آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 51482
تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1393 10:53
تعداد بازدید : 852

پرده جدید ماجرای تخفیف های اینترنتی

بعد از نشست خبری شرکت های اینترنتی PAP که در آن گفته شد این شرکت ها تخفیف ۲۰ درصدی را به مشترکان خود داده اند اما زیرساخت و مخابرات متهم به عدم ارایه این تخفیف ها شدند، حالا پرده دیگری از ماجرای تخفیف ها بالا رفت.
یادداشت.jpg
دانیال رمضانی
حالا معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات به میدان پاسخ آمده و گفته شرکت های اینترنتی و مخابرات باید مستندات تغییر نرخ های ADSL کاربران را به رگولاتوری ارائه دهند تا پس از بررسی، تائیدیه نهایی برای دریافت تخفیف قیمت پهنای باند را دریافت کنند. 
این اظهارات حکایت از آن دارد که برخی شرکت های اینترنتی یا اصلا از روال و نحوه دریافت تخفیف ها اطلاع ندارند و یا آنکه صرفا به سفسطه در خصوص عدم اجرای تعهدات شرکت زیرساخت به عنوان طرف دولتی پرداخته اند. 
بماند که این مقام مسوول در رگولاتوری این را هم گفت که مواردی نیز بوده که برخی مشترکان تخفیف ۲۰ درصدی را دریافت نکرده اند که این موضوع مورد بررسی و نظارت قرار گرفته و به شرکت های ارائه دهنده اخطار داده شده است. رگولاتوری البته از کاربران نیز دعوت کرده که در صورت عدم دریافت تخفیف های اینترنتی شکایت خود را به سایت رگولاتوری اعلام کنند. 
بماند که قرار بود بنا بر وعده وزیر ارتباطات نرخ اینترنت تا پایان سال گذشته به شکل خالص ۲۰ درصد برای مردم ارزان شود. کمی بعد معلوم شد این تخفیف شامل اینترنت اپراتورهای موبایل، وایمکس، ISP و ISDP ها نمی شود. بعد هم سوال شد در مناطقی که PAP ها سرویس نمی دهند، تکلیف مشترکان چیست که بی پاسخ ماند. 
از سوی دیگر روش کنترل و دریافت این تخفیف ها از سوی مردم نیز بی پاسخ ماند. برای مثال اگر به فرض ممکن و در ظاهر ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شد و با کم فروشی این تخفیف جبران شد، کاربر چگونه باید پی به ماجرا برده و شکایت کند. 
پرسش بی پاسخ دیگر آنکه مگر کل شرکت های ارایه دهنده مشمول این طرح چه تعداد هستند که امکان کنترل یکباره همه آن ها از سوی رگولاتوری و نه «مردم بی اطلاع» فراهم 
نیست؟


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :