آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 6492
تاریخ انتشار : 6 اسفند 1390 1:31
تعداد بازدید : 369

ناوری های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می آیند

اخیرا در شهر لندن از شیوه جدیدی برای پخش تبلیغات در معابر عمومی استفاده می شود که در آن از فناوری تشخیص چهره کمک گرفته می شود.

همکاران سیستم- در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس منطقه آکسفورد لندن یک دستگاه رایانه کار گذاشته شده که مجهز به دوربینی با قابلیت تشخیص چهره است. این دوربین با تمرکز بر چهره عابرانی که در اطراف ایستگاه تردد می‌کنند، جنسیت آنها را تشخیص می‌دهند و بر مبنای جنسیت هر فرد برای او تبلیغات جداگانه‌ای پخش می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور این فناوری‌ها به حدی پیشرفت کنند که علاوه بر جنسیت بتوانند سن،‌ نژاد و حتی چاقی و لاغری افراد را تشخیص دهند و بر مبنای ویژگی‌هایی از این دست، عابران را هدف آگهی‌های تبلیغاتی خود قرار دهند. نخستین آگهی تبلیغاتی که با این روش در منطقه آکسفورد لندن پخش شده، مربوط به یک موسسه خیریه کمک به کودکان دختر بود. هر‌گاه زنی از مقابل دوربین این دستگاه تردد می‌کرد، تصویری مربوط به این موسسه برایش پخش می‌شد. زمانیکه دوربین تشخیص می‌داد که مردی در حال عبور از آن نزدیکی است، پیام کوتاهی برای او پخش می‌کرد که حاوی آدرس اینترنتی و اطلاعاتی در مورد این موسسه خیریه بود. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :