آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 35396
تاریخ انتشار : 20 مهر 1392 11:41
تعداد بازدید : 772

تغییرات بزرگ در راه است

خداحافظ توییتر قدیمی

یک ماه پیش توییتر خبر داد به زودی کاربران خود را غافلگیر می کند. غافلگیری توییتر از حدود یک ماه پیش آغاز شد؛ زمانی که محیط کار اپلیکیشن آندروییدی و iOS توییتر تغییر کرد و کاربران را شگفت زده کرد. هر چند در کنار کاربران راضی و هیجان زده از اپلیکیشن جدید، کاربران ناراضی هم وجود داشتند و دارند که توقع شان از توییتر به عنوان یکی از بزرگان شبکه های اجتماعی دنیا، بیشتر است. حالا در دومین قدم، توییتر طراحی صفحه ورود به این سایت را تغییر داده است. شاید به نظر بسیاری از کاربران این تنها یک گام کوچک باشد اما این نخستین گام در تحول بزرگی است که قرار است توییتر در وب سایت خود به وجود بیاورد. توییتر اعلام کرده هر چند کاربران زیادی دارد اما در پی افزایش تعداد آنهاست و به همین دلیل قصد دارد تغییرات بزرگی در این شبکه اجتماعی به وجود بیاورد.

شبنم کهن چی

توییتر و خوشامدگویی تازه
توییتر صفحه ورود به این سایت را تغییر داد و اعلام کرد در صفحه ورود به سیستم توییتر از یک پلات‌فرم جدید استفاده کرده‌ و متن خوش آمد توییتر را نیز تغییر داده‌ است. در صفحه قدیم ورود به سیستم توییتر، پیام خوش آمد به کاربران این بود:
در لحظه دریابید در سازمان‌ها و کسانی که به آنها اهمیت می‌دهید چه می‌گذرد.
حالا کاربران در صفحه ورودی جدید توییتر این پیام را مشاهده می‌کنند:
یک محاوره آغاز کنید،‌ علایق‌تان را جست‌وجو کنید و آگاه بمانید.
در حالی که پیام نسخه پیش صفحه ورود به توییتر بر سرعت توییتر تاکید داشت، نسخه جدید در پیام خود توضیح می‌دهد که چطور انتظار دارد کاربران از توییتر برای شروع گفت‌وگو با دوستان و افرادی که می‌شناسند یا مشاهیر و شخصیت‌های ملی استفاده کنند.

خداحافظ آفتاب، سلام موبایل هوشمند
از دیگر تغییرات عمده صفحه ورود به توییتر حذف عکس بزرگی است که پس‌زمینه این صفحه بود؛ این عکس غروب یا طلوع خورشید را نشان می‌داد. حالا به جای عکس بزرگ آفتاب، عکسی از موبایل‌های هوشمند همراه با لینک دانلود اپلیکیشن توییتر در گوگل پلی و اپ استور آیتیونز قرار گرفته که هیچ جذابیت بصری ندارد اما نشان‌دهنده اهمیتی است که توییتر برای گوشی‌های هوشمند قایل است.
توییتر امیدوار است با این تغییر کاربران را به استفاده از سایت خود تشویق کند اما در عین حال آنها را به استفاده از اپلیکیشن توییتر نیز سوق دهد.

مدرنی سنتی شده
همان‌طور که ما در رسانه‌ها، رسانه‌های چاپی را رسانه‌های سنتی می‌دانیم و رسانه‌های آنلاین را رسانه‌های مدرن و امروزی، در دنیای وب نیز سایت‌هایی که خدمات خود را از طریق وب‌سایت خود عرضه می‌کنند به ناشران وب سنتی و آنها که به سمت ارایه خدمات خود روی موبایل و از طریق اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هستند را ناشران وب مدرن و امروزی می‌نامند.
توییتر حالا سعی دارد به عنوان صاحب وب امروزی و مدرن، به سمت استفاده از تلفن همراه پیش برود و این موضوع و علاقه‌اش به این مساله در طراحی جدید صفحه ورودش به توییتر مشخص است.
هر چند این یک واقعیت این است که روند کسب درآمد از طریق تلفن همراه برای توییتر کمی سخت است.

توییتر، محبوب غیرآمریکایی
توییتر طی ماه‌های گذشته پیشرفت خوبی در جذب کاربر داشته و آخرین گزارشی که منتشر شده نشان می‌دهد این سایت در ماه سپتامبر حدود 30 درصد رشد کاربر داشته است. جالب است بدانید توییتر گزارش داده رشد کاربران بین‌المللی این شبکه از رشد کاربران داخلی‌ آمریکا طی ماه‌هاهی گذشته پیشی گرفته است.
توییتر اعلام کرده است که حدود 78 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی خارج از آمریکا زندگی می‌کنند.

رشد 700 درصدی کاربران توییتر
آخرین گزارشی که از رشد کاربران توییتر در Mashable.com منتشر شده نشان می‌دهد این سایت از سال 2010 تا فصل اول سال جاری 745 درصد رشد داشته است. یعنی تعداد کاربرانش از 20 میلیون کاربر به 169 میلیون کاربر رسیده است. در این میان تعداد کاربران آمریکایی توییتر تنها 390 درصد رشد داشته و از 10 میلیون کاربر به 49 میلیون کاربر رسیده است.

هدف سوم
بعد از تغییر صفحه ورود به توییتر و البته تغییر سایت و اپلیکیشن توییتر، سومین هدف تغییر رابط اصلی توییتر است که طی هفت سال فعالیت توییتر برای نخستین بار اتفاق می‌افتد. مسوولان توییتر بر امکانات به اشتراک‌گذاری و تاکید بر چندرسانه‌ای شدن توییتر به فکر ایجاد تغییراتی تا بتوانند کاربران بیشتری را جذب خود کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :