fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 5633
    تاریخ انتشار : 15 بهمن 1390 10:21
    تعداد بازدید : 886

    سازمان ثبت احوال تمام الکترونیکی می شود

    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از تمام الکترونیکی شدن سازمان ثبت احوال کشور خبر داد.

    فناوران- احمد بزرگیان با اشاره به الکترونیکی شدن 200 خدمت در کشور طی سال 90 ‘گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم این تعداد خدمت در کشور تا مرز 300 خدمت نیز افزایش یابد.
    وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور الکترونیکی کردن خدمات دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور است، عنوان کرد: در حال حاضر یکهزار و 442 خدمت در سطح کشور ارایه می‌شود.
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور یادآور شد: باید تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از 70 درصد این خدمات در کشور به صورت الکترونیکی ارایه شود.
    بزرگیان بیان داشت: طی سال 89 نیز 148 خدمت در سطح کشور به صورت الکترونیکی شده است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین نرم افزار جامع مدیریت نظام اداری کشور، بیان داشت: این نرم افزار تهیه و به استان‌ها ابلاغ شده است.
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور یادآور شد: این نرم افزار به زودی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان‌ها نصب خواهد شد.
    بزرگیان با بیان اینکه با نصب این نرم فزار در سطح دستگاه‌های اجرایی استان‌ها آموزشهای لازم به مدیران و کارمندان داده خواهد شد، گفت: همچنین با استقرار این نرم افزار در سطح استانداری‌ها نیز استانداران می‌توانند برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و پیشرفت آنها را رصد و کنترل کنند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان مراجعات صورت گرفته همگام با الکترونیکی شدن خدمات دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت: سال 82 میزان مراجعات صورت گرفته به دستگاه‌های اجرایی 2.54 بار بوده و این در حالی است که این میزان در حال حاضر به 1.4 بار کاهش یافته است.
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته و توسعه دولت الکترونیک ما امیدواریم که این میزان به کمتر از یک بار نیز کاهش یابد.
    بزرگیان همچنین از الکترونیکی شدن کامل سازمان ثبت احوال خبر داد و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های در دستور کار معرفی سازمان ثبت احوال کشور در سال آینده به عنوان دومین سازمان تمام الکترونیکی در کشور است.
    الگوی مدیریت نظام اداری ایران به شش كشور ارایه شده است
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: مدل اجرایی نظام اداری جمهوری اسلامی‌ایران در زمینه مدیریت منابع انسانی، برای استفاده و الگوبرداری به شش كشور ارایه شده است.
    احمد بزرگیان افزود: اقدامات انجام شده در ایران در زمینه مدیریت منابع انسانی و نظام اداری یكی از الگوهای موفق در جهان بوده كه مورد استقبال كشورها واقع شده است.
    كشورهای ژاپن، لبنان، سوریه، تركیه و عراق با عقد تفاهم‌نامه با جمهوری اسلامی‌ایران خواستار بهره‌گیری از تجربیات جمهوری اسلامی‌ایران در این زمینه شده, ضمن اینكه این تجربیات در قالب تفاهم نامه‌ای به كشور مالزی ارایه شده است.
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری همچنین با اشاره به استقبال دولت عراق از طرح دفاتر پیشخوان دولت در ایران گفت: چند كشور آفریقایی نیز خواستار بهره مندی از تجربیات ایران در زمینه تحول اداری، الكترونیكی كردن خدمات اداری و نیز مدیریت منابع انسانی و نظام اداری شده‌اند.

    تهیه نرم افزار جامع مدیریت نظام اداری كشور
    بزرگیان همچنین از تهیه نرم افزار جامع مدیریت نظام اداری كشور خبر داد و گفت: این نرم افزار به استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و به زودی بعد از آموزش‌های لازم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
    به گفته وی، این نرم افزار به استانداری‌ها این امكان را می‌دهد تا برنامه‌ها، پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا توسط سایر دستگاه‌ها را از طریق این برنامه نرم افزاری كنترل و رصد کنند.
    وی خاطر نشان كرد: این نرم افرار در قالب 10 برنامه بر اساس شاخص‌های اختصاصی هر دستگاه اجرایی تهیه شده و به صورت برخط (آنلاین) مدیریت می‌شود.
    بزرگیان، از طراحی "سامانه یكپارچه ارتباطات سازمان‌های دولتی" در كشور خبر داد و گفت: این سامانه در نهاد ریاست جمهوری آماده شده و به زودی اجرایی خواهد شد كه با راه‌اندازی آن مشكل كندی ارتباطات الكترونیكی دستگاه‌ها برطرف خواهد شد.
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری از جمع آوری اطلاعات یكهزار و 880 دستگاه دولتی كشور در پورتال خدمات دولت خبر داد و اظهار داشت: این اقدام نقش مهمی‌در كاهش زمان ارایه خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی به مردم دارد.
    وی با بیان اینكه تاكنون یكهزار و 440 نوع خدمت توسط این معاونت پالایش و در پورتال دولت جمع‌بندی شده است، گفت: این اقدام در راستای الكترونیكی كردن خدمات دستگاه‌های دولتی اجرا شده است.
    وی همچنین از انجام نظرسنجی عمومی ‌در رابطه با سنجش میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه‌های اجرایی نیز خبر داد و گفت: در مدت 9 سال گذشته 9 نظر سنجی در این رابطه انجام شده و میزان رضایتمندی مردم از عدد 62 در سال 1382 به 4/76 در سال 1389 رسیده است.
    معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری میانگین مراجعات مردمی‌ برای هر خدمت در سال 1382 را 54/2 بار عنوان كرد و گفت: با ارایه خدمات دولت الكترونیكی این رقم به 4/1 بار برای هر خدمت كاهش یافته است كه از سال آینده باید به كمتر از یك برسد.
    وی حذف قبض‌های چهار گانه آب، برق، گاز و تلفن را یكی از اقدامات مهم در راستای الكترونیكی كردن خدمات دولت دانست و گفت: با این اقدام سالانه از نابودی 30 هزار تن چوب برای تبدیل به كاغذ جلوگیری می‌شود.
    بزرگیان همچنین تصریح كرد : از سال آینده شاخص عملكرد دستگاه‌های اجرایی, كاهش میزان ارباب رجوع می‌باشد و هر دستگاهی كه بتواند تعداد افراد مراجعه كننده خود را كاهش یا حذف نماید به عنوان دستگاه برتر استانی معرفی و تجلیل می‌شود.
    بزرگیان همچنین پیرامون اقدامات صورت گرفته برای رفع مشكل كندی سرعت اینترنت در كشور نیز گفت: با راه اندازی اینترنت ملی ( شبكه ملی اطلاعات ) در آینده نزدیك، نیازی به استفاده از دیتا سنترهای كشورهای خارجی ( آمریكا و كانادا ) نخواهد بود و سرعت اینترنت در كشور افزایش خواهد یافت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :