fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 39094
    تاریخ انتشار : 6 آذر 1392 10:3
    تعداد بازدید : 809

    یاهوی «مه یر» هنوز ایده آل نیست

    مریسا مه یر از یک سال و نیم پیش (12 ژوییه 2012) که به عنوان مدیر اجرایی وارد یاهو شده است تاکنون، دست به کارهای بزرگی چون طراحی لوگوی جدید، بازسازی اپلیکیشن ها، خرید شرکت های دیگر و حتی به استخدام درآوردن کارمندان گوگل زده است و مهم تر از همه، سهام این شرکت از زمان ورود مه یر 13 درصد رشد کرده است. اما گویا این فقط ظاهر قضیه است و هنوز یاهو با مشکلات عدیده قبلی خود دست و پنجه نرم می کند.

    فناوران- به نظر می‌رسد که حضور مه‌یر در یاهو تا حدودی توانسته دارایی این شرکت را بهبود بخشد، اما هنوز کسب‌وکار هسته‌ای این شرکت رو به زوال است. براساس گزارش سی‌نت، بیش از سه چهارم درآمد یاهو از طریق موتور جست‌وجو و نمایش تبلیغات (بنرها و تبلیغات ویدیویی) کسب می‌شود، اما همین دو کسب‌وکار این شرکت وضعیت نابسامانی دارد. پس با این اوضاع چرا سهام یاهو افزایش یافته است؟ تحلیلگران معتقدند که یکی از اصلی‌ترین عوامل بالا رفتن سهام این شرکت، علی بابا، غول تجارت الکترونیکی چین است که بخش بزرگی از سهام یاهو را دارد و به تازگی خود را برای پیوستن به بازار بورس آماده می‌کند. ماه گذشته، یاهو نشان داد که فروش فصل دوم علی بابا نسبت به سال گذشته با رشد 61 درصدی همراه بوده است و سود خالص آن نیز 145 درصد رشده کرده است.  مه‌یر هر تصمیمی ‌که می‌گیرد- از طول مرخصی زایمان تا ارایه آیفون به کارمندان شرکت- حسابی توجه همه را به خود جلب می‌کند. این موضوع را خیلی‌ها به زمانی نسبت می‌دهند که یاهو برای خودش بر و بیایی داشت و یک پورتال اینترنتی پیر به شمار می‌آمد.
    با این حال تحلیلگران معتقدند که منصوب شدن مه‌یر به عنوان مدیر اجرایی این شرکت توانسته هیجان زیادی را وارد یاهو کند و این شرکت را به یک شرکت دارای فرهنگ خاص و کاملا رسانه‌ای تبدیل کند.
    اما هیچ کدام از آنها هنوز نتوانسته این حقیقت را پنهان کند که گوگل و فیس‌بوک هر دو با شتاب بسیاری دارند بازار تبلیغات آنلاین را از یاهو گرفته و از آن خود می‌کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :