آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 59609
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1393 11:38
تعداد بازدید : 968

ارزش کسب وکار خود را موثر به دست مشتری برسانید

برای اینکه بتوانید محصول یا خدمت خود را بفروشید، باید آن را به دست مشتری برسانید. برای این منظور باید کانال های توزیع (Channels) کسب وکار خود را مشخص کنید. امروزه روش های زیادی برای توزیع ارزش به مشتریان وجود دارد و آن ها مجبور به رفتن به فروشگاه ها یا مراجعه حضوری به کارمندان فروش شما نیستند. پس از خلق اینترنت، کانال های دیگری مانند وب، موبایل یا خدمات مبتنی بر رایانش ابری برای رساندن محصول یا خدمت به دست مشتری به وجود آمدند.حالا زمان آن فرارسیده که تصمیم بگیرید با توجه به نوع و شکل محصول یا خدمتی که ارایه می دهید، از کدام کانال ها استفاده کنید.

عطا خلیقی سیگارودی

شاید هم به این نتیجه برسید که ترکیبی از کانال های فیزیکی و مجازی برای کسب وکار شما مناسب است.اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تنها کاربرد کانال های توزیع، رساندن محصول یا خدمت به دست مشتریان نیست. قبل از آنکه آن ها سفارش بدهند، باید از ویژگی ها، ارزش محصول یا خدمت شما آگاه شوند. باید برای آن ها توضیح دهید که از چه طریقی امکان دسترسی و خرید فراهم است. چگونگی تحویل یا ارایه محصول یا خدمت به مشتریان را نیز برای آن ها تشریح کنید و اگر از روش های مختلفی استفاده می کنید، جزییات آن ها را توضیح دهید. نکته مهم بعدی، خدمات پس از فروش است. برای مشتریان شرح دهید که چگونه از محصول یا خدمت شما استفاده کنند و نگرانی آن ها را از رفع مشکلات احتمالی بعد از خرید، با ارایه راه حل های متنوع و در دسترس، رفع کنید.درمجموع، به این نکته مهم توجه کنید که هرچه قدر هم محصول یا خدمت شما باکیفیت و با ارزش باشد، اگر مشتریان احتمالی از آن باخبر نباشند یا دسترسی برای خرید برایشان مشکل باشد یا بعد از خرید در استفاده از آن با مشکل مواجه شوند، محصول یا خدمت شما موفق نخواهد بود.کانال های توزیع و سایر خدمات مرتبط می تواند به صورت مستقیم توسط کارکنان شما، یا از طریق نمایندگان و یا به صورت برون سپاری انجام شود. نکته مهم این است که ساختار سازمان شما برای مشتری اهمیتی ندارد و هر مشکل یا ضعفی که در این فرآیند وجود داشته باشد، متوجه کسب وکار شماست و ارزش آن را کاهش خواهد داد. فرآیند اطلاع رسانی تا خدمات پس از فروش را برای کسب وکار خود ترسیم کنید و برای هر مرحله بهترین فرآیند و کانال را طراحی کنید.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :