با کاهش شدید سهم
نوکیا باز هم حکمران بازار موبایل شد
اگرچه نوکیا مقدار زیادی از سهم اش را در بازار تلفن همراه از دست داده است، اما باز هم عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

موبنا- نوکیا در طول سال 2011 بیش از 417 میلیون دستگاه گوشی در سراسر دنیا به فروش رساند و به این ترتیب در جایگاه بالاتری نسبت به سامسونگ، اپل، موتورولا و دیگر تولیدکنندگان قرار گرفت.
با وجود کاهش شدید سهم نوکیا، باور کسب جایگاه نخست با حضور گوشیهای مبتنی بر آندرویید و آیفون، سخت به نظر میرسد.
پیش از همکاری نوکیا با مایکروسافت این شرکت فنلاندی تلاش زیادی برای به دست آوردن بازار آمریکا کرد، اما مهمترین مشکل نوکیا استفاده از سیستم عامل سیمبیان بود که بر عملکرد ضعیف این شرکت تاثیر میگذاشت.
به این ترتیب نوکیا استراتژی خود را تغییر داده و قصد دارد نقص خود در بازار گوشیهای هوشمند را جبران کند.
گفتنی است، سیاست عملکردی نوکیا نسبت به سایر تولیدکنندگان بهتر بوده به طوری که با برنامهریزی و ورود و تسلط در بازار کشورهای جهان سوم که شرایط سیاسی آرامی ندارند و به لحاظ اقتصادی در سطح پایینی قرار دارند، توانسته سهم خود را در بخش گوشیهای ساده و ارزانقیمت حفظ کند.
در بخش گوشیهای هوشمند نیز نوکیا با استراتژی جدید خود قصد دارد میزان فروش خود را افزایش دهد.