آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 48501
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1392 12:17
تعداد بازدید : 1630

آسیایی‌ها بیشترین سهم را از بازار پخش کننده‌های موسیقی دارند

کریتیو جای سونی را گرفت

پخش کننده های موسیقی از جذاب ترین دستگاه های دیجیتالی هستند که البته این روزها ورود گوشی های موبایل تا حدودی بازار این محصولات را محدود کرده است. با این حال این دستگاه های جمع و جور و مفرح، همچنان مخاطبان زیادی دارند.

به گفته فعالان بازار تجهیزات دیجیتال، اگر چه این کالا دارای تنوع بالایی در بازارهای جهانی است؛ اما به دلیل شرایط خاص اقتصادی در کشور ما طی یکی دو سال اخیر بازار این کالا با کاهش تنوع در برند و مدل مواجه شده است.
مرتضی نوری، یکی از فعالان بازار تجهیزات دیجیتال با بیان اینکه بازار این روزهای دستگاه‌های پخش کننده موسیقی(MP3  و MP4 PLAYER) بسیار بی رونق است، می‌گوید: هر سال در ایام منتهی به نوروز بازار خرید و فروش این کالا بسیار رونق داشت و این کالا یکی از گزینه‌های مطرح به عنوان هدیه نوروزی بود. اما امسال وضعیت تغییر کرده و به دلیل نوسانات نرخ دلار آزاد بازار این کالا نیز به شدت بی رونق شده است.
این فعال بازار با اشاره به رشد درصدی قیمت‌ها طی سه ماه اخیر گفت: علت اصلی رشد قیمت، نوسان نرخ ارز بوده است. با این حال گروهی از کسبه به دلیل بی رونقی بازار از افزایش قیمت خودداری کرده‌اند.
رسولی، یکی دیگر از فعالان بازار هم در مورد برندهای موجود در بازار پخش کننده‌های موسیقی گفت: در حال حاضر کریتیو، آی‌ریور، سونی، سامسونگ والبته آیپادهای اپل از برندهای مطرح در بازار این کالا هستند که در این بین آیپاد محبوبیت خاصی دارند. اما میزان تقاضا برای پخش کننده‌های موسیقی کریتیو و آی‌ریور بیش از سایر برندهاست.
یکی دیگر از فعالان بازار هم گفت: پخش کننده‌های موسیقی سونی و اپل محبوبیت زیادی در بازار دارند. اما قیمت بالای آنها موجب شده است که تقاضا برای آنها چشمگیر نباشد.
همچنین بر اساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، در بازار پخش کننده‌های موسیقی برند کریتیو با کسب 19.6 درصد در صدر پرمخاطب‌ترین دستگاه‌های پخش کننده موسیقی در بازار قرار دارد. سهم محبوبیت دستگاه‌های پخش کننده موسیقی این برند در آبان ماهی که گذشت در حدود 16.2 درصد بوده است.
پس از این برند هم آی‌ریور با کسب سهم محبوبیت 12.1 درصد در رده دومین برند پرمخاطب بازار قرار دارد. این درحالی ‌است که در آبان ماه گذشته سهم محبوبیت این برند تنها 1.2 درصد بود.
آیپاد اپل هم با کسب 11.6 درصد از سهم محبوبیت بازار در رده سوم پرمخاطب‌های بازار پخش کننده موسیقی ایستاده است. سهم محبویت دستگاه‌های پخش کننده این برند در چهار ماه گذشته در حدود 12.6 درصد بوده است که بر اساس این گزارش در ماه‌های اخیر پخش کننده‌های موسیقی این خانواده با کاهش سهم محبویت مواجه شده‌اند.
در رده چهارم پرمخاطب‌های بازار پخش کننده‌های موسیقی هم سونی با کسب 10.6 درصد ایستاده است.
بر پایه گزارش باشگاه فعالان آی سی تی سهم محبوبیت پخش کننده‌های موسیقی سونی در چهار ماه گذشته در حدود 22.3 درصد و این برند محبوب‌ترین برند در بازار پخش کننده‌های موسیقی بوده است.
در هر حال در رتبه بعدی محبوب‌های بازار برند سامسونگ با کسب 8 درصد از سهم محبوبیت بازار ایستاده است. سهم محبوبیت پخش کننده‌های موسیقی این خانواده در آبان ماه گذشته در حدود 11.3 درصد بوده است. برند کوبی هم با کسب 6.1 درصد از سهم محبوبیت بازار در رده نهایی محبوب‌های بازار پخش کننده‌های موسیقی ایستاده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :