آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 65816
تاریخ انتشار : 15 دی 1393 12:23
تعداد بازدید : 1618

وعده جدید وزارت ورزش و جوانان

31 هزار فرصت اشتغال در فضای مجازی به وجود می آید

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح ملی توانمند سازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی پس از تایید معاون اول رییس جمهوری در اختیار شورای عالی اشتغال قرار گرفت که تا پایان امسال به تصویب این شورا می رسد و در اختیار مراکز استان ها قرار می گیرد.


ایرنا- محمدرضا رستمی افزود: با ایجاد طرح توانمندسازی کسب و کار در فضای مجازی، فرصت اشتغال برای 31 هزار نفر در نقاط مختلف ایران ایجاد می شود.وی گفت: طرح توانمندسازی کسب و کار فضای مجازی برای جوانان در همه استان ها اجرا می شود و این طرح شامل کسب و کار فضای مجازی، خویش فرما و دانش بنیان است. رستمی افزود: توانمندسازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی مهم ترین هدف اجرای این طرح به شمار می رود که مسوولان و مدیران دستگاه های دولتی باید اداره کل ورزش و جوانان را در راستای هر چه منسجم تر آن حمایت کنند. مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر جوانان و نوجوانان در انتظار ایجاد اشتغال از سوی دولت بنشینند یاس و ناامیدی در جامعه حاکم می شود چرا که دولت نمی تواند مشکلات اشتغال جوانان را به این زودی حل کند.  وی گفت: سمن ها و سازمان های مردم نهاد به همراه جوانان خوش فکر و تحصیل کرده باید دست به کار شده و با استفاده از هر ابرازی به خصوص فضای مجازی در راستای ایجاد اشتغال در جامعه گام بردارند.  وی گفت: پیش از ادغام سازمان های تربیت بدنی و جوانان هر یک از آنها به وظایف خود آشنایی داشته و گام های برنامه ریزی شده برمی داشتند اما با ادغام این دو حوزه وظیفه مشخصی به وزارت ورزش و جوانان در خصوص ساماندهی امور جوانان محول نشده است بنابراین مدیران کل در استان ها باید با برنامه ریزی های کاربردی و بکارگیری کارشناسان کارآزموده برای حل ریشه ای مشکلات جوانان اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه 89 درصد از کاربران اینترنت و فضای مجازی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند، رییس جمهوری بر ارایه آموزش های مناسب و کارآمد در این خصوص تاکید دارد.
مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: تا کنون تحلیلی از فضای مجازی از سوی هیچ نهاد یا شخصی در داخل کشور انجام نشده است بنابراین جوانان و نوجوانان باید با مطالعات و پژوهش های گسترده و کارآمد در این خصوص فعالیت کنند.رستمی گفت: کم توجهی به حوزه فضای مجازی تهدیدی جدی برای جامعه است و باید با برنامه ریزی مناسب مدیریت درستی در این زمینه اعمال شود.وی گفت: نمی توانیم از فضای مجازی و امکانات اینترنتی دوری کرده و آنها را برنامه ای از پیش تعیین شده از سوی دشمنان برای گمراه کردن جوانان و نوجوانان بدانیم چرا که در واقعیت هم چنین نیست، شرایط اینترنت امروز شبیه شرایط ویدئو و ماهواره در روزهای پیشین است. بنابراین به جای دوری از امکانات روز دنیا باید از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف عالیه خود استفاده کنیم. مشاور وزیر ورزش و جوانان سند سواد رسانه ای را یکی از مهم ترین عوامل آرامش کاربران فضای مجازی دانست و گفت: این سند برای استفاده اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان در چهار رویکرد اصلی استفاده بهینه از گوشی های تلفن های همراه، اینترنت، ماهواره و بازی های رایانه ای تدوین شده است. رستمی افزود: بر اساس برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان در هر استان یک سازمان مردم نهاد با محوریت سواد رسانه تشکیل و با نظارت استانداری ها و مدیران کل ورزش و جوانان، آموزش های لازم را در این خصوص به اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان ارایه کنند. رستمی گفت: بررسی چالش ها و فرصت های فرهنگی، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای توسعه محصولات و خدمات فضای مجازی از سوی جوانان، ایجاد اجماع و هماهنگی میان نخبگان فکری و دستگاه های اجرایی و سیاستگذاری و مدیریت فضای مجازی با نگاه امتداد زندگی، مهم ترین اهداف کمیته تخصصی فضای مجازی است. مشاور وزیر ورزش و جوانان، ترویج خط و زبان فارسی در فضای مجازی، توسعه آموزش در راستای سطح سواد رسانه ای، تولید محتوایی ایرانی و اسلامی در نگاه مجازی و توسعه شبکه های مجازی اجتماعی جوانان را از محورهای اصلی کمیته تخصصی فضای مجازی دانست. وی گفت: ارتقای محتوایی فضای مجازی سبب گرایش جوانان از فضای مجازی خارجی به سمت فضای مجازی داخلی می شود که این امر می تواند نتایج مفیدی را برای جامعه به همراه داشته باشد. رستمی گفت: وبلاگ نویسی، اشتراک گذاران ویدئو، پرسش و پاسخ اجتماعی، اشتراک عکس، اخبار، میکروبلاگ ها، شبکه های تخصصی، سایت های پرزنت ( معرفی) اجتماعی، جوامع فلسفی، وبلاگ ها، جوامع مبتنی بر تولید، محتوامحور، نظردهی و ایمیل های اجتماعی جزو رسانه های اجتماعی در فضای مجازی هستند.وی گفت: بر اساس پژوهش های محققان کارآزموده کشوری، بیش از 20 میلیون نفر بازی کننده اینترنتی در کشور وجود دارد که لازم است برای نظارت بر نوع بازی های این قشر از جامعه برنامه ریزی شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :