آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 60940
تاریخ انتشار : 19 مهر 1393 11:26
تعداد بازدید : 621

نمایش توانمندی های ارتباطی یا اپراتوری

پرونده پانزدهمین نمایشگاه تلکام به عنوان تنها رویداد منسجم و بی حاشیه صنعت ارتباطات و مخابرات کشور هفته گذشته بسته شد. مطابق عرف نمایشگاه ها، آمار و ارقامی از سایز نمایشگاه، شرکت کنندگان داخلی و خارجی عنوان شده و همه چیز با معیارهای کمی سنجیده می شود. اما آنچه مهمتر است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد، معیارهای کیفی است.

علی شمیرانی

به عبارت دیگر در پایان برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت ارتباطات کشور چه نظری می توان راجع به قدرت ارتباطی کشور ارایه داد. واقعیت آن است که اگر گروه شرکت های مخابراتی ایران را از نمایشگاه تلکام حذف می کردیم شاید تنها شاهد خبر آغاز به کار و پایان این نمایشگاه در رسانه های حوزه ارتباطات بودیم. اگرچه به روش عمل گروه مذکور نیز انتقادات جدی و مبسوطی وارد است که موضوع این نوشتار نیست.

در کنار گروه شرکت های مخابراتی ایران اما صدها شرکت بزرگ و کوچک دیگر نیز در گوشه و کنار صنعت ارتباطات کشور حضور داشته و دارند که یا در این نمایشگاه حضور نداشتند و یا بدون برنامه و صرفا به منظور خالی نبودن عریضه حضور یافته بودند.در حوزه اینترنت برخی شرکت های اینترنتی فقط آمده بودند تا بگویند که هستند. یکی از اپراتورهای کشور هیچ طرح و برنامه خاصی نداشت و گفته می شد تا شب آخر تکلیف حضور یا عدم حضور خود در این نمایشگاه را نمی دانست. از کل مجموع دولتی ها هم به جز شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ خبری به بیرون درز نکرد. بسیاری از آنها همچون بخش خاموش و سخت افزاری صنعت مخابرات کشور حضوری کاتالوگی در این نمایشگاه داشتند و همچنان در نمایشگاه فناوری های ارتباطی با روش تبلیغات قرن های گذشته و روی کاغذ خدمات خود را معرفی می کردند. مثال هایی از این دست البته کم نیستند، اما پرسش مهمی که در انتها باقی می ماند این است که آیا واقعا تلکام نمایشگاهی برای ارایه توانمندی های صنعت مخابرات و ارتباطات کشورمان در بخش دولتی و خصوصی است یا نمایشگاهی برای اپراتورها و روش های تکراری جذب مخاطب؟

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :