آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 49875
تاریخ انتشار : 24 فروردین 1393 0:0
تعداد بازدید : 472

دفاع رگولاتوری از تعرفه‌های جدید

نرخ های جدید مخابراتی به نفع مردم است

بنابر اعلام رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این حتی اگر شما یک ثانیه بیش از زمان یک پالس مکالمه داشتید مدت زمان دو پالس برای شما لحاظ می شد اما اکنون این به نفع مردم است که هر دقیقه و هر ثانیه که با تلفن صحبت می کنید دقیقا به همان اندازه هزینه پرداخت کنید. ایسنا- علی اصغر عمیدیان در زمینه وصل مجدد تماس تصویری رایتل اظهار کرد: در این زمینه شورای عالی فضای مجازی پیشنهاداتی را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرد و ما هم نظرات خود را روی آن انعکاس دادیم و آن را به کمیسیون فضای مجازی بازگرداندیم و حال منتظر نظر آنها هستیم و انشا ا... در آینده نزدیک این دوستان نظرات خود را اعلام خواهند کرد.

 چه شد که گرانی تلفن مجاز شد؟
رییس سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به سوال دیگری که در ارتباط با تغییر شیوه محاسبه و تغییر تعرفه های تلفن ثابت و همراه اول و این که چگونه به یکباره وزارت ارتباطات با افزایش تعرفه ها موافقت کرده خاطرنشان کرد: ما آنچه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تنظیم کرده ایم خروج از پالس محوری است چرا که اپراتورها با پالس مردم را گیج کرده بودند. به عنوان مثال می گفتند هزینه هر پالس این قدر است اما پس از مدتی با مجوز یا حتی بدون مجوز این رقم تغییر می کرد یا مثلا قیمت شب و روز را تغییر می دادند اما ما پیشنهادمان این است که از حالت پالس محور به حالت دقیقه و ثانیه محور تغییر حالت دهیم.
وی ادامه داد: پیش از این حتی اگر شما یک ثانیه بیش از زمان یک پالس مکالمه داشتید مدت زمان دو پالس برای شما لحاظ می شد اما اکنون این به نفع مردم است که هر دقیقه و هر ثانیه که با تلفن صحبت می کنند دقیقا به همان اندازه هزینه پرداخت کنند که این اقدامی بسیار مثبت است چرا که در حوزه باند پهن بحث از ثانیه و حتی دهم ثانیه است و این ظلم است به فردی که برای یک ثانیه هزینه یک پالس را پرداخت می کند. اکنون ما این شیوه را بر هم زده ایم.
او ادامه داد: حالا باید اجازه داد این شیوه اجرا شود تا در آینده متوجه شویم نتیجه چه خواهد شد ممکن است ما بعدها نیز بررسی های دیگری داشته باشیم و لازم باشد تغییرات دیگری هم در این زمینه اعمال شود.

 توضیحات بیشتر بماند برای بعد
اما عمیدیان در پاسخ به این سوال که اگر این طرح باعث افزایش درآمد مخابرات نبود آیا با استقبال این شرکت مواجه می شد تصریح کرد: آن ها به ما اعتراضاتی داشتند اکنون تعرفه مکالمات زوم های 3 و 4 کاهش پیدا کرده و قیمت های آن ها کاهش داشته است.
اما وی در پاسخ به این سوال که به طور کل مگر چند درصد مکالمات به این دو بخش مربوط می شد و در شرایطی که در استان هایی مثل تهران و البرز که به نظر می رسد حجم بالایی از تماس را دارند یکباره هزینه ها از 5 تومان به 30 تومان افزایش پیدا کرده توضیح داد: برچه اساس این صحبت ها را مطرح می کنید؟ تا زمانی که همکاری صورت نگیرد به هیچ عنوان شرکت ها و اپراتورها اجازه ندارند از این مصوبه استفاده کنند. عمیدیان توضیحات بیشتر در این زمینه را به زمانی دیگر موکول کرد.
 الزامی نیست اپراتور غالب بهترین باشد
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعلام نتایج اپراتورهای برتر که معمولا با وقفه صورت می گیرد، توضیح داد: ما در این زمینه وقفه ای نداریم و به طور دوماهه، شش ماهه و سالانه برترین ها را اعلام می کنیم. البته با این وجود ممکن است در این زمینه تغییراتی صورت بگیرد، چرا که پارامترها معمولا تغییر می کنند و براساس پارامترهای جدید نحوه ارزیابی متفاوت می شود.
عمیدیان ادامه داد: ممکن است در یک دوره ببینید که فلان اپراتور در ارزیابی ها شرایط ایده آلی داشته باشد، اما در دوره بعدی این شرایط تکرار نشود.
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در ادامه به جلساتی که به طور دائم با اپراتورها برگزار می شود پرداخت و گفت: ما ماهانه با هر یک از اپراتورها حداقل یک جلسه مشترک داریم و مجموعه این صحبت ها را جمع بندی می کنیم.
وی با بیان این که در نهایت ممکن است هر یک از شاخص هایی که در این حوزه وجود دارد، زیرمجموعه هایی هم داشته باشد، عنوان کرد: به عنوان مثال ممکن است یک اپراتور ادعا کند در یک خیابان بهترین پوشش دهی را داشته باشد، اما آیا در داخل کوچه ها، خانه ها و یا لب پنجره ها هم آنتن دهی آن به همان شکل است؟ به هر صورت ما باید مدل های ارزیابی خود را به روز کنیم و براساس مدل های روز دنیا پیش برویم، به همین دلیل اصلا نباید انتظار داشته باشیم که اپراتوری که بیشترین سهم را در بازار دارد، حتما بهترین باشد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :