آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 56402
تاریخ انتشار : 5 مرداد 1393 11:35
تعداد بازدید : 911

محتوای تبلیغات ارتباطی مهم نیست؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در آخرین تصمیم خود اعلام کرده: "کلیه دارندگان پروانه (ارایه کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات دارای پروانه فعالیت از سازمان) موظفند در درخواست های خود برای کلیه تبلیغات اعم از تبلیغات در بیلبوردها، رسانه های جمعی، تبلیغات اینترنتی و امثالهم، نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، موضوع پروانه، قلمرو فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی را به نهاد، سازمان و یا شرکت ارایه کننده تبلیغات ارایه کنند."

فرشید رضایی
به این ترتیب ابهام دیگری در مصوبه دیگر رگولاتوری ثبت شد. رگولاتوری در این خصوص هر چیزی از اپراتورهای ارتباطی و اینترنتی خواسته به جز محتوای این تبلیغات. به این ترتیب مشخص نیست که آیا سازمان رگولاتوری اصولا اهمیتی به متن تبلیغات و این که چه چیزی در آنها به مشتری گفته می شود دارد یا ندارد.
به هر حال یک ضلع بازار ICT که البته همواره نیز مغفول مانده کاربران و مردم هستند. به عبارت دیگر آیا رگولاتوری قصدی بر کنترل محتوای تبلیغات با آنچه در واقعیت رخ می دهد را دارد یا نه؟
برای روشن شدن موضوع باید دو مثال زد. در حال حاضر رایتل در تبلیغات خود شعار از خزر تا خلیج فارس را به کار گرفته است. این تبلیغ اما تمام واقعیت را به مردم نمی گوید. مردم تصور می کنند این اپراتور نسل سومی همه خدمات را به ایشان خواهد داد و در روزهای گذشته عده ای نیز بر اساس همین باور اقدام به خرید سیم کارت های رایتل کرده اند. اما  فقط تماس های این اپراتور با رومینگ ملی سراسری شده و خبری از اینترنت نسل 3 نیست در عوض چیزی که گیر کاربران می آید اینترنت نسل 2 و به مراتب گرانتر از قیمت های رایتل است. یا یک شرکت اینترنتی که تبلیغات گسترده می کند که اینترنت نامحدود شبانه به مشترکانش می دهد و حالا مشترکان نالانند که چنین چیزی دروغ است و محدودیت در استفاده دارند. آیا رگولاتور در جریان این مسایل بوده و به آن رسیدگی می کند؟


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :