fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 54784
    تاریخ انتشار : 14 تیر 1393 10:45
    تعداد بازدید : 675

    به منظور تامین نظر وزیر ارتباطات

    مخابرات 8 سبد تعرفه تشویقی تعریف کرد

    سخنگوی شرکت مخابرات ایران از تعریف سبد مکالمه و بسته های تعرفه ای برای منطقی کردن نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه خبر داد و گفت: با این تعرفه ها هم مشترکان هزینه معقولی برای مکالمات می پردازند و هم نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از نرخ مکالمات همراه اول گله داشتند جلب می شود.

    خبرگزاری مهر- گرانی نرخ مکالمات تلفن موضوعی است که از یکسال پیش و با روی کار آمدن دولت یازدهم بارها ازسوی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده و این عضو کابینه دولت در اولین اقدام خود در مردادماه سال گذشته جلوی اجرای مصوبه ای برای افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت و همراه را گرفت.
    محمود واعظی اگرچه بارها بر عادلانه شدن نرخ مکالمات تاکید کرد اما اسفندماه سال 92 به عنوان رییس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوبه ای را امضا کرد که براساس آن به مخابرات اجازه داده شد تا نرخ مکالمات موبایل را افزایش ، هزینه جابجایی را حذف و نرخ مکالمات تلفن ثابت را نیز با حذف کد بین شهری محاسبه کند.
    با گذشت نزدیک به 3 ماه از اجرای این مصوبه، باردیگر وزیر ارتباطات از نرخ هایی که خود آن را مصوب کرده بود و حدود 20 درصد افزایش قبوض مشترکان را به همراه داشت گلایه کرد و از اپراتور همراه اول خواست نرخ ها را کاهش دهد.

     نظر وزیر ارتباطات را جلب می کنیم
    داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد که مخابرات در حوزه تلفن همراه قصد کاهش تعرفه های مصوب را ندارد اما با تعریف بسته های تعرفه ای و سبد مکالمات، نظر وزیر ارتباطات را در مورد کاهش تعرفه جلب می کند.
    وی با بیان اینکه با تعریف چند سبد مکالمه، قصد داریم هزینه معقول و منطقی برای مشترکانمان تعریف کنیم ادامه داد: این بسته های تعرفه ای به نفع مشترکانی خواهد بود که مکالمات بیشتری دارند؛ برای مثال ممکن است سبد مکالمات شامل مکالمات نامحدود درون شبکه ای و GPRS نامحدود و پیامک محدود باشد که مشترک با فعالسازی این طرح، یک مبلغ مشخصی پرداخت خواهد کرد که از نظر اقتصادی به نفعش خواهد بود.
    زارعیان با تاکید براینکه تعرفه مکالمات همراه اول منطقی و مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است تصریح کرد: کاهش تعرفه کار منطقی نیست و اپراتورهایی تعرفه های خود را کاهش می دهند که می خواهند در مقابل رقیب دوام بیاورند.

     راهکارهای مخابرات برای کاهش نرخ مکالمات
    سخنگوی شرکت مخابرات ایران از تعریف 8 سبد تعرفه ای برای تلفن همراه و ثابت به عنوان راهکاری برای تامین نظر وزیر خبر داد و گفت: این سبد مکالمات، به عنوان طرح های تشویقی در مرحله کارشناسی قرار دارد و بزودی به مشترکان ارایه خواهد شد.
    وی با بیان اینکه به طور قطع نظر شخص وزیر ارتباطات، کاهش تعرفه مطلق نبوده است افزود: موضوع این است که مشترکان بتوانند هزینه معقول و منطقی بپردازند.
    معاون شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: اپراتوری که برای مردم شناخته شده است و اطمینان مشترکانش را به دست آورده با افزایش تعرفه مشتریان خود را از دست نمی دهد.
    زارعیان از طرح باندلینگ تلفن ثابت و اینترنت ADSL نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، به زودی خریداران تلفن ثابت می توانند با خرید اینترنت ADSL مخابرات، از پیامک و مکالمه رایگان بر روی تلفن ثابت خود نیز بهره مند شوند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :