fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 6519
    تاریخ انتشار : 7 اسفند 1390 0:58
    تعداد بازدید : 438

    لوگوي اعتماد و شبكه داخلي راهي براي توسعه تجارت الكترونيكي

    توسعه تجارت الكترونيكي نيازمند زيرساخت هاي امن و اعتمادسازي است كه اين كار با لوگوي اعتماد و شبكه داخلي قابل پياده سازي هستند.

    ایسنا- آرش شكيبا كارشناس فناوری اطلاعات  با اشاره به اينكه توسعه كسب و كارها در فضاي مجازي نيازمند پالايش است، گفت: متاسفانه روند حال حاضر شبكه‌هاي تجاري به گونه‌اي شده است كه به هيچ عنوان اعتماد كاربران جذب و نظرشان متوجه تعاملات با اين بستر نمي‌شود.
    وي خاطر نشان كرد: توسعه فضاي وب، ايده‌هاي مخربانه فراواني را به اذهان سودجو روانه كرد تا به سادگي و تشكيل وب‌سايتي به انجام اموري غيرشفاف بپردازند و در اصل دام‌هايي را پيش پاي افراد غيرآگاه پهن كنند.
    آماري كه از كشورهاي اروپايي و آمريكايي مبني بر توسعه تجارت الكترونيكي وجود دارد، اگر بتواند مشخص كند كه چه ميزان از تراكنش‌ها شفاف و چه مقدار غيرشفاف‌اند، به يقين آمار سير نزولي پيدا مي‌كند و بي‌اعتمادي در بين مردم نسبت به سامانه‌هاي اينترنتي رواج پيدا مي‌كند.
    اين كارشناس تجارت الكترونيكي خاطر نشان كرد: مسلما اگر چنين مواردي را مدنظر داشته باشيم، ديگر مصر نيستيم كه كميت آمار را دنبال كنيم بلكه كيفيت و امنيت در دستور كار ما قرار مي‌گيرد و به دنبال آن آراي مردم به ارمغان مي‌آيد؛ پس چه خوب است كه اول بسترسازي و سپس تشويق انجام شود تا كار با خللي روبه‌رو نشود و آمارها نيز ضريب دقت‌شان بالاتر برود.
    شكيبا با تاكيد بر اين كه اين كار راهكارهايي دارد، تصريح كرد: اول از هر چيز بايد براي توسعه كسب و كارهاي الكترونيكي گواهي‌ و يا لوگوهاي اعتمادي از سوي سازمان‌هاي مرتبط همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت به صاحبان پايگاه‌هاي اينترنتي تخصيص دهند تا ملاكي براي اعتماد كاربران باشد و علاوه بر آن زيرساخت‌هاي شبكه داخلي نيز توسط وزارت ارتباطات پديد آيد تا اين دو نهاد با همكاري يكديگر بتوانند، بسترهاي تجارت الكترونيكي و امن را به وجود آورند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :