fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 41892
    تاریخ انتشار : 16 دی 1392 11:45
    تعداد بازدید : 964

    عاقبت سوگلی های لاس وگاس چه می شود؟

    سابقه نمایشگاه الکترونیکی مصرفی لاس وگاس یا CES نشان داده که بزرگ ترین تولید کنندگان همیشه بزرگ ترین شکست ها را هم در این نمایشگاه به بار آورده اند! مثلا، ساعت های هوشمند در نمایشگاه امسال بسیار مورد توجه خواهند بود؛ ولی آیا این برای تولیدکنندگان بد است یا خوب؟

    فناوران- سایت سی‌نت نوشت، درست مثل سنت هر سال، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و لوازم الکترونیکی مصرفی به لاس‌وگاس آمده‌اند و غرفه‌های خود را برای نمایشگاه CES که از امروز آغاز می‌شود، آراسته اند. از امروز در مرکز کنوانسیون لاس‌وگاس در ایالت نوادای آمریکا ده‌ها محصول عجیب و تازه که خودشان توقع دارند آینده زندگی را بسازند، رونمایی می‌شود. اما چرا نمی‌توان به این نمایشگاه خوش بین بود؟
    از 1967 که این نمایشگاه برای بازدید عموم از آخرین دستاوردهای فناوری برای زندگی روزمره راه‌اندازی شد و در آن سال‌ها موتورولا یکه‌تاز میدان بود تا امسال، اتفاقات جالب و هیجان‌انگیز زیادی در این ابر نمایش تکنولوژی رخ داده است. به‌ عنوان مثال در نمایشگاه 2010 دو محصول عجیب و جذاب در این نمایشگاه سوگلی بودند: اولترابوک‌ها و تلویزیون‌های سه‌بعدی. پس از پایان نمایشگاه و طی فقط چند ماه اتفاقات و رقابت‌ها نشان داد که این دو محصول جایگاه ویژه ای در بازار ندارند و شاید شرکت‌های بزرگ باید تولید آنها را به فراموشی بسپرند.
    امسال محصولات متنوعی از غول‌های بازار الکترونیک در نمایشگاه شلوغ و پر جنب و جوش لاس‌وگاس به نمایش در می‌آید؛ عینک گوگل، ساعت‌ هوشمند سامسونگ و محصولاتی از سونی و اپل و مایکروسافت که هر یک می‌تواند بازار آینده را تغییر دهد و یا ارایه‌دهنده خود را ناامید کند.  ابتدای هر سال شرکت‌ها بر اساس برآورد خود از سال قبل، نمونه‌های آزمایشی آنچه قرار است در سال آینده به بازار بفرستند را در این نمایشگاه رونمایی می‌کنند. اما همیشه این محصولات نمی‌توانند بازار خوبی کسب کنند، چون مصرف‌کنندگان به ویژگی‌هایی بیش از عجیب بودن و تازه بودن نیاز دارند تا به محصولی روی خوش نشان دهند.
    مثال بارز این موضوع تلویزیون‌های سه‌بعدی بود که در ابتدا همه فکر می‌کردند بازار را قبضه خواهد کرد، اما به دلیل قیمت، عینک دست و پاگیر و البته کمبود نرم‌افزاری و محصولات مرتبط از سوی بازار طرد شد و جای خود را به تلویزیون‌های هوشمند داد.
    حالا بی‌صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم آیا سوگلی‌های این دوره CES یعنی ساعت‌های هوشمند و عینک گوگل و ایکس‌باکس سونی هم به همین عاقبت دچار می‌شوند یا واقعا مناسب مصرف‌کننده هستند؟


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :