آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 56359
تاریخ انتشار : 4 مرداد 1393 14:9
تعداد بازدید : 1063

با خرید توییچ

یوتیوب به امپراتوری تبدیل می شود

گوگل در ادامه خرید شرکت های نوپا، این بار شرکتی را با نام توییچ (Twich) را که یک شرکت بازی- استریمینگ زنده است، به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرده است.

VentureBeat- هنوز جزییات بیشتری درباره این قرارداد فاش نشده است؛ مثلا نمی دانیم که خبر این قرارداد چه زمانی به صورت رسمی اعلام خواهد شد و مهم تر اینکه نمی دانیم مبلغ این قرارداد یعنی یک میلیارد دلار به چه صورت پرداخت خواهد شد؛ اینکه گوگل این مبلغ را به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد یا بخشی از آن در قالب سهام در اختیار صاحبان توییچ قرار خواهد گرفت. تنها چیزی که می دانیم این است که سرمایه گذاران سرویس اشتراک گذاری ویدیوهای گیمینگ موفق شدند چندین برابر سرمایه اولیه خود را به دست آورند. همچنین این قرارداد، به خوبی ارزش استریمینگ اینترنتی زنده و افزایش رقابت میان شرکت های بازی را نشان می دهد؛ شرکت هایی که میلیون ها کاربر و مخاطب را به سمت خود جلب می کنند و از سوی دیگر درآمد هنگفتی را روانه جیب آنها می کند. در توییچ کاربران که عموما خوره های بازی هستند، می توانند ویدیو استریم بازی خود را با میلیون ها کاربر این شبکه به اشتراک بگذارند تا دیگران به تماشای بازی آنها بپردازند. توییچ به شدت بین گیمرها محبوب شده و روزانه میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند.
هر دو شرکت گوگل و توییچ از ارایه اطلاعات بیشتر در این باره اجتناب  و اعلام کرده اند که جزییات مربوط به این توافق را در فستیوال GamesBeat 2014  که دو ماه دیگر برگزار می شود، ارایه خواهند کرد. تنها می دانیم که یوتیوب مسوول تصاحب توییچ است و انتظار می رود توییچ به نوعی با یوتیوب ترکیب شود یا ارتباط عمیقی بین آنها برقرار شود. جالب است بدانید که گوگل خود یوتیوب را نیز در سال ۲۰۰۶ با پرداخت 65/1 میلیارد دلار از آن خود کرد و میلیون ها دلار درآمد را برای این غول جست وجوی دنیا به دست آورد.توییچ که در سانفرانسیسکو راه اندازی شد، به کاربران امکان می دهد ویدیو مربوط به بازی در حال انجام خود را از ایکس باکس، کامپیوتر شخصی یا پلی استیشن برای کاربران آنلاین این شبکه اجتماعی به صورت ویدیویی استریم کنند. هر کدام از ویدیوی های مطرح به اشتراک گذاشته شده در این سرویس، توسط صدها هزار مخاطب دیده می شوند، مخاطبانی که علاقه مند هستند، بدانند دیگران به چه شکل بازی مورد نظر آنها را بازی می کنند یا رقبای آنها در بازی های مختلف از چه تکنیک هایی بهره می برند. نکته جالب در مورد توییچ این است که در ماه مارس گذشته 35/1 درصد از کل ترافیک اینترنت توسط این سایت اشغال شد و همین امر نشان از استقبال کاربران از این سایت دارد. توییچ به طور متوسط ماهانه بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و بیش از 1/1 میلیون گیمر، ماهانه ویدیوهای خود را از طریق توییچ پخش می کنند. در سال ۲۰۱۱ توییچ فقط 2/3 میلیون کاربر فعال ماهیانه داشت؛ اما پس از توجه رسانه های مرتبط با بازی به این سرویس جالب، تعداد کاربران آن به شدت افزایش یافت.گفتنی است که یوتیوب سایت به اشتراک گذاری شماره یک در جهان است. این سایت ویدیویی خیلی هم پرمخاطب است و هر ماه پذیرای ۶ میلیارد ساعت ویدیو از یک میلیارد کاربر است. می توان پیش بینی کرد که با اضافه شدن کاربران توییچ به یوتیوب، می توان انتظار داشت که آمار و ارقام یوتیوب نیز با افزایش چشمگیری روبه رو شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :