آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 57471
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1393 12:23
تعداد بازدید : 1190

با الکترونیکی شدن نظام دریافت و پرداخت

بیمه ایران دیگر چک صادر نمی کند

عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت طرح و برنامه بیمه ایران گفت: نظام دریافت و پرداخت در بیمه ایران الکترونیکی شد و با راه اندازی این سیستم دیگر برای خسارت دیدگان چک صادر نمی شود.

روابط عمومی بیمه ایران- اکبر افتخاری در حاشیه رونمایی از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیکی این شرکت با بیان اینکه مقدمات این کار در سال 91 پایه ریزی شده و امروز به صورت سراسری به اجرا درآمده است، افزود: با استفاده از امکانات این برنامه تمامی دریافت و پرداخت ها در شرکت سهامی بیمه ایران به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت.
وی درباره مزایای استفاده از سیستم های الکترونیکی دراین شرکت بیمه ای افزود: پیش از این ارایه خدمات مالی به زیان دیدگان، بیمه گذاران و نمایندگان این شرکت با دشواری هایی از جمله مراجعه حضوری ذینفعان به بانک برای دریافت چک خسارت و یا واریز حق بیمه همراه بود که علاوه بر اتلاف وقت رضایتمندی آنان را به حداقل می رساند.
عضو هیات مدیره بیمه ایران افزود: از دیگر مزایای استفاده از اینگونه کانال های ارتباطی امکان آنلاین و بدون نیاز به عملیات دستی است. این بدان معنی است که در این سیستم ضریب خطاهای انسانی به حداقل رسیده و سرعت انتقال وجوه نقد به حساب های بیمه ای و مشتریان در کمترین زمان ممکن خواهد بود.
به گفته وی در حال حاضر این طرح با همکاری بانک های سامان، تجارت، پارسیان و کشاورزی آغاز شده و پیش بینی می کنیم در آینده نه چندان دور تمامی شبکه بانکی به این طرح می پیوندند.
وی گفت: بیمه ایران 205 شعبه صدور و پرداخت خسارت و بیش از هفت هزار نماینده در شبکه فروش سراسری خود دارد از طرف دیگر این شرکت نزدیک به 50 درصد بازار بیمه ای کشور را نیز در اختیار دارد، بر همین اساس استفاده از کانال های الکترونیکی برای تعداد بی شمار خدمات گیرندگان از این شرکت قابل توجه است.
عضو هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینکه این طرح در راستای حفظ حقوق مشتریان به اجرا درآمده است از استقبال مناسب تعدادی از بانک ها برای ارایه خدمات بانکی به مشتریان این شرکت خبر داد و از سایر بانک ها نیز درخواست کرد که برای ارایه خدمات مالی به بیمه گذاران و زیان دیدگان با بیمه ایران وارد مذاکره شده و نسبت به برقراری این خدمات به مشتریان این شرکت که تعدادشان نیز قابل توجه است اقدام کنند.
افتخاری گفت: تمامی زیرساخت های این ارتباط در بیمه ایران فراهم و ما آماده همکاری با تمامی شبکه بانکی کشور بوده و امیدواریم آنان نیز از این فرصت به نحوه مطلوب استفاده کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که خدمات این طرح برای تمامی رشته های بیمه ای قابلیت اجرا دارد و یا فقط در برخی رشته های خاص از آن استفاده می شود نیز گفت: این خدمات مربوط به یک رشته خاص بیمه ای نیست و تمامی بیمه گذاران ما در هر رشته خاصی که از این شرکت خدمات دریافت می کنند از مزیت های آن بهره مند خواهند شد. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر شیوه پرداخت خسارت به مشتریان با استفاده از کانال های ارتباطی بانکی نیز گفت: در این طرح زیان دیده پس از تکمیل پرونده و تعیین میزان خسارت با ارایه شماره حساب و یا شماره کارت بانکی خود، زمینه واریز مبلغ خسارت را فراهم می آورد.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :