آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 4403
تاریخ انتشار : 7 دی 1390 22:41
تعداد بازدید : 602

معرفی چهار فناوری مالی شکوفا مالی در سال 2012

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با استفاده از فناوری ها در کارهای مالی خود گریزانید و هنوز از طریق چک صورتحساب های خود را پرداخت کرده و گردش مالی حساب بانکی تان را با کاغذ و خودکار پیگیری می کنید، باید بگوییم که 2012 سالی است که شما را در دنیای دیجیتال غوطه ور خواهد کرد. در سال جدید شاهد ارایه خدمات و کاربردهای مالی شخصی خواهیم بود که روی عملکرد نظام بانکداری، خرید و فروش و پیگیری مسایل مالی تاثیر خواهند گذاشت. برخی از این خدمات مبتنی بر وب هستند و از همین رو شهروندان کشورهایی همانند آمریکا که یک سوم افراد آن از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، به راحتی می توانند از مزیت های این خدمات بهره ببرند. از میان فناوری های مالی شخصی که در سال میلادی آینده شاهد آن خواهیم بود، به موارد زیر
اشاره می کنیم:

ترجمه: نسترن صائبی
منبع: آسوشیتدپرس

پول همراه
 در سپتامبر گذشته، گوگل سرویسی را با نام والت (Wallet) معرفی کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد از گوشی تلفن همراه خود به عنوان یک کارت اعتباری استفاده کرده و هنگام خرید آن را در مقابل پایانه‌های پرداختی قرار دهند و معاملات مالی مورد نظرشان را از طریق لینک حساب خود یا کارت‌های اعتباری روی گوشی انجام دهند. پیش‌بینی می‌شود در سال آینده پرداخت الکترونیکی از طریق خدمات همراه و شبکه‌های کارتی افزایش یافته و پایانه‌های پرداختی با خرده فروشان سیستم‌های ترانزیت انبوه سازگارتر خواهند شد. یکی دیگر از نوآوری‌ها در این زمینه که پرداخت‌های فرد به فرد را بهبود بسیاری بخشیده، مربوط به اقدام جدید امریکن اکسپرس، مسترکارت، ویزا و پی‌پال است. این شرکت‌ها امکاناتی را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا پول را با استفاده از لینک‌های گوناگون به حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری ارسال و یا دریافت کنند.

مدیریت مالی بدون بانک
Mint.com، وب‌سایت محبوب مالی شخصی تنها سایتی بود که در زمینه خدمات مدیریت امور مالی رایگان و مبتنی بر وب کار خود را آغاز کرد. ولی هم‌اکنون سایت‌های بسیاری در زمینه ارایه ابزار مدیریت پول فعالیت و کاربران را از مراجعه به بانک خلاص می‌کنند. کاربران به کمک این ابزار‌ها می‌توانند کنترل صورتحساب‌های مختلف، سرمایه‌گذاری‌ها و دیگر رویدادهای پولی مالی خود را بدون مراجعه به بانک انجام دهند. Manilla.com یکی دیگر از سایت‌هایی است که نه تنها امور مالی صورتحساب‌ها و حساب‌های بانکی خانوارها را انجام می‌دهد، بلکه به کاربران کمک می‌کند تا جزییات دیگری نظیر اطلاعات سفر و اشتراک مجلات را نیز از طریق اینترنت انجام دهند. نکته جالب توجه این سایت، قابلیت آن در گوشزد کردن مسایلی چون فرا رسیدن زمان پرداخت قبوض است.

معاملات هدفدار
 ترکیب فناوری‌ مکان‌یابی جغرافیایی که تردد کاربر را در زمان حمل گوشی هوشمند ردیابی می‌کند با کارت ویزیت‌های مجهز به بارکدهای شبکه‌ای، امکانات بی‌نظیری را برای شرکت‌ها فراهم آورده تا به راحتی مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و محصولات را متناسب با علاقه‌مندی‌های افراد به آنها عرضه کنند. علاوه بر اینکه شرکت‌ها می‌توانند تخفیف‌های شخصی شده و معاملات نقدی خود را به مشتریان‌شان اعلام کنند. مثلا هم اکنون برخی از فروشگاه‌ها می‌توانند کسانی را که در یک فروشگاه خاص در حال رفت‌و آمد هستند، شناسایی کنند و برای آنها پیام‌های ویژه‌ای بفرستند و با تبلیغ آنچه که مورد نیاز آنهاست، بازاریابی خود را به صورت هدفدار انجام دهند.

تجارت اجتماعی
استراتژی و تحقیق جاولینس، یک شرکت تحقیقاتی خدمات مالی است که از این عبارت برای شناساندن روند ادغام تجارت و شبکه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک، لینکد این و توییتر استفاده کرده است. در واقع،‌ منظور از تجارت اجتماعی ترکیب فعالیت‌های تجاری با شبکه‌های اجتماعی یا به عبارت دیگر انجام فعالیت‌های تجاری روی شبکه‌های اجتماعی است. مفهوم شبکه‌سازی اجتماعی مالی توسط شرکت‌هایی چون Weemba.com گسترش پیدا کرده است. این سایت به کاربران امکان می‌دهد که با ارسال مطلبی به این سایت و شرح مختصری از نیاز مالی خود، برای گرفتن وام درخواست دهند. این پست‌ها و پیام‌ها بعدا توسط موسسات مالی و بانکی بررسی می‌شود و این موسسات در صورت نیاز خدمات مالی به کاربران
 را ارایه می‌دهند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :