fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 57309
    تاریخ انتشار : 25 مرداد 1393 12:19
    تعداد بازدید : 787

    مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت مخابرات ایران برگزار شد

    روی خوش مخابرات به PAPها

    مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید شرکت مخابرات ایران صبح روز چهارشنبه در هتل سیمرغ برگزار شد. کاظم ابراهیمی چهاردهمین مدیر عامل مخابرات ایران پس از انقلاب و سومین مدیر عامل مخابرات بعد از خصوصی سازی به شمار می رود.


    فناوران- این مراسم با حضور سید هاشمی، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، نصرا... جهانگرد، معاون وزیر و عضو هیات مدیره مخابرات ایران، مدیران عامل مخابرات های استانی، مدیران عامل شرکت های ایرانسل، رایتل و PAPها، مدیران شرکت ارتباطات ثابت و سیار و مدیران و کارکنان شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

     همکاری مخابرات با PAPها
    در این مراسم سیدمصطفی سیدهاشمی رییس هیات مدیره مخابرات ایران به شناخت مدیرعامل جدید از حوزه مخابرات و فعالیت های چندین ساله او پرداخت و گفت: شناخت 90 درصد بحث را حل می کند.
    رییس هیات مدیره مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان همکاری مخابرات و شرکت های PAP و یا اپراتورهای موبایل گفت: زمانی جو مخابرات خیلی سنگین بود و هر نوع صحبت با شرکت های PAP نوع جرم محسوب می شد اما بر اساس فضای رقابتی ما باید این جو را می شکستیم و اکنون این اتفاق افتاده و می توان گفت شرکت های PAP به اندازه ما مشترک دارند از سوی دیگر قراردادهای خیلی خوبی نوشته شده که متاسفانه برخی از این شرکت ها هنوز آنها را امضا نکرده اند.
    رییس هیات مدیره مخابرات ایران در بخش پایانی صحبت های خود ماموریتی یک روزه برای مدیر عامل جدید تعیین کرد و گفت: اکنون مشکلات ما با کارگزاران بحثی شده که باید در اسرع وقت تکلیف آن مشخص شود؛ ما به این افراد پول می دهیم آنها را بیمه می کنیم و برای آنها حقوق در نظر می گیریم اما در ازای این موارد آن ها به ما ناسزا می گویند به همین دلیل لازم است همین امروز تکلیف این موضوع روشن شود.

     اقتصاد دستوری در ایران
    مظفر پوررنجبر، مدیر عامل پیشین مخابرات هم در مراسم تودیع خود به سال های فعالیتش در حوزه مخابرات پرداخت و گفت: بنگاه اقتصادی مخابرات به دلیل ماهیت توسعه و گستردگی از نظر شبکه مشتریان و کارکنان از مدیریتی متفاوت بهره مند می شود به همین دلیل همواره یکی از دغدغه های هیات مدیره همین موضوع بوده است.
    پوررنجبر همچنین عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران از چند نظر در چند نقطه با دولت تلاقی دارد و بر همین اساس هر فردی که بر روی صندلی مدیریت دولت بنشیند در برخی موارد با مخابرات دچار خلط مبحث خواهد شد. دولت در یک جا سهامدار مخابرات است و در آن نماینده دارد و در جای دیگر سازمانی مانند سازمان تنظیم مقررات که وابسته به وزارت ارتباطات است به عنوان ناظر بر فعالیت های مخابرات عمل می کند. در جای دیگر دولت از این شرکت مالیات می گیرد و همه این موارد باعث می شود که در میان دولت و مخابرات همیشه نقاطی برای تلاقی وجود داشته باشد که همین مساله مدیریت این شرکت را سخت تر و مهمتر می سازد.
    مدیر عامل سابق مخابرات ایران با تاکید بر این که اقتصاد در کشور ما دستوری و زیر چتر سیاست دولت است، اظهار کرد: تا زمانی که اقتصاد ما زاییده دولت باشد نمی توان توقع داشت یک بنگاه اقتصادی مثل مخابرات این تلاقی ها را نداشته باشد.

     تاثیر PAPها در ارتقای کیفیت مخابرات
    کاظم ابراهیمی، مدیر عامل جدیداین شرکت هم به ارایه توضیحاتی کلی درباره برنامه های خود پرداخت و ارایه جزییات بیشتر را مناسب جلسه معارفه ندانست.
    وی عنوان کرد: حق شرکت مخابرات را تنها یک بنگاه اقتصادی صرف نمی دانم و بر این باورم که اقتصاد در خدمت رسانی صورت می گیرد و اگر خدمات رسانی بیشتری داشته باشیم سودآوری ما نیز بیشتر خواهد شد.
    وی ادامه داد: اگر قرار است ما خدمتی به مردم ارایه کنیم باید این خدمت در اقصی نقاط کشور ارایه شود و این طور نباشد که تنها در نقاطی که درآمدزایی بیشتری دارند خدمات ارایه شود.
    وی در ادامه به بحث تعاملات مخابرات و اپراتورها و شرکت های PAP پرداخت واظهار کرد: حضور شرکت های PAP توانست و می تواند در ارتقای کیفیت سرویس دهی ما موثر باشد به همین دلیل داشتن رابطه حسنه با تمام شرکت ها باید در اولویت کاری ما باشد.

     عقب ماندگی 10 ساله فاوای ایرانی
    در ادامه این مراسم نصرالله جهانگرد، عضوهیات مدیره شرکت مخابرات ایران، صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را، صنعتی متلاطم، پیش رونده و پیشرو قلمداد کرد.
    وی افزود: ما در حوزه آی سی تی، ازجهت همنوایی با تحولات بین المللی، دست کم، یک دهه عقب هستیم که برصنعت و توسعه ما اثر می گذارد.رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: ارتباطات سه نسل را پشت سر گذاشته است. مرحله نقطه به نقطه، مرحله دیجیتال، که اوجِ آن ایجاد ساختار های شبکه ای است و مرحله عرضه خدمات. اکنون دیگر مرحله سیگنال فروشی نیست؛ باید سرویس عرضه کرد. ما در این بخش کمی تاخیر داریم. عضوهیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: ما اکنون 5/3 درصد جی دی پی را داریم و باید بکوشیم به اعداد 4 و 5 برسیم.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :