آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 42309
تاریخ انتشار : 22 دی 1392 11:26
تعداد بازدید : 870

مریسا مه یر در CES 2014 اعلام کرد:

یاهو به سوی موبایل می رود

مریسا مه یر، مدیر اجرایی کنونی شرکت یاهو در سخنرانی اش در جریان نمایشگاه CES امسال گفت که یاهو قصد دارد با چرخشی سریع مسیر خود را به سمت موبایل پیش ببرد.

فناوران- یاهو که اخیرا تعداد کاربران موبایلی اش به 400 میلیون نفر در ماه رسیده (کل مخاطبان این سایت 800 میلیون نفر از سرتاسر جهان است) قصد دارد که بیشتر کسب وکار خود را به سمت موبایل سوق دهد؛ زیرا از نظر مه یر، این حوزه درآمد بیشتری دارد.
بنا به گزارش USA Today، مه یر در سخنرانی اش چندین ابتکار جدید این شرکت را که شامل اپلیکیشن های مربوط به گوشی های هوشمند، مجلات دیجیتال و تبلیغات هدفدار روی سایت وبلاگ نویسی تامبلر (Tumbler) معرفی کرد. شاید بزرگترین این ابتکارها Yahoo News Digest، اپلیکیشن گوشی هوشمند است که توسط نوجوان اعجوبه کامپیوتر یعنی نیک دی آلویسیو (Nick D'Aloisio) عرضه شده است. این برنامه کاربردی خلاصه ای از اخبار روزانه را که از نظر محتوایی شخصی سازی شده، برای کاربر می فرستد. مه یر در این کنفرانس اعلام کرد که یاهو، استارت‌آپ Aviate را خریداری کرده است. Aviate یک اپلیکیشن اندروید است که به کاربر، صفحه خانگی پویایی مبتنی بر آنچه تصور می‌شود بهترین پیشنهادات برای ساعات مختلف روز باشد، ارایه می‌کند. این اقدام در راستای استراتژی در حال اجرای مه یر برای ایجاد اپلیکیشن‌های اختصاصی موبایل است که به طور روزانه مورد استفاده قرار گیرند. یاهو از اعلام مبلغ پرداخت شده بابت این خرید خودداری کرد، ولی چیزی که مشخص است، این است که Aviate تاکنون توانسته تامین مالی در حدود ۲ میلیون دلار به دست آورد. مریسا میر از زمانی که صندلی مدیرعاملی یاهو را در اختیار گرفت به منظور ایجاد تیم توسعه‌دهندگان موبایل جوان خود به دنبال خریداری استارت‌آپ‌های گوناگونی بوده است.
در این بخش، کتی کوریک که سال گذشته به یاهو پیوسته، روی سن آمد و درباره محتوای موبایلی صحبت کرد و گفت: ما در این شرکت سعی کردیم که سونامی داده های کاربران موبایلی را مدیریت کنیم و محتوای اوریجینال و ویرایش شده را در موبایل های آنها ارایه دهیم.
مه یر همچنین Yahoo Food و Yahoo Tech دو وب سایت خبری جدید را معرفی کرد که با فرمتی شبیه به مجلات اخبار را به نمایش می گذارند. این سایت های خبری قرار است مقالات اسپانسر شده را ارایه دهد.
دیوید کارپ، مدیر و بنیانگذار تامبلر نیز بعد از بخشی از سخنرانی های مه یر روی سن آمد تا درباره تامبلر بیشتر شرح دهد. وی گفت که تبلیغات تامبلر توسط بخش تبلیغات یاهو اداره خواهد شد و به همین دلیل امکان هدفگذاری تبلیغات شان بهتر خواهد شد.
گفتنی است که یاهو غرفه‌ کوچکی را در نمایشگاه CES 2014 به خود اختصاص داده بود و در این محل نیز خدمات یا سرویس جدیدی را برای ارایه نداشت  و فقط به ارایه‌ سرویس‌های قبلی و همچنین اپلیکیشن‌های خود در این نمایشگاه پرداخت. گویا تغییرات در یاهو که توسط مریسا مه یر در حال انجام است، آنچنان گسترده است که فرصتی برای نمایش این تغییرات و خدمات جدید نبوده است؛ خدمات جدیدی که به لطف خرید و تملک  استارت‌آپ‌های فراوان توسط این شرکت، می‌تواند روح تازه‌ای در کالبد یاهو بدمد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :