fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 55479
    تاریخ انتشار : 22 تیر 1393 11:42
    تعداد بازدید : 1778

    استارتاپ ها سریع می آیند

    این روزها هرجا برویم و در هر حالی که باشیم، فناوری همراه ماست. فناوری های ارتباطی جزیی از زندگی ما شده و بسیاری از خدمات مورد نیاز ما در بستر فناوری اطلاعات ارایه شده است. با ظهور اینترنت و تلفن های هوشمند بیش از پیش زندگی ما با نرم افزارهای شبکه ای گره خورده و هر روز نیاز بیشتری را به اینگونه خدمات احساس می کنیم.


    عطا خلیقی سیگارودی
    در طرف دیگر ماجرا، متخصصان فنی و کسب وکار در پی یافتن نیاز یا مشکل مشتریان برای ارایه راه حل هایی برای آنها هستند و سعی می کنند که با خلاقیت در این بازار بزرگ وارد شوند و با رقیبان سرسخت خود به رقابت بپردازند. کسب وکارهایی نوپا که معمولا با سرمایه های مالی کم شروع به کار می کنند و برخی از آنها به کسب وکارهایی بسیار بزرگ تبدیل می شوند.
    در این سری از یادداشت ها که هر هفته یکشنبه ها در همین ستون منتشر می شود، قصد داریم به دنیای «کارآفرینی و نوآوری در حوزه فاوا» بپردازیم و در مورد «استارتاپ ها» صحبت کنیم؛ کسب وکارهایی که محصولی نو می سازند، مساله یا نیازی نو را حل می کنند، به بازاری نو با مشتریان جدید وارد می شوند، پایه گذاران شان چشم انداز گسترش یافتن و تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ را دارند و خطر و ریسک فراوان آن را نیز می پذیرند و سعی می کنند که با جذب استعدادهای هوشمند و درخشان، به درآمد های بالا برسند.
    نمونه های ایرانی و خارجی بسیاری از این دست می توان نام برد که توانسته اند به شرایط بالا نزدیک شوند. دیجی کالا، پرشین بلاگ، کلوب، تخفیفان، کافه بازار، آپارات، ارانیکو و نبض بازار از جمله استارتاپ های موفق ایرانی اند که توانسته اند سهمی از بازار را در عرصه های متنوع خدمات، به خود اختصاص دهند. دولت ها و شرکت های بزرگ نیز به این نتیجه رسیده اند که یکی از روش های رسیدن به بازده اقتصادی مناسب و ایجاد اشتغال، اهمیت دادن به کارآفرینان و محیا کردن بستر فعالیت برای آنهاست. دنیای استارتاپ ها، دنیایی است پر از فعالیت، خلاقیت، شور و اشتیاق برای کسب موفقیت و نوآوری. دنیایی که پایانی شیرین و گاهی تلخ دارد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :