آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 40444
تاریخ انتشار : 25 آذر 1392 10:45
تعداد بازدید : 16103

ماجرای کاهش ناگهانی شارژ ایرانسل چیست؟

کم شدن ناگهانی و خودکار شارژ تلفن های همراه اعتباری چند وقتی است که به دغدغه میلیون ها نفر مشترکان این تلفن ها تبدیل شده است و در کنار ده ها طرح به ظاهر متفاوت اپراتورهای تلفن همراه که سردرگمی خیلی از مشترکان را به همراه داشته، حکایت پریدن خودکار شارژ تلفن های اعتباری هم مزید بر علت شده است.

خبرگزاری فارس - شارژهای چند هزار تومانی اگرچه به لطف خدمات پرداخت الکترونیکی و اینترنتی به راحتی به دست می آیند اما گاهی مشترکان را در حسرت چند دقیقه مکالمه نگه می‌ دارند و به قول شیمی دان‌ها "تصعید" می‌شوند.
یکی از دارندگان تلفن‌های همراه اعتباری در این خصوص می‌گوید: یک شارژ دو هزار تومانی برای خودم و یکی برای همسرم خریدم. فردای آن روز که خواستم تماس بگیرم دیدم هیچ شارژی ندارم. فکر کردم موبایل من مشکل دارد ولی وقتی با تلفن همراه همسرم هم خواستم تماس بگیرم متوجه شدم مشکل فقط مربوط به تلفن من نیست.
برخی دیگر از دارندگان تلفن های همراه اعتباری نیز همین عقیده را دارند و از پریدن ناگهانی شارژ خود ابراز گلایه و شگفتی می‌کنند.
یکی دیگر از افرادی که تاکنون با این مشکل مواجه شده، ماجرا را اینگونه توضیح می دهد: "حدود دو هفته پیش شارژ هزار تومانی خریدم و هیچ استفاده‌ای از آن نکردم. چند روز پیش که خواستم مبلغ شارژم را بدانم کد مربوطه را زدم و دیدم فقط 700 تومان شارژ دارم. روز بعد هم که دوبار کد زدم دیدم شارژم 600 تومان شده. مطمئن هم هستم که هیچ تماس یا پیامکی در این مدت نزده‌ام!"
نکته جالب تر اینکه شارژهای تلفن‌های اعتباری، عمدتا در تاریکی شب و وقتی مشترکان در خواب هستند، مفقود شده‌اند.
یکی دیگر از مشترکان تلفن های همراه اعتباری در این باره می گوید: 9 شب شارژ تلفن همراهم را چک کردم و دیدم مبلغش 4 هزار تومان است. صبح که از خواب بیدار شدم و دوباره چک کردم دیدم مبلغ شارژم 3600 تومان شده است!
برای پیگیری این موضوع، بهترین راه گفت‌ وگو با مسوولان شرکت‌های ارایه دهنده سیم کارت های اعتباری است.
آرش کریم بیگی سخنگوی ایرانسل این موضوع را تکذیب نمی‌کند اما در خصوص آن دلایلی را ذکر می‌کند.
وی با بیان اینکه کم شدن و یا تمام شدن شارژ تلفن‌های اعتباری این شرکت دلایل متعددی دارد گفت: "به عنوان مثال سیستم عامل گوشی‌های هوشمند برای به روز رسانی یا چک کردن ایمیل به طور اتوماتیک از اینترنت همراه ایرانسل استفاده می‌کند."
کریم بیگی یادآور شد: سرویس‌های دیگری هم هست که می‌تواند باعث کم شدن اعتبار و شارژ تلفن همراه شود. به عنوان مثال مشترک ممکن است سرویس هایی را در ویترین ایرانسل فعال کرده باشد که شامل دریافت پیامک و یا پیام چند رسانه‌ای باشد و با دریافت این خدمات اعتبارش کم شود.
این در حالیست که در انبوه مشکلات و گرفتاری‌های روزمره، شاید خیلی‌ها اصلاً پریدن شارژ تلفنشان و یا افزوده شدن برقم قبض ماهیانه‌شان را متوجه نشوند اما برای بسیاری از افراد که دستی در حساب و کتاب دارند، این اتفاق ممکن است سنگین تمام شود.
سخنگوی ایرانسل با اطمینان دادن به مشترکان این شرکت گفت: سیستم صورتحساب گیری این شرکت یکی از پیشرفته ترین و با اعتمادترین‌ها در بین شرکت‌های تلفن همراه جهان است.
کریم بیگی بیان کرد: مشترکان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات در خصوص نحوه شارژ شدن و مقدار اعتبارش با شماره 700 از تلفن همراه ایرانسل و شماره 09377000000 برای تماس از سایر خطوط با کارشناسان مرکز شبانه روزی ایرانسل تماس بگیرند و کارشناسان ما به طور دقیق علت کم شدن شارژ را به آنها می‌گویند.
کم شدن خودکار شارژ تلفن‌های همراه که البته با ورود نسل جدید تلفن‌های هوشمند بیشتر هم شده، کاسه صبر خیلی از دارندگان 39 میلیون تلفن همراه اعتباری را در کشور لبریز کرده و مشترکان می‌پرسند چرا شرکت‌های تلفن همراه که ده‌ها نوع تبلیغ رنگارنگ را برای جذب مشتری انجام می‌دهند، برای جلوگیری از کم شدن خودکار شارژ تلفن‌ها، اطلاع رسانی دقیق نمی‌کنند؟


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :