آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 60444
تاریخ انتشار : 8 مهر 1393 11:45
تعداد بازدید : 1420

آماری جالب از سهم برندها در بزرگ ترین بازار موبایل دنیا

صدرنشینی اپل با یک گوشی و سقوط امپراتوری 14 ساله نوکیا در آمریکا

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از بازار موبایل آمریکا داشته باشیم، شاید بهتر است بگوییم یکی از خط دهنده های صنعت موبایل در دنیاست. از گوشی سیمون گرفته که به عنوان نخستین گوشی هوشمند دنیا توسط شرکت آمریکایی IBM تولید شد تا کنون که اپل جایگاه شماره یک را نه تنها در آمریکا بلکه در بسیاری از بازارهای دنیا فقط با یک گوشی به خود اختصاص داده، نمی توان نقش بازار آمریکا و کمپانی اپل را در پیشرفت برندهای دیگر از جمله سامسونگ دست کم گرفت.

 

ساحره چمنی

به این ترتیب نگاهی به بازار آمریکا به عنوان یکی از بزرگ ترین پیشروان صنعت موبایل و گوشی های هوشمند می اندازیم تا به بررسی جایگاه تولیدکنندگانی همچون نوکیا به عنوان غول 14 ساله صنعت موبایل بپردازیم و جایگاه امروزش که کمتر از دو درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد و تولیدکنندگان چینی که سعی در نفوذ چنین بازار عظیمی دارند.
جالب است بدانید که از هر 10 آمریکایی، 9 نفر گوشی موبایل دارند و 58 درصد همه افراد بزرگ سال گوشی هوشمند دارند.
اما یکی از اتفاقات جالبی که در بازار آمریکا افتاده، سهم بیشتر اپل با گوشی آیفون نسبت به سایر شرکت های تولیدکننده گوشی با سیستم عامل آندرویید است.
اپل تنها با یک گوشی هم اکنون 42/7درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد، در حالی که سامسونگ با تعداد کثیری از گوشی های رنگارنگش با اختلاف زیادی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
صف کشیدن برای خرید آیفون 6 بعد از سال ها در آمریکا مرسوم شده و حتی در شهرهای مختلف آمار پیش فروش آیفون به این شکل متفاوت بوده، به طوری که آتلانتا بیشترین طرفدار آیفون را به خود اختصاص داده و سانفرانسیسکو، لاس وگاس، واشنگتون، ساندیگو و نیویورک در رده های بعدی قرار گرفته اند.
بر این اساس اپل توانست رکورد تازه ای با فروش 4 میلیون آیفون 6 در طول 24 ساعت و 10 میلیون دستگاه در سه روز به ثبت برساند.
اما استفاده از گوشی های هوشمند با توجه به سن در بازار آمریکا آمار جالبی است که توسط نیلسن ارایه شده است.
کل کاربران گوشی های هوشمند در بازار آمریکا 71/4درصد برآورد شده که بیشترین کاربران این دستگاه ها را افراد 25 تا 34 ساله تشکیل می دهند. 86/2درصد این افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. همچنین 85 درصد افراد 18 تا 24 ساله و 80/7درصد افراد 35 تا 44 ساله از گوشی های هوشمند بهره می برند. به نظر می رسد با بالا رفتن سن میزان استفاده از این گوشی ها کاهش می یابد به طوری که 70/8درصد افراد 45 تا 54 ساله، 61/1درصد 55 تا 64 ساله و حدود 46 درصد افراد مسنی که بیشتر از 65 سال سن دارند، از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.
یکی از جالب ترین آمارهای ارایه شده درباره کاربرد گوشی های هوشمند در بازار آمریکا جایگاه برندهاست.
تا اینجا می دانیم که اپل جایگاه شماره یک را در این بازار به خود اختصاص داده و 42/7درصد سهم بازار موبایل آمریکا را در اختیار دارد.
اما سامسونگ با وجود تعداد زیادی گوشی در رنج های مختلف کمتر از 30 درصد از بازار موبایل آمریکا را به خود اختصاص داده است.
شرکت کره ای ال جی با اختلاف زیادی از سامسونگ، جایگاه سوم را با 7/2درصد هم در اختیار دارد که البته نسبت به چند سال گذشته این شرکت پیشرفته قابل ملاحظه ای داشته است.
موتورولا هفت درصد سهم بازار آمریکا را دارد و در رده چهارم جدول نشسته و HTC با 4/9درصد جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده و بلک بری با 1/7درصد سهم ششم شده
 است.
اما موقعیت نوکیا در بازار موبایل آمریکا بسیار غم انگیز است. این غول فنلاندی که سال ها جایگاه شماره یک را در بازار موبایل دنیا داشت، امروزه نه تنها در بازار آمریکا، بلکه در کشورهای در حال توسعه هم جایگاهی ندارد. نوکیا فقط دو درصد بازار آمریکا را با گوشی های ویندوز فونی در اختیار دارد و سایر برندها 3/5درصد از این بازار بزرگ سهم دارند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :