آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 4223
تاریخ انتشار : 3 دی 1390 1:56
تعداد بازدید : 376

جهان در حال غمگین شدن است

جملاتی که روزانه روی صفحات شبکه های اجتماعی منتشر می شود شاید بسیار کوتاه باشند، اما محققان دریافته اند که این پیام های کوتاه ابزاری برای تعیین حالت روحی کاربران انگلیسی زبان شبکه های اجتماعی در سرتاسر جهان هستند.

خبرگزاری مهر- محققان به واسطه ارزشیابی واژه‌های جملاتی که حاوی 6/4 میلیارد پیام بوده و از تاریخ 9 سپتامبر 2008 تا 18 سپتامبر 2011 روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بودند، توانستند میزان رشد و کاهش سطح شادی را در میان کاربران انگلیسی زبان تعیین کنند. محققان دانشگاه ورمونت دریافتند در انتهای هر ماه از سال، شنبه‌ها و ساعات نخستین بامداد شادترین زمان‌ها به شمار می‌روند، در حالی که ماه ژانویه، اولین روز هفته و ساعت‌های پایانی شب به هیچ وجه شاد نیستند. تعطیلی‌ها و رویدادهای فردی از قبیل ازدواج‌های سلطنتی و یا مرگ فردی مشهور نیز می‌تواند روی حالات روحی کاربران تاثیرگذار باشد. تجزیه و تحلیلی که پیش از این روی اطلاعات به دست آمده از توییتر درباره نوسانات جهانی حالات روحی صورت گرفته الگوهای مشابهی را نشان داده بود. اما تجزیه و تحلیل جدید نشان می‌دهد تمایل جمعی به سوی غمگین بودن رفته است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :