آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 35672
تاریخ انتشار : 22 مهر 1392 11:51
تعداد بازدید : 876

آخرین نامه عاشقانه « استیو بالمر» به سهامداران مایکروسافت

گویا دل کندن استیو بالمر از شرکت مایکروسافت کار دشواری است. چون از زمانی که وی اعلام کرده می خواهد بازنشسته شود تاکنون چندین برنامه خداحافظی ترتیب داده و در هر کدام از آنها کلی احساسات به خرج داده است. یکی از این موارد، مراسم خداحافظی با حضور 13 هزار کارمند شرکت بود که از آنها به این دلیل که در مایکروسافت کار می کنند، تمجید و تعریف کرد، آواز خواند، گریه کرد و همه را هم به گریه انداخت.

ترجمه: نسترن صائبی
منبع: BusinessInsider

این بار هم بالمر تصمیم گرفت که با انتشار نامه‌ای سهامداران این شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. وی در نامه‌ای با عنوان «آخرین نامه به سهامداران در زمانی که هنوز مدیر اجرایی شرکتی هستم که دوستش دارم» سعی کرد تا باز هم سهامداران را به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مایکروسافت ترغیب کند. بالمر درواقع مسیری را در پیش گرفته که از اواخر تابستان برای سازمان‌دهی دوباره این شرکت در نظر داشت. این نگرش شامل بالا بردن جایگاه ارزش موتور جست‌وجوی بینگ، توجیه خرید اسکایپ به مبلغ 8/6 میلیارد دلار در سال 2011 و خرید کسب‌وکار ابزار نوکیا به مبلغ هفت میلیارد دلار در ماه گذشته می‌شود. این نامه در گزارش سالانه مایکروسافت به چاپ رسیده است. وی در نامه‌اش نوشته است:

برای سهامداران، مشتریان، شرکا و کارمندان شرکت مایکروسافت
این یک نامه منحصر‌به‌فرد از طرف من است، چون آخرین نامه من به عنوان مدیر اجرایی شرکتی است که آن را دوست دارم. ما همیشه معتقد بودیم که فناوری عاملی برای بروز استعدادها و نوآوری‌های درونی است و بر همین اساس هم بیش از 30 سال هر روز از صمیم قلب در خدمت این شرکت بودم. از نظر من، سال مالی 2013 نشان می‌دهد که سالی موثر و پربار برای مایکروسافت را پشت سر گذاشته‌ایم. سال گذشته با انتشار نامه‌ای رسما اعلام کردم که تغییراتی بنیادین در بخش ابزارها و سرویس‌های مایکروسافت ایجاد خواهد شد. بی‌شک این تحولات ساختاری روش ‌مدیریت شرکت، توسعه‌ اقدامات پیش رو و نحوه‌ ارایه‌ محصولات به بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سال گذشته ما نخستین و مهم‌ترین گام را در راستای تحول این شرکت برداشتیم و با رشد درآمدی شش درصدی به درآمد 77/8میلیارد دلاری رسیدیم. علاوه بر این، 12/3میلیارد دلار سود به سهامداران این شرکت بازگردانده شد. با توجه به این پیش‌زمینه‌ها، قصد دارم با بیان جایگاه فعلی مایکروسافت و چشم‌انداز این شرکت، دلیل امیدواری‌ام را نسبت به فرصت‌های پیش‌روی این شرکت اعلام کنم.
راهبرد فعلی ما به کارگیری ابزارها و خدماتی است که می‌توانیم با کمک آنها عملکردهایی سودمند ارایه دهیم. ما هنوز در ابتدای راه تحولات ساختاری به سر می‌بریم، با این حال پیشرفت ما در این مدت بسیار چشمگیر بوده است. سال گذشته ما ابزارها و خدمات بسیار کاربردی ارایه دادیم، ویندوز 8 را به دنیا معرفی کردیم و تجربه‌ای متفاوت از کار با کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و ایکس‌باکس در اختیار کاربران قرار دادیم. ما زمینه‌ساز پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه‌ ویندوز سرور و سرویس پردازش ابری «Windows Azure» و همین‌طور مایکروسافت دینامیک و آفیس 365 بودیم. به همین دلیل به تمامی کارهایی که در این سال انجام داده‌ایم، به خودمان افتخار می‌کنیم و با حس اشتیاقی که داریم، ارایه خدمات و ابزارهای آینده را تسریع خواهیم کرد.
تصمیم داریم که با افزایش سرعت بهره‌وری و بروز نوآوری در این شرکت، استراتژی جدیدمان را با سرعت بیشتری محقق کنیم. چنانچه در ماه ژوییه 2013 اعلام کردیم که استراتژی «مایکروسافت واحد» خط‌مشی شرکت خواهد بود. درواقع، مایکروسافت واحد به معنای شرکتی یکپارچه و متحد است که در این صورت می‌تواند با تمرکز بیشتری ابزارها و سرویس‌های فراگیر ارایه دهد. همکاری و نوآوری بخش‌های مختلف مایکروسافت با توجه به خط‌مشی «مایکروسافت واحد»، کاربران را قادر می‌سازد تا فارغ از محدودیت‌های مکانی و شغلی به ابزارها و امکاناتی که به آنها علاقه دارند، دسترسی داشته باشند.
اطمینان داریم که با گذشت زمان و با تمرکز روی ارایه «عملکردهای سودمند»، شاهد نوآوری‌های بی‌بدیل در زمینه‌های مختلف باشیم. «عملکرد سودمند» تجربه یا کارکردی است که در زندگی روزانه‌ مردم در اولویت قرار دارد؛ از ارتباطات خانوادگی گرفته تا انجام تحقیقات علمی و حتی سرگرمی‌های مختلف. در حوزه کسب‌وکار نیز مدیریت ملاقات‌ با همکاران در چند مکان مختلف، کسب بینشی صحیح از حجم عظیم اطلاعات و داده‌ها و ارتباط با مشتریان نمونه‌هایی از فعالیت‌های سودمند در این بخش به شمار می‌آیند. هدف مایکروسافت ارایه این عملکردهای برتر به کمک مجموعه‌ ابزارها و خدمات خواهد بود.
در زمینه نگرش تجاری و درآمدزایی نیز باید بگویم که هدف اول ما بهره‌گیری از ابزارها و خدمات برای ارایه عملکردهای سودمند به مشتریان و در نهایت کسب درآمد خواهد بود. البته در این مدل، به غیر از ابزارها، سرویس‌های عادی مثل موتور جست‌وجوی بینگ و اسکایپ نیز علاوه بر درآمدزایی از طریق تبلیغات و ارایه‌ خدمات، راهی برای بهره‌گیری از سرویس‌های حرفه‌ای هم محسوب می‌شوند. همچنین قصد داریم که این خدمات حرفه‌ای را در فضای ابری و حتی تعاریف آنها در داده‌های کلان (big data) تغییر دهیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :