fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 4838
    تاریخ انتشار : 18 دی 1390 10:13
    تعداد بازدید : 1013

    مشاور بيمه سازمان نظام صنفي رايانه‌اي:

    بيشترين مراجعه اعضا مربوط به محاسبه حق بیمه قراردادهای انفورماتیکی است

    دبيرخانه سازمان از سال گذشته در راستاي ارايه خدمات به شركت هاي عضو در سراسر كشور و به منظور كمك به حل مسايل و مشكلات بيمه اي اعضا، امكان استفاده از مشاوره كارشناس بيمه را براي اعضا فراهم کرد.

    روابط عمومی سازمان- حسين سليماني ملكان، مشاور بيمه‌اي سازمان با اشاره به 16 ماه فعاليت خود در سازمان گفت: يكي از مشكلات جامعه بی‌اطلاعی از قوانين و مقررات است كه اين بی‌اطلاعی موجب ضرر و زيان اشخاص و شركت‌ها مي‌شود. با امكاني كه سازمان براي دريافت مشاوره در زمينه اطلاع از مسايل بيمه‌اي براي اعضا فراهم کرده، توانسته تا حدود زيادي به حل مسايل و مشكلات آنها كمك كند.
    وي افزود: بيشترين مراجعات شركت‌ها كه غالبا به صورت تلفني صورت مي‌گيرد عمدتا درباره عدم اجراي بخشنامه 3/14 اجراي درآمد درخصوص چگونگی محاسبه حق بیمه قراردادهای انفورماتیکی است.
    مشاور بيمه‌اي سازمان با بيان اينكه يكي ديگر از مسايل مورد توجه مراجعه كنندگان، ماده 103 قانون برنامه چهارم است، افزود: طبق اين قانون شركت‌هايي كه از مراكز كاريابي رسمي اقدام به استخدام نيرو مي‌كنند، مشمول معافيت مالياتي خواهند شد. اين قانون تا پايان سال 88 قابل اجرا بود كه تا پايان سال 89 نيز تمديد شد. اما متاسفانه سازمان تامين اجتماعي از اوايل سال 89 اكثر شركت‌هاي مشمول اين معافيت را حذف كرده است.
    وي عدم اجراي پيمان نامه‌ها بر اساس حسابرسي دفاتر قانوني و ارايه مفاصا حساب بر اساس ضريب ماخذ 7-8 را از ديگر موارد مورد اعتراض شركت‌ها دانست و گفت: مسايلي چون بازنشستگي، نحوه محاسبه حقوق بازنشستگي، غرامت دستمزد و غیره از جمله مسايلي است كه در اين مدت مورد سوال شركت‌ها بوده است. 
    حسين سليماني ارايه اطلاعات مورد نياز مراجعه‌كنندگان و كمك در تنظيم لايحه دفاعي را از خدمات ارايه شده در جلسات مشاوره به صورت حضوري يا تلفني برشمرد و افزود: بيشترين مراجعان را شركت‌ها تشكيل مي‌دهند و اعضاي سازمان در استان‌ها نظير كرمان، همدان، اصفهان، يزد و غیره نيز به صورت تلفني مشكلات خود را مطرح کرده و راهنمايي‌هاي لازم به آنها ارايه شده است.
    وي با اشاره به درج پرسش و پاسخ مربوط به مسايل بيمه روي سايت سازمان را از جمله اقدامات مثبتي ارزيابي کرد كه تا حدود زيادي از مراجعه شركت‌ها كاسته است.
    گفتني است مشاور بيمه روزهاي يكشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 16 در دبيرخانه سازمان حضور دارد و متقاضيان مي‌توانند مسايل و مشكلات بيمه‌اي خود را به صورت حضوري و يا تلفني مطرح کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :