آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 41298
تاریخ انتشار : 8 دی 1392 10:32
تعداد بازدید : 1120

تغییر مولفه‌های زیبایی نزد خریداران لپ تاپ

دوره رنگ و لعاب به پایان رسید

تا همین چند سال قبل یا بهتر بگوییم قبل از بروز تغییر و تحولات تکنولوژیکی و قیمتی در بازار، رنگ و طرح لپ تاپ یکی از فاکتورهای بسیار مهم به حساب می آمد. به همین دلیل برخی از شرکتها نظیر دل، اچ پی ، سونی و ... روی تولید نوت بوک هایی با طرح و رنگهای فانتزی تمرکز کرده بودند.اما با ایجاد تغییراتی در بازار و همچنین در پی تحولات تکنولوژیکی طی سالهای گذشته گویا سلیقه کاربران نیز تحت تاثیر قرار گرفته و فاکتورهای مهم دیگر که اکثرا به مشخصات فنی دستگاه مربوط می شود جایگزین فاکتور رنگ و طراحی شده است.

فناوران- امروزه دیگر لپ تاپ‌های رنگارنگ با طرحهای پوست ماری، ابر و باد و یا ترکیب طرح‌های فانتزی برای کاربران جذاب نبوده
و به ندرت پیش می آید که کاربری برای خرید لپ تاپ به بازار مراجعه کند و تمایل داشته باشد آن را با رنگ سایر لوازم شخصی‌اش تطبیق داده و یا روی طراحی خاصی تاکید داشته
باشد.
این در حالیست که در سالهای قبل(منظورمان همین سه تا چهار سال قبل است)،این موضوع نزد کاربران، به ویژه خریداران خانم بسیار اهمیت داشت و فاکتوری مهم هنگام انتخاب لپ تاپ به شمار
می‌رفت.
 به گفته فعالان بازار؛ اما از زمانی که دانش عمومی خریداران نسبت به آنچه قصد خرید آن را دارند افزایش یافت،کانفیگ و قابلیتهای فنی جایگزین رنگ و طرح شد.
 موسی عمرانی یکی از فعالان بازار کامپیوتر پایتخت با تایید این موضوع می‌گوید؛ در حال حاضر اندازه صفحه نمایش و وضوح تصویر آن، ضخامت دستگاه و قابلیتهای فنی نظیر قدرت پردازنده و ظرفیت حافظه و نوع کارت گرافیک است که برای خریدار اهمیت دارد و رنگ و طراحی ظاهری چندان اهمیتی نزد
کاربران ندارد.
ضمن اینکه در بازار به شدت شاهد کاهش عرضه محصولاتی هستیم که دارای طراحی‌های خاص روی درب نوت بوت هستند.
این فعال بازار افزود؛ اما این موضوع به معنی بی اهمیت شدن ظاهر نزد کاربران لپ تاپ نیست. بلکه نشان‌دهنده این است که مولفه‌های زیبایی نزد خریداران تغییر
کرده است.
به عنوان مثال اکنون ظرافت و اندازه صفحه نمایش و همچنین وزن لپ تاپ است که ویژگی های ظاهری لپ تاپ را شامل می شود. به همین دلیل در بازار شاهد هستیم که شرکتهای تولید و عرضه کننده روی این موضوع متمرکز شده‌اند و شاهد تنوع محصولات فوق باریک و صفحه نمایش های 13 تا 15 اینچ در بازار هستیم.
محصولاتی که در عین سادگی زیبایی خاصی داشته و همین ظرافت و سادگی توجه کاربران را به سمت آنها جلب می‌کند.
به گفته فعالان بازار ؛ برندهای اپل، سونی، لنوو، ایسر، ایسوس محصولات متنوعی در این زمینه به بازار عرضه کرده‌اند که هر کدام توانسته‌اند توجه کاربران خاص خود را جلب کنند. به گفته آنها سایر برندها نیز برای ادامه بقا در بازار تلاش خود را می‌کنند و هر از چند گاهی شاهد عرضه محصولی جدید در این زمینه به بازار هستیم.
محصولاتی که اکثرا قیمتی گران‌تر از سایر نمونه‌های موجود در بازار دارند و مخاطبان خاص هم دارند. نمونه اش همین محصولات خوش ترکیب برند اپل، یا اولترابوکهای ظریف با برندهای گوناگون که در مرکز توجه در بازار قرار گرفته‌اند. فعالان بازار می گویند؛ اگر چه فعلا این محصولات به دلیل قیمت گران در حد بازارهای جهانی مخاطب ندارند،اما طولی نمی‌کشد که اکثرتوجه‌ها در بازار به سوی این محصولات جلب شده و انتخاب خریداران این نوع لپ تاپ ها
خواهد بود.
اما در هر حال این لپ تاپ ها دارای برخی از نواقص نیز هستندو داغی بیش از حد دستگاه به دلیل ظرافت دستگاه در برخی از مدلها، عدم تجهیز به امکاناتی نظیر اپتیکال درایو و پورتهای مورد نظر و همچنین آسیب پذیر بودن در مقابل ضربه از نقاط ضعف این دستگاههای لوکس ،ظریف
و زیباست.
 پس قبل از خرید همه جوانب را در نظر گرفته و پس از آن برای خرید اقدام کنید.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :