آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 4206
تاریخ انتشار : 3 دی 1390 1:21
تعداد بازدید : 572

موفقيت وب سايت از نگاه كرزكاوسكي

هدف از ايجاد هر وب سايتي جذب كاربران و تكرار ورود آنان به وب سايت است. تعداد بازديدكنندگان روزانه يكي از شاخص اصلي در سنجش موفقيت وب سايت ها تلقي می شود.كرزكاوسكي نظريه پرداز نامدار عرصه تجارت الكترونيكي با معرفي چارچوبي كاربردي، پنج راهبرد را براي مديريت كاربران وب سايت ها ارایه داده كه در ادامه مورد بررسي قرار مي گيرد.

.1- جذب کاربران: اين استراتژي با ارایه ابزارهايي سعي در جذب كاربران به وب سايت دارد. دامين مناسب براي وب سايت، بهينه سازي موتورهاي جستجوSEO (Search Engine Optimization)، تبادل لينك مناسب با وب سايت‌هاي فعال، تبليغات مجازي و يا فيزيكي و غیره جزو ابزار‌هاي جذب كاربر محسوب می‌شوند.
2- استراتژي ايجاد تعهد: اين استراتژي با استفاده از ارتباطات مجازي، محتواي مناسب وب سايت، محيط خلاقانه و جذاب سعي در رفع نيازهاي مشتري به صورت بسيار ساده و راحت دارد.3- استراتژي بازگشت كاربران: اين استراتژي با ارایه راهكارهایي سعي در ايجاد شرايطي دارد كه كاربران را ترغيب به بازديد مجدد وب سايت کند. محتواي پويا و به روز وب سايت، برنامه‌هاي پاداش وفاداري، بيانيه‌هاي حفظ حريم شخصي، سادگي و سرعت دسترسي بالا به اطلاعات در اين استراتژي نقش ايفا مي‌كنند.4- استراتژي ايجاد وابستگي: هدف از اين استراتژي برآورده كردن نياز مشتريان به گونه‌اي ساده‌تر و ارزان‌تر از ديگر وب سايت‌هاست. برقراري ارتباط دو طرفه با كاربر و دادن شخصيت به وي يكي از رويكردهاي اين استراتژي است. به طور مثال با ارسال پست الكترونيكي مي‌توان كاربر را از تغيیرات مورد علاقه وي با خبر كرد.5- استراتژي يادگيري: در اين استراتژي با استفاده از ابزارهاي رديابي كاربران سعي در شناسايي رفتار آنان داشته و با ايجاد بانك اطلاعات اقدام به بهينه سازي خدمات ارایه شده به كاربران خواهند داشت. ابزارهايي مانند كوكي‌ها (cookies)، داده كاوي (Data Mining) و غیره مي‌توانند عوامل اصلي در اين مرحله باشند.
منبع: آكو فرجي (مسوول روابط عمومي گروه شركت‌هاي طرفه نگار)
 www.sciencedirect.com


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :