fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 57445
    تاریخ انتشار : 26 مرداد 1393 11:28
    تعداد بازدید : 975

    ایده من چقدر خوب است؟

    اول از کشف یک مشکل یا نیاز شروع می شود. به دنبال راه حلی برای آن می گردیم و جرقه ای در ذهن مان زده می شود. ایده یا طرح یا انگاره، یک طرح ذهنی است. یک راه حل ساده که برای حل نیاز یا مساله به ذهن ما می رسد. راه حلی که می تواند بسط پیدا کند و تبدیل به محصول، خدمت یا حتی کسب وکار شود.


    عطا خلیقی سیگارودی
    بستگی دارد که از منظر چه کسی به ایده نگاه کنیم. از دیدگاه یک صاحب کسب وکار، یک صنعتگر، یک مصرف کننده عادی، یک متخصص، یک محقق و یا یک سرمایه گذار. هر کدام از آنها، فاکتورهای متفاوتی برای یک ایده خوب دارند. ولی از دیدگاه کلی، ایده ها باید خلاقانه و کارا باشند. یک ایده خلاقانه می تواند ساده و قابل فهم، زیرکانه، آشنا و مانوس باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. قوی و رسا با راهکار قاطع، تازه و اصیل و خلق شده باشد نه بازسازی شده. انعطاف پذیر و قابل تغییر باشد، بتوان آن را در چند زمینه به کار برد، به خوبی ترسیم کرد، ارايه داد و یا حتی به چالش کشید.
    یک ایده کارا، در عین بزرگی، ساده است تا ماهیت ایده، بیشتر نمایان شود. استراتژی کسب و کار دارد، یعنی هدف و مسیر کار برنامه ریزی شده برای رسیدن به آن دارد. جدید و بهتر از راه حل های فعلی است تا کاربر را تشویق به استفاده کند. می توان اثبات کرد که قابل پیاده سازی است. سودده است تا سرمایه گذاران را مجاب کند که نتایج و سود بهتری نسبت به راه کارهای فعلی دارد. به سرعت و آسانی قابل پیاده سازی است تا فرآیند طولانی اجرای ایده، باعث کاهش عمر مفید آن نشود. بازار بزرگ یا قابل دستیابی دارد و توسعه پذیر است.
    از این پس وقتی که ایده ای به ذهنتان رسید، آن را در محور این پارامترها تصویر کنید و جستجو کنید تا قبلا پیاده سازی نشده باشد. پس از آن می توانید بگویید: «چه ایده خوبی به ذهنم رسید». ولی مطمئن باشید که این ایده به ذهن دیگران هم خواهد رسید. پس هم اکنون شروع کنید تا صاحب ایده شوید. ایده از آن کسی است که آن را پیاده سازی می کند نه کسی که آن را در ذهن خود حفظ می کند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :