fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 42218
    تاریخ انتشار : 21 دی 1392 12:52
    تعداد بازدید : 1053

    در گفت و گوی اختصاصی مدیر فروش کاسیو در خاورمیانه با فناوران مطرح شد:

    تحریم نباشد؛ ایران بازار اول دوربین دیجیتال خاورمیانه است

    سهم کاسیو از بازار دوربین های دیجیتال ایران در سال 2013 حدود 5 درصد برآورد شده که نسبت به سال 2012 با کاهش مواجه شده است.

    فناوران- کوچی ماتسوزاکی (Koichi Matsuzaki)، مدیر فروش کاسیو در خاورمیانه دلیل کاهش سهم کاسیو از بازار دوربین‌های دیجیتال ایران را مشکلات مربوط به تحریم دانست. او گفت: ما منابع رسمی برای جمع‌آوری داده‌های فروش در ایران نداریم که بتوانیم سهم این برند را دقیق برآورد کنیم اما به صورت حدودی می‌توان گفت سهم کاسیو در سال 2013 از بازار دوربین‌های دیجیتال ایران 5 درصد بوده است.
    ماتسوزاکی گفت: وضعیت اقتصادی حاکم بر ایران و مشکلات مربوط به تحریم از جمله دلایل کم بودن سهم کاسیو از بازار ایران است که امیدواریم بعد از رفع تحریم‌ها، سهم ما نیز به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.
    وی گفت: بازار ایران پتانسیل دارد به عنوان بزرگ‌ترین بازار دوربین دیجیتال در خاورمیانه، برای برند کاسیو مطرح شود. در حال حاضر مقایسه ایران با کشورهای منطقه خاورمیانه کمی سخت است. مردم بیشتر کشورها در خاورمیانه به دنبال خرید دوربین ارزان قیمت هستند اما ایرانی‌ها به خاطر هوش بهتر و وضعیت اقتصادی‌شان به دنبال خرید دوربین‌های متوسط و گران قیمت هستند.
    مدیر فروش کاسیو در خاورمیانه گفت: در حال حاضر دوبی، عربستان و ترکیه بازارهای بزرگ فروش دوربین‌های ارزان قیمت در منطقه هستند.
     فرهنگ جدید،بازار جدید
    ماتسوزاکی گفت: در حال حاضر بازار جدیدی در ایران در حال شکل‌گیری است؛ بازار دوربین‌های Selfi. عکاسی Selfi نشان دهنده شکل‌گیری یک فرهنگ و رفتار اجتماعی جدید است. مردم دوست دارند از خودشان عکس بگیرند و در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. کاسیو با توجه به تمایل جدید مردم در عکاسی محصولات جدید خود را طراحی و تولید کرده است.
     نیاز خانم ها و جوانان، کلید موفقیت امروز
    وی افزود: در کنار این مساله ما متوجه شدیم که برای اینکه سهم بیشتری از بازار دوربین‌های دیجیتال داشته باشیم با توجه به زیاد شدن علاقه خانم‌ها به عکاسی، باید به نیاز خانم‌ها در عکاسی توجه کنیم. برای خانم‌ها علاوه بر طراحی دوربین، امکان روتوش کردن عکس نیز اهمیت دارد. هر چند کاسیو مدت‌ها پیش تکنولوژی روتوش عکس را در دوربین‌هایش به کار گرفته است اما امروز باید بیش از گذشته به نیاز خانم‌ها و جوانان اهمیت داده شود.
    ماتسوزاکی گفت: شاید یکی از دلایلی که گرفتن عکس‌های زیبا و روتوش شده برای کاربران به خصوص خانم‌‌ها و جوان‌ها اهمیت پیدا کرده، وجود شبکه‌های اجتماعی باشد.
    وی گفت: نباید نادیده گرفت با توجه به بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که به دوربین دیجیتال مجهز هستند، سهم دوربین‌های کامپکت از بازار کمتر و کمتر می‌شود. به همین دلیل است که تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال به سمت تولید دوربین‌های بدون آینه Mirrorless و نیمه حرفه‌ای SLR پیش می‌روند. تصاویری که با این دوربین‌ها گرفته می‌شود با کیفیت است اما کار کردن با این دوربین‌ها شاید کمی پیچیده باشد.
     سیاست کاسیو در سال 2014
    ماتسوزاکی سیاست کاسیو در سال 2014 را تشریح کرد و گفت: بین مصرف‌کنندگان دوربین‌های دیجیتال، از عکاسان حرفه‌ای تا آماتور نظرسنجی انجام داده‌ایم و متوجه شدیم اولین چیزی که برای آنها مهم است کیفیت تصویر است. بعد از کیفیت 74 درصد از کاربران طرفدار کارایی ساده دوربین‌ها هستند. با توجه به نتیجه این نظرسنجی‌ها کاسیو در سیاست سال 2014 خود روی کیفیت و کارایی ساده دوربین تمرکز می‌کند.
    مدیر فروش کاسیو در خاورمیانه گفت: کاسیو در محصولات جدید خود از تکنولوژی‌ سرعت بهره گرفته تا کاربران هیچ لحظه‌ای را در عکاسی از دست ندهند. ما با تلفیق این تکنولوژی با لنزهای شفاف و سنسورهای بزرگ در سال 2014 محصولات جدیدی تولید خواهیم کرد.
     اولین در دنیا
    وی اعلام کرد: کاسیو برای اولین بار موفق به طراحی و تولید دوربینی شده است که به تکنولوژی bracketing دو گانه مجهز است.
    ماتسوزاکی که از این محصول روز گذشته در ایران رونمایی کرد، گفت: تکنولوژی bracketing چیز جدیدی نیست اما داشتن چند تصویر به صورت همزمان با یک بار شات زدن، برای اولین بار با دوربین‌ جدید کاسیو امکان‌پذیر شده است. بر اساس این گزارش مدل EX10  که روز گذشته در تهران رونمایی شد قادر است تا 9 تصویر از یک تصویر با یک شات به عکاس عرضه کند تا هر عکاسی با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را استفاده کند. این دوربین با تغییر کنتراست، اشباع رنگ و روشنایی 9 تصویر از یک تصویر به عکاس می‌دهد. همچنین عکاس می‌تواند با یک شات سه عکس با سه سرعت مختلف به دست بیاورد و هر کدام را که خواست ثبت و ذخیره کند.  به این ترتیب نیازی نیست عکاسان برای گرفتن عکس مورد نظرشان چند بار دوربین را تنظیم کند و سوژه یا زمان را از دست بدهد.
    ماتسوزاکی گفت: این دوربین جدید در ایران به عنوان پنجمین کشور دنیا بعد از ژاپن، هنگ‌کنگ، مالزی، سنگاپور و تایوان رونمایی شده است و این نشان می‌دهد که ایران چقدر برای کاسیو مهم است.
    وی با بیان اینکه کاسیو کیفیت را فدای هیچ چیز نمی‌کند گفت: بدنه این دوربین از جنسی است که در دوربین‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود. علاوه بر این از آلومینیوم در قاب بالای این دوربین استفاده شده است که سه بار پولیش شده است؛ یک بار با دست، یک بار با ماشین و یک بار با مواد شیمیایی. رینگ دور لنز نیز بدون برش و یکدست است. این کار هر چند هزینه ما را برای تولید بالا می‌برد اما نشان می‌دهد کاسیو به کیفیت اهمیت می‌دهد.وی گفت: ما دوست داریم محصول‌مان یک هنر دستی باشد.همراه با مدل EX10، دو مدل دوربین دیگر از سوی کاسیو در تهران رونمایی شد. ماتسوزاکی گفت: یکی از این دوربین‌ها به صورت اختصاصی با در نظر گرفتن علاقه کاربران به Selfi طراحی و تولید شده است.
    مدل TR15 به یک قاب در دور دوربین مجهز شده که از آن جدا می‌شود و به عنوان پایه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا عکاسان بتوانند با جاسازی دوربین از خودشان عکس بگیرند.ماتسوزاکی گفت: در دو دوربین دیگر نیز به علاقه کاربران به Selfi اهمیت داده شده است. EX10 به یک پایه در پشت صفحه چرخانش مجهز است. همچنین شاتر آن حساس به حرکت است و نیازی نیست کاربر آن را روی تایمر بگذارد تا بتواند از خودش عکس بگیرد. همین که دوربین را روی پایه بگذارد و دستش را جلوی دوربین حرکت دهد، شاتر زده می‌شود. دوربین دیگرمان نیز علاوه بر این امکانات به Wi-Fi تجهیز شده تا کاربران به صورت مستقیم عکس خود را به شبکه‌های اجتماعی بفرستند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :