آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 5391
تاریخ انتشار : 8 بهمن 1390 13:37
تعداد بازدید : 641

برندهای برتر دیجیتال آسیا معرفی شدند

ضعف شرقی در بازاریابی اینترنتی

شرکت پژوهشی TNS با بررسی برندهای حوزه دیجیتال که به خوبی از طریق رسانه های دیجیتال در ذهن مصرف کنندگان آسیایی جا گرفته اند، برای چهارمین سال پیاپی فهرستی از برترین آنها را در گزارش «برندهای برتر دیجیتال آسیا» ارایه داده است. این تحقیق شامل چهار موضوع مختلف است:

 

گزارش : نسترن صائبی
منبع: TNS

1- درک آگاهی مصرف‌کنندگان از حضور یک برند دیجیتال در هر بازار.
2- تخمین میزان استفاده از رسانه دیجیتال توسط برندهای مختلف در آسیا.
3- تعیین اثر حضور یک برند دیجیتال در ترغیب مصرف‌کننده در انتخاب آن.
4- کشف سطوح مصرف‌کنندگانی که به کانال‌های رسانه‌ای مختلف اطمینان دارند.
گفتنی است که این تحقیق در کشورهایی چون چین، هنگ‌کنگ، مالزی،‌ سنگاپور، تایوان و تایلند انجام شده است.

نکات مهم
در چین، برندهای چینی پرچمدار برندهای دیجیتال جهانی به شمار می‌روند
در حالی که در سطح منطقه، برندهای جهانی در صدر فهرست برندهای بیشتر سازماندهی شده هستند، برندهای محلی نیز جایگاه بسیار خوبی در زمینه ارتباطات در میان مصرف‌کنندگان دارند. این امر به ویژه در چین به خوبی مشاهده می‌شود، زیرا از 20 برند برتر در سال 2011 در این کشور، 12 برند مخصوص خود چین است. در حالی که در سال 2010، تعداد برندهای چینی در این فهرست فقط 7 برند بود. در واقع، برندهای چینی نه تنها از وضعیت رسانه‌های دیجیتال در این کشور آگاهی کامل دارند، بلکه به خوبی استفاده از کانال‌های ارتباطی مصرف‌‌کنندگان این کشور را به استفاده از برندهای داخلی تشویق می‌کنند.
چنانکه از 20 برند برتری که در چین از طریق تبلیغات دیجیتالی مصرف‌کنندگان را به استفاده از این برندها ترغیب می‌کنند، 13 برند چینی هستند.

برندهای خدماتی در آسیا بازاریابی دیجیتالی خوبی ندارند
در حالی که برندهای خدماتی در بازاریابی دیجیتال در آسیا چندان موثر عمل نمی‌کنند، برندهای مخابراتی به روش بسیار مطلوبی از رسانه‌های دیجیتال در این زمینه استفاده می‌کنند. اما همین برندهای مخابراتی به‌رغم آگاهی بالایشان بر بازار و ارتباطات دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی مثمر ثمری ندارند. به طور مثال، در حالی که 72 درصد از مردم چین معتقدند سینگ‌تل، برند مخابراتی چینی رسانه دیجیتال آنها را بهبود بخشیده، فقط 17 درصد از آنها توسط بازاریابی دیجیتال این شرکت جذب شده‌اند. این امر در مورد چاینا موبایل و ماکسیس نیز
صدق می‌کند.
برندهای خدماتی (مخابراتی و خدمات مالی) به دلیل ارایه محصولاتی که کمتر قابل لمس و محسوس هستند، در چین با چالش‌های بیشتری در زمینه بازاریابی مواجه هستند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که این برندهای خدماتی باید از راهبردهای برندهای فناوری مصرفی که در بازاریابی دیجیتال بسیار خوب عمل کرده‌اند، استفاده کنند و از آنها الهام
بگیرند.
نتایج
بازارهای نوظهور بیشتر از رسانه‌های دیجیتال برای تبلیغات بهره می‌برند
در میان بازارهای آسیایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، مشتریان بازارهای نوظهور یعنی تایلند، مالزی و چین بیشتر توسط رسانه‌های دیجیتالی جذب شده‌اند تا بازارهای اشباع شده مثل هنگ‌کنگ، سنگاپور و تایوان. به طور متوسط، 37 درصد مردم در بازارهای نوظهور اعلام کرده‌اند که احتمال دارد در رسانه‌های دیجیتال بازاریابی کنند. در حالی که این میزان در بازارهای اشباع شده فقط 23 درصد است.
یکی از دلایل ممکن برای این اختلاف، آن است که احتمالا در بازارهای نوظهور در گذشته استفاده کمتری از بازاریابی دیجیتال شده است و هنوز دیجیتال واژه جدیدی در این منطقه به شمار می‌رود. به هر حال، به نظر می‌رسد برندهایی که از رسانه‌های دیجیتال برای بازاریابی بهره می‌برند، چه در بازارهای نوظهور و چه در بازارهای اشباع شده باید نوآوری به خرج داده و از روش‌های جدیدتری برای جذب مشتریان آنلاین استفاده کنند.

مصرف‌‌کنندگان به وب‌سایت برندها بیشتر اطمینان دارند
در میان برندهایی که در رسانه‌های دیجیتال متولد شده‌اند، وب‌سایت آنها بهترین و مطمئن‌ترین کانال برای جذب مشتری به شمار می‌رود. اما 19 درصد از مشتریان به وب‌سایت این برندها اطمینان دارند. این در حالی است که کمتر از 10 درصد از این افراد به تبلیغات دیجیتال نظیر تبلیغات بنری، تبلیغات ایمیلی، پا‌پ‌آپ‌ها (تبلیغات کوچکی که ناگهان به صورت یک صفحه کوچک در سایت‌ها ظاهر می‌شوند) و تبلیغات پیامکی و آگهی‌های درون بازی‌ها یا دنیاهای مجازی اطمینان دارند. به طور کلی، رسانه‌های دیجیتالی به هر فرمی از ارتباطات رسانه‌ای گفته می‌شود که با استفاده از فناوری کامپیوتر، تلفن همراه، وب و ایمیل قابل دسترسی هستند.  برای برندهایی که قصد تبلیغات بیشتر و موثرتر در فضای دیجیتال دارند، در ابتدا باید از روش‌هایی که مشتریان بیشتر به آن اطمینان دارد مثل وب‌سایت‌های رسمی، متوسل شوند و برای این کار نیز از تلویزیون، رسانه‌های چاپی و خبرنامه‌‌های ایمیلی استفاده کنند تا وب‌سایت رسمی خود را به مشتریان معرفی کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :