آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 63346
تاریخ انتشار : 2 آذر 1393 11:5
تعداد بازدید : 719

رقابت ویندوزی ها و اندروییدی ها در بازار تبلت ایران

اگر چه تبلت های اندروییدی بیشترین میزان فروش را در بازارهای جهانی و همچنین بازار ایران به خود اختصاص داده اند و کارشناسان می گویند دلیل رونق چشمگیر بازار تبلت عرضه نمونه های اندروییدی به ویژه تبلت های ارزان قیمت است؛ اما گویا در پی گسترش عرضه تبلت های ویندوزی و عرضه گسترده این تبلت ها و آشنایی کاربران با ویژگی های کاربردی تبلت های ویندوزی، توجه ها به سمت ویندوزی های بازار تبلت جلب شده است.
مریم عسگری
به گفته کارشناسان، عرضه تبلت های ویندوزی با قیمی ارزان تر از انچه تا کنون در بازار موجود بود و از سوی دیگر تمایل کاربران تجاری به این نوع تبلت ها موجب شده است که تولیدکنندگان تبلت نیز برای تولید نمونه های حرفه ای اما ارزان با هم رقابت کنند.
محمد واعظ، یکی از فعالان بازار تبلت با بیان این مطلب که تنوع تبلت های ویندوزی نسبت به شش ماه قبل در بازار به شدت بالا رفته است می گوید، شاید بتوان گفت تبلت های اندروییدی نمونه های مناسبی بودند تا کاربران با ماهیت تبلت و کاربردهای آن آشنا شوند و حالا با گسترش محبوبیت این کالا، گویا زمان آن رسیده است که کاربران استفاده حرفه ای از این کالا داشته باشند.
این فعال بازار افزود، شاید شرکت های تولیدکننده نیز با درک همین موضوع بوده است که حالا روی تولید ویندوزی های ارزان قیمت تمرکز کرده اند.
یکی دیگر از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که تقاضا برای تبلت های ویندوزی افزایش چشمگیری یافته است می گوید، اگر چه تبلت های ویندوزی گران قیمت تر از نمونه های اندروییدی همه پسند هستند؛ اما حالا تبلت دارد کاربری خاص تری می یابد و هر گروه از کاربران بسته به نوع  و رده کاربری به سراغ نمونه های مناسب خود می روند.
این فعال بازار افزود، در حال حاضر اکثرا دانشجویان و مدیران به سراغ نمونه های ویندزوی می روند.
یک فعال بازار هم با بیان این مطلب که ویندوزی های گران قیمت نیز مخاطبان بیشتری نسبت به سابق در بازار ایران یافته اند گفت، تا پیش از این تبلت های گران قیمت چندان مخاطبی در بازار نداشتند و هر فردی که قصد خرید یک تبلت با قیمت بالاتر از دو میلیون تومان را داشت به سراغ تبلت های اپل می رفت. اما حالا وضعیت تغییر کرده است و تبلت های گران قیمت برندهای دیگر نظیر مایکروسافت، ایسوس و برندهای دیگر به چشم کاربران آمده اند.
به عنوان مثال تبلت های ترانسفورمر ایسوس که نمونه های تبدیل شونده هستند مخاطب بسیاری یافته اند. همچنین تبلت های سرفیس مایکروسافت نیز نزد کاربران تبلت محبوبیت زیادی یافته اند.
فعالان بازار همچنین به رشد شدید تقاضا برای تبلت های هیبریدی اشاره کرده و می گویند، رشد بازار تبلت های اندروییدی ویندوزی در ماه های گذشته در حدی بوده است که با مد نظر قرار دادن رکود حاکم بر بازار عجیب بوده است.
به گفته انها همین موضوع موجب شده است که شرکت های عرضه کننده روی واردات این محصولات به بازار ایران تمرکز بیشتری کنند.
همچنین به گزارش موبنا، فروشندگان بازار تبلت از عرضه تبلت جدید مایکروسافت در سطح بازار تهران خبر دادند و اعلام کردند میزان تقاضا برای تبلت های این برند افزایش یافته است. به گفته فعالان بازار مدل Microsoft Surface Pro-3  64GB یکی از جدیدترین تبلت های موجود در بازار است که با قیمت سه میلیون و 280 هزار تومان وارد بازار دیجیتال شده است و با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.
این محصول با ضخامتی حدود 9.1 میلی متر یکی از باریک ترین محصول دنیا با پردازشگر Core اینتل است. این تبلت 798 گرمی در ابعاد 9.14 در 201.42 در 292.10 میلی متری تولید و روانه بازار آی تی شده است.
بهره مندی از پردازنده نسل چهارم Intel Core i3-4020Y،  حافظه داخلی 64 گیگابایت ،  قابلیت نصب کارت حافظه، صفحه نمایش لمسی  اندازه 12 اینچی با تراکم پیکسلی 216 پیکسل بر اینچ و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و  بلوتوث USB از امکانات این تبلت محسوب می شود.
همچنین دوربین پنج مگاپیکسلی,  وب کم پنج مگاپیکسل, شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، سنجش نور محیط و قطب نما از دیگر ویژگی های این تبلت جدید است.
سیستم عامل این تبلت نیز مایکروسافت ویندوز 8.1 است و قابلیت کارکرد باتری آن حداکثر نه ساعت در صورت گشت و گذار پی در پی در اینترنت است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :