آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 38564
تاریخ انتشار : 29 آبان 1392 10:36
تعداد بازدید : 981

ایجاد مرکز بازی های رایانه ای در دانشگاه علم و صنعت

مرکز توسعه بازی های رایانه ای دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با حضور بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای و ناصر مزینی رییس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت و معاونان این دانشکده، استادان و جمعی از دانشجویان و فعالان عرصه گیم آغاز به کار کرد.

خبرگزرای مهر- بهروز مینایی در این مراسم گفت: تاکنون حدود ۲۰ پروژه کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه تولید و صنعت بازی در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت به صورت خودجوش و با توجه به علاقه‌ای که به صنعت گیم در کشور وجود دارد، ارایه و به پایان رسیده است.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تعریف پروژه‌های دکتری را با موتورهای مختلف بازی برای ساخت و همچنین در حوزه بازی‌های بزرگ برخط که کاربران بی‌شمار دارد، در دستور کار دارد. مینایی به گروه فعال در مرکز توسعه بازی‌های رایانه‌ای این دانشکده اشاره کرد و گفت: تیمی که در این مجموعه مشاهده می‌شود، دانشجویان سال ۸۸ ما هستند که در این چهار سال در این زمینه فعالیت می‌کرده‌اند. این گروه چندین بازی در قالب کژوال، اسمارت فون، آی‌پد، آی‌پاد و بازی در سیستم‌عامل i0S ساخته و در حال تولید دارند.
وی در مورد تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه علم و صنعت منعقد شد گفت: قرار بود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مرکز توسعه بازی‌های رایانه‌ای دانشکده مهندسی کامپیوتر را تجهیز کند اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای سال ۹۰ و ۹۱ که بنیاد و بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی با آن روبه‌رو شدند، این پروژه متوقف شده بود که امید می‌رود با پروژه دیگری از طرف سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی تجهیز این بخش انجام و کار خود را با قوت و توان مضاعف شروع می‌کند.
براساس چشم‌اندازی که در صنعت بازی‌های رایانه‌ای پیش‌بینی شده، نیمی از کاربران داخلی تا افق ۱۴۰۴ از بازی‌های داخلی به جای بازی‌های خارجی استفاده خواهند کرد؛ ایران در صنعت بازی‌ها در منطقه و در جهان اسلام رتبه نخست را دارد و در آسیا نیز در جایگاه پنجم ایستاده
است. به گفته وی تاکنون حدود ۲۰۰ بازی ایرانی تولید شده است؛ اگر مصوبه تشکیل رشته گیم در دانشکده مهندسی کامپیوتر را وزارت علوم مصوب کند ما توان بالا و رسمی پیدا می‌کنیم تا استعدادها را از تمام کشور جذب و در این صنعت به کار گیریم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین به رویکرد آموزشی این بنیاد و تعامل جدی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برپایی چند همایش با محور استادان دانشگاه، صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان عرصه گیم در سطح ملی به منظور تبیین نقش و جایگاه این صنعت در دنیای امروز، کاربردهای علمی و سرگرمی، اشتغالزایی – درآمدزایی در دستور کار بنیاد بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :