آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 57540
تاریخ انتشار : 27 مرداد 1393 10:56
تعداد بازدید : 1090

با استفاده از گواهی امضای الکترونیکی

انعقاد قرارداد الکترونیکی به امکانات سامانه «ستاد» افزوده شد

انعقاد قرارداد الکترونیکی، برای اولین بار در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت محقق شد.

فناوران- فروغ فرشیدفر، مدیرکل دفتر بسترسازی تسهیل تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) گفت: سامانه ستاد که موضوع دو مصوبه هیات وزیران است، با هدف تسهیل و تسریع در معاملات دولت و براساس جدیدترین وبه روزترین تکنولوژی های دنیا درحوزه معاملات الکترونیکی توسعه یافته است.
وی افزود: پس از ایجاد بسترهای لازم سیستمی و قانونی برای مراحل دریافت پیشنهاد مناقصه گران، بازگشایی پاکات مناقصه و اعلام به برنده در سامانه مناقصات الکترونیکی دولت و انجام این مراحل توسط دستگاه های اجرایی مشمول، در آخرین نسخه موجود از سامانه ستاد، امکان انعقاد قرارداد به صورت الکترونیکی و با بهره گیری از زیرساخت امن و مورد تایید «گواهی امضای الکترونیکی» به مرحله بهره برداری رسید.مدیر سامانه ستاد گفت: قرارداد الکترونیکی که به اتکای قانون تجارت الکترونیکی مصوب 83 مجلس شورای اسلامی، اعتبار و رسمیت قانونی و قضایی دارد، در حال حاضر در حوزه تامین کالا اجرایی شده  است و در فازهای آینده خرید خدمات و سایر موارد مرتبط را نیز در برخواهد گرفت.
فرشیدفر در مورد معاملات تحت پوشش سامانه ستاد گفت:  درحال حاضر این سامانه خریدهای جزیی و متوسط کالا، مناقصات عمومی کالا و خدمات و مزایده های کالا را تحت پوشش خود قرارداده است و در فازهای توسعه ای خود در سال جاری و سال آینده، امکان انجام سایر انواع معاملات را نیز برای دستگاه های اجرایی موضوع بند «ب» ماده یک قانون برگزاری مناقصات دولت که بهره برداری از سامانه برای آنها الزام شده است، فراهم خواهد ساخت.وی افزود: پس از امکانپذیری «برداشت الکترونیکی از حساب های دولتی، این اقدام یکی از نخستین ها در حوزه تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی کشور است که به همت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی محقق شده است.براساس این گزارش، سامانه ستاد سیستمی به منظور انجام معاملات دستگاه های اجرایی در بستر وب است. این سامانه دستگاه های اجرایی خریدار را قادر می سازد کلیه مراحل از درخواست خرید تا پرداخت وجه را به صورت غیر مترمرکز و یکپارچه انجام دهند.
شفاف سازی، افزایش رقابت پذیری، بهبود در هزینه های مدیریتی، کاهش زمان سیکل تجاری، کمک به محیط زیست با حذف صدها برگ کاغذ در هر مناقصه،  امکان بهبود فرایندها و همچنین نظارت بهتر بر خریدها، از جمله ویژگی ها و کارکردهای این سامانه است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :