fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 3572
    تاریخ انتشار : 7 آذر 1390 12:43
    تعداد بازدید : 571

    معاون سازمان توسعه تجارت:

    ارزش برند برخي از شركت ها از درآمد سالانه كشورها بالاتر است

    معاون كمك هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران برند را عامل مهم و ارزشي براي تجارت كشورها دانست و گفت: ارزش برند برخي از شركت ها از درآمد سالانه كشورها بالاتر است.

    روابط عمومي سازمان توسعه تجارت- كيومرث فتح‌اله كرمانشاهي در دومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري، ارزش يكصد برند برتر در سال 2011 را بالغ بر یکهزار و 250 ميليارد دلار ذكر كرد و گفت: متوسط ارزش هر برند بيش از 5/12 ميليارد دلار است.
    وي تصريح كرد: به منظور بهبود فضاي كسب و كار در كشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف است با همكاري اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، اتاق تعاون، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط با هماهنگي معاونت و در چارچوب بودجه‌هاي سنواتي، ضوابط و سياست‌هاي تشويقي لازم از جمله اهدای جوايز يا اعطای تسهيلات يا كمك‌هاي مالي، براي استفاده كالاها و خدمات از نام و نشان تجاري در بازار خرده فروشي و عمده فروشي با حفظ حقوق معنوي صاحب نشان را تا پايان سال اول برنامه پنجم توسعه تهيه و براي اجرا ابلاغ کند.
    معاون كمك‌هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران از جمله دلايل تصويب مصوبه ترويج و توسعه فرهنگ برند در كشور را نظم بخشي و كيفي كردن بازار داخلي  و  نقش موثر آن در ثبات و ماندگاري محصولات ايراني در بازارهاي صادراتي ذكر كرد.
    وي خاطرنشان كرد: هدف از تشكيل كميسيون نام و نشان تجاري ترسيم وضعيت موجود برندهاي ايراني،تعيين چالش‌ها و تهديدهاي فراروي بنگاه‌ها در حوزه برندسازي، تعيين فرصت‌ها ظرفیت‌هاي موجود براي بنگاه‌ها در شرايط فعلي، خلق ارزش و ثروت ملي از طريق برندهاي قدرتمند كشور، ايجاد برندهاي برجسته در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي و خلق ارزش افزوده در صادرات از طريق ارتقاي برند ايراني است.
    وي اعضاي كميسيون تخصصي نام و نشان تجاري را سازمان توسعه تجارت ايران، وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط مرتبط با برند، سازمان ثبت احوال و اسناد، اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، اتاق تعاون، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي و وزارت دادگستري عنوان كرد.
    كرمانشاهي سياستگذاري، برنامه‌ريزي، نظارت، ساماندهي و اجراي برنامه‌هاي راهبردي براي توسعه فرهنگ برند در كشور و حمايت از بنگاه‌هاي توليدي – صادراتي و تشويق در جهت ثبت در مبادي ذي ربط اعم از تبليغات و حمايت‌هاي ويژه از نام و نشان تجاري در بازارهاي صادراتي با استفاده از منابع اعتباري دستگاه‌هاي ذي‌ربط در سقف اعتبارات مصوب را از وظايف كميسيون نام و نشان تجاري ذكر كرد.
    وي با اشاره به اقدامات سازمان توسعه تجارت ايران در حوزه برند در سال‌هاي اخير گفت: از جمله اقدامات سازمان در اين زمينه تدوين برنامه يك ساله ترويج و توسعه فرهنگ برند در كشور، تصويب شيوه نامه اجرايي مصوبه نام و نشان تجاري، لحاظ کردن معيارهاي برندسازي به معيار انتخاب صادر كننده نمونه ملي و استاني و ارایه فراخوان برای راه‌اندازي بانك برند كشور است.
    وي تدوين دوره‌هاي آموزشي رايگان  مديريت استراتژيك برند،  آشنايي با حقوق مالكيت معنوي و فرآيند نحوه ثبت علایم تجاري در سطح ملي و بين‌المللي، اقدام به اطلاع رساني و فرهنگ سازي در مورد مصوبه و برنامه تدوين شده از طريق رسانه‌ها، بررسي سوابق شركت‌هاي فعال در اين حوزه و برگزاري جلسات و انجام مكاتبات با تمامی فعالان بخش خصوصي برای بررسي عملكرد و شناخت توانمندي، جمع‌آوري و مستندسازي سوابق عملياتي برند در كشور و تشكيل كميسيون تخصصي نام تجاري با حضور نمايندگان دستگاه‌ها و انجام جلسات منظم را از ديگر اقدامات سازمان توسعه تجارت ايران در حوزه برند ذكر كرد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :