آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 41966
تاریخ انتشار : 17 دی 1392 11:10
تعداد بازدید : 792

سرعت هوشمندسازی مدارس از سال آینده کاهش می یابد

اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مقوله هوشمندسازی شاهدیم که بیش تر به جنبه سخت افزاری توجه شده است و از نرم افزارها غافل مانده ایم گفت: آن چه که اتفاق افتاده این است که تخته الکترونیکی جای گچ را گرفته است.

خبرگزاری تسنیم - وی در پاسخ به این موضوع که هوشمندسازی با روند فعلی مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از خانواده‌ها نسبت به دریافت پول اجباری توسط مدارس برای هوشمندسازی کلاس‌های درس گلایه دارند، اظهار داشت:‌ هوشمندسازی در ایران با آن چیزی که در دنیا اجرا می‌شود تفاوت دارد؛ هم اکنون در مقوله هوشمندسازی شاهدیم که بیش‌تر به جنبه سخت‌افزاری توجه شده است و از نرم‌افزارها غافل مانده‌ایم یعنی به لحاظ محتوای الکترونیکی با ضعف مواجهیم.

    تخته الکترونیکی جای گچ را گرفته است
وی افزود: ارتقای صلاحیت‌حرفه‌ای معلمان نیز مورد توجه نبوده است چرا که معلم باید بتواند در فضای یک کلاس درس که مبتنی بر تولید محتوای الکترونیکی است فرایند یاددهی و یادگیری را مدیریت کند.
وی ادامه داد: لذا باید بگویم قبل از این‌که معلم و محتوا را آماده کنیم سخت‌افزار را وارد کرده‌ایم و عمدتا آن‌چه که اتفاق افتاده این است که تخته الکترونیکی جای گچ را گرفته و دیگر معلم هنگام تدریس دستش گچی نمی‌شود و راحت‌تر می‌نویسد.
    نباید به مردم اجحاف کرد
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید روی رویکرد هوشمند سازی مطالعه بیشتری کرده و در اجرای آن تدبیر لازم اتخاذ شود. در حقیقت برای تأمین امکانات هوشمندسازی مدارس نباید به مردم اجحاف کرده و از آن‌ها بخواهیم شتاب زدگی را جبران کنند بنابراین برای سال آینده این جریان را هدایت کرده و این موضوع مستلزم آن است که سرعت هوشمندسازی کم شود.
چهاربند در پاسخ به این پرسش که ممکن است روند هوشمندسازی متوقف شود، عنوان کرد: هم اکنون نمی‌توانیم سخت‌افزارهایی را که وارد شده دور بریزیم اما ابتدا باید محتوای الکترونیکی را تولید و معلمان را آموزش داد و پس از آن وارد مرحله سخت‌افزار و اجرا شویم.
پیش از این علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با بیان تبدیل برخی مدارس به انبار تجهیزات سخت‌افزاری گفت: معلوم نیست از این همه تجهیزات چه کسانی، چه استفاده‌هایی برده‌اند و چه شرکت‌هایی از این رهگذر سودهای کلانی نصیبشان شده است. برای من هنوز تعریف روشنی از هوشمندسازی وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره سوابق هوشمندسازی در سایر کشورها نیز گفته بود: کشورهایی که هوشمندسازی را با سخت‌افزار آغاز کرده‌اند، شکست خورده‌اند. لذا ابتدا باید تعریف روشنی از هوشمند‌سازی ارائه شود و بازمهندسی صورت پذیرد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :