آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 49931
تاریخ انتشار : 26 فروردین 1393 11:11
تعداد بازدید : 492

نصب گیت بلیت مجازی در ۳۰ مرکز تاریخی

فروش بلیت الکترونیکی که عملیاتی شدن آن از سال ۸۴ در سازمان میراث فرهنگی مطرح بود بلاخره نوروز امسال راه اندازی شد و کاخ موزه سعدآباد توانست هزار و ۸۰۰ بلیت الکترونیکی در ۱۵ روز ایام تعطیلات بفروشد.
خبرگزاری مهر - مرداد ماه سال ۸۴ هیات وزیران مصوبه ای مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات کشوری تصویب کرد که براساس آن سازمان میراث فرهنگی برای دستیابی به اطلاعات دقیق و به هنگام در مجموعه های تحت پوشش خود و کاهش هزینه ها تصمیم گرفت گیت های ورودی در موزه ها و اماکن تاریخی نصب کرده و بلیت های الکترونیکی تهیه کند. 
این کار مزایایی داشت مانند حذف هزینه چاپ بلیت و صرفه جویی در کاغذ، امکان دریافت آمار بازدیدکنندگان از موزه ها، سرعت دادن به فرایند جمع آوری درآمد حاصل از فروش بلیت، استفاده از تبلیغات پشت بلیت برای درآمد زایی بیشتر، جلوگیری از جعل بلیت،
 و غیره. 
به همین علت اداره کل موزه های کشور کاخ گلستان را به عنوان پایلوت انتخاب کرد. اما این کار در کاخ گلستان قابل اجرا نبود. مشکلاتی مانند اینترنت و جانمایی این دستگاه در تنها گیت ورودی کاخ باعث شد تا این عملیات اکنون قابل
 اجرا نباشد. 
تا اینکه کاخ سعدآباد در روزهای آخر سال ۹۲ اعلام کرد که بلاخره فاز اول استفاده از این بلیت در همین کاخ اجرا می شود و بازدیدکنندگان می توانند با مراجعه به سایت ICHTO.IR نسبت به خرید بلیت اقدام کنند اما فازهای بعدی آن مانند رزرو اینترنتی و سیستم رهگیری موزه و راهنمای مجازی در ماههای آینده قابل بهره برداری است. 
محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه های ایران فروش بلیت الکترونیکی در موزه های ایران را بسیار دیر دانست و گفت: با این حال در ایام نوروز حدود هزار و ۸۰۰ بلیت از طریق سیستم الکترونیکی سازمان میراث فرهنگی برای بازدید از کاخ سعدآباد فروخته شد. به این ترتیب بازدیدکنندگان با ورود به سایت و ثبت نام، شماره رهگیری دریافت کرده و آن را به گیت ورودی کاخ سعدآباد اعلام کردند. 
کارگر گفت: قرار است تا در مدت سه ماه عیب های فروش بلیت الکترونیکی برطرف شود پس از آن در ۳۰ مرکز مهم مانند حافظیه، کاخ موزه ها، تخت جمشید و غیره سیستم فروش بلیت الکترونیکی اجرا خواهد شد چون این مراکز ۵۰ درصد مخاطبان ما را تشکیل می دهند. 
به اعتقاد کارشناسان مشکل سرعت پایین اینترنت و نداشتن گیت های مختلف و مکان مناسب برای نصب دستگاه بلیت مجازی در هر موزه و مکان تاریخی یکی از عواملی است که اجرایی شدن فروش بلیت های الکترونیکی در ایران را طولانی می کند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :