fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 49496
    تاریخ انتشار : 19 فروردین 1393 0:0
    تعداد بازدید : 179

    مرکز آمار ایران اعلام کرد:

    تورم 10/7درصدی گروه ارتباطات در سال 92

    مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در سال ۹۲ را براساس سال پایه ۹۰ منتشر و تغییرات ۳۳ گروه کالایی و خدماتی را نسبت به سال ۹۱ اعلام کرد.
    فناوران- مرکز آمار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در سال 92 را براساس سال پایه 90 منتشر و اعلام کرد که این شاخص در سال 92 به رقم 169.8 رسید که نسبت به سال قبل 32.1 درصد افزایش داشته و بیانگر افزایش نرخ تورم سال 92 نسبت به سال 91 است.
    براساس اعلام مرکز آمار شاخص گروه ارتباطات در سال 91 به میزان 107.7 و با نرخ تورم 7.7 درصدی بوده است که این شاخص در سال 92 به 119.4 و نرخ تورم 10.9 درصدی رسید که نشاندهنده افزایش تورم در بخش ارتباطات است. 
    این درحالی است که بخش ارتباطات پس از گروه آب، برق و سوخت با تورم 7.5 درصدی، کم ترین تورم را نسبت به سایر گروه های کالایی داشته است. 
    براساس اعلام مرکز آمار، شاخص گروه عمده (خوراکی، آشامیدنی ها و دخانیات) در این سال به رقم 210.5 رسید که نسبت به سال قبل 44.4 درصد افزایش داشته و نشان دهنده کاهش نرخ تورم در این گروه در سال مورد گزارش نسبت به سال 91 است. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در سال مورد بررسی به عدد 208.3 رسید که نسبت به سال قبل 43.7 درصد افزایش را نشان می دهد.
    شاخص گروه عمده (کالاهای غیر خوراکی و خدمات) در سال 92 به رقم 155.8 رسید که 27.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و نشان دهنده افزایش نرخ تورم این گروه در سال 92 نسبت به نرخ تورم همین گروه در سال 91 است.
    در بخش خدمات نیز میزان تورم در سال 91 میزان 18.7 درصد بود که در سال 92 به 23.7 درصد رسید.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :