fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 66979
    تاریخ انتشار : 4 بهمن 1393 11:28
    تعداد بازدید : 1226

    نکات مفید برای استفاده از لینکدین

    پارتی های اجتماعی

    روزهایی که به مصاحبه های کاری می خواهید بروید، روزهای پر استرسی است. آراسته راهی می شوید و پشت در اتاق مدیر منابع انسانی یا مدیرعامل نفس های عمیق می کشید. سوال هایی که از شما پرسیده می شود کوتاه است؛ اسم تان چیست؟ کدام دانشگاه درس خواندید؟ کجا سابقه کار دارید و مهارت هایتان چیست؟ اما جواب های شما به جز اسم و نام دانشگاه تان طولانی است. احتمال اینکه چند مورد از مهارت ها و سوابق کاری خود را از قلم بیندازید زیاد است. این در صورتی است که پیشنهاد کار دریافت کرده باشید. اگر نه که روزها منتظر تلفن دوستان و همکاران تان می مانید تا سفارش ها و جست وجوهایشان به نتیجه برسد. یا در بدترین حالت و البته مستقل ترین حالت، روزها آگهی های همشهری را ورق بزنید و دور کادرهایی که فرصت های مناسبی هستند خط بکشید و تماس بگیرید. چند سالی است راهکاری برای معرفی مهارت ها و دریافت پیشنهادات کاری در کنار روزنامه ها و سفارشات و جست وجوها قرار گرفته که نامش «لینکدین» است. شبکه ای که نه فقط به شما کمک می کند بهتر دیده شوید، بلکه اگر به دنبال نیروی کار مناسب باشید، فرصتی به شما می دهد تا حرفه ای ها را راحت تر پیدا کنید. این هم یک جور پارتی بازی است.

    شبنم کهن چی
     تاریخچه
    در دنیای شبکه سازی، رید هافمن ( Reid Hoffman) مرد معروفی است. مردی که همراه با دوستانش در اتاق نشیمن خانه خود شبکه ای طراحی کرد که امروز بعد از 11 سال بیش از 330 میلیون کاربر از 200 کشور جهان دارد و به عنوان یکی از رسمی ترین و حرفه ای ترین شبکه های اجتماعی مطرح است. رید معتقد است «اعتبار و عمق» رابطه ها در یک شبکه هم مهم هستند و بر همین اساس لینکدین را طراحی کرد؛ یک شبکه اجتماعی برای تمام افرادی که صاحب مهارت، دانش هستند و به دنبال همکاران خوب یا فرصت های کاری مناسب می گردند. بعضی هایشان هم از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین خود استفاده می کنند. بعضی ها هم به دنبال معرفی شرکت و برند و محصول شان هستند.دوازده کشور برتر لینکیدن عبارتند از آمریکا با بیش از 17 میلیون کاربر، فرانسه با بیش از 8 میلیون کاربر، ایتالیا با بیش از 7 میلیون کاربر، هلند با بیش از 5 میلیون کاربر، اسپانیا با بیش از 6 میلیون کاربر، بلژیک با بیش از 2 میلیون کاربر، ترکیه با بیش از 3 میلیون کاربر و سوییس، دانمارک، ایرلند، نروژ و پرتقال. گفتنی است هندوستان با داشتن 20 میلیون کاربر به عنوان برترین کشور از نظر سرعت رشد تعداد کاربر در لینکدین در سال 2013 شناخته شد. در نقشه جمعیتی لینکدین سهم ایران آنقدر کم است که نشان داده نمی شود. اگر از جمله افرادی هستید که در لینکدین عضو نیستید، عضو هستید و فعال نیستید، شاید هنوز به حرفه ای بودن به شیوه امروزی فکر نکردید. مهارت هایتان را نشان دهید تا بتوانید فرصت های بهتری برای پیشرفت به دست بیاورید.
     خاص نباشید، حرفه ای باشید
    عضویت در لینکدین کار سختی نیست. تمام آن چه نیاز دارید تا بتوانید عضو لینکدین شوید، یک نام و نام خانوادگی و ایمیل است. اما برای حرفه ای بودن در این شبکه به دقت و هوشمندی بسیاری نیاز دارید. دقت کنید لینکدین یک شبکه رسمی برای معرفی توانایی های شما، شرکت تان یا محصول تان است. پس، از انتخاب نام های کاربری مانند پسر دانا، دختر خورشید، شوالیه، آنارشیست و امثال آن که در توییتر و فیس بوک و اینستاگرام به راحتی می توانید پیدا کنید پرهیز کنید. اینجا، جایی است که باید هویت اصلی خودتان را معرفی کنید. نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و برای نام کاربری هم سعی کنید از حرف اول نام و نام کامل خانوادگی خود استفاده کنید. یا ترکیبی از حروف اختصاری نام و نام خانوادگی تان را بنویسید. از انتخاب اعداد و خط فاصله و تکرار حروف خودداری کنید. این انتخاب ها شاید در دیگر شبکه های اجتماعی شما را «خاص» نشان دهد اما در این شبکه اجتماعی، اولین نشانه ایست که به دیگران می گوید هنوز به اهمیت و نقش این شبکه در زندگی کاری خود پی نبردید.
     عکس کاری
    قدم بعدی، انتخاب عکس پروفایل است. در باب انتخاب آواتار مناسب در شبکه های اجتماعی پیش از این هم حرف زدیم  اما باید تاکید کنیم در این شبکه از آپلود عکس هایی که با حیوانات عزیز دلتان گرفته اید، عکس هایی که پای شما را نشان می دهد، یا مقابل آینه دوربین را جلوی یکی از چشمان تان گرفتید، یا با همسر و فرزند دلبندتان هستید، یا ژست خاصی دارید خودداری کنید. قرار است صفحه شما، نشانه شخصیت کاری شما باشد. پس عکس مناسبی برای پروفایل خود انتخاب کنید.
     تاریخچه شما
    مهم ترین قدم بعد از ورود به صفحه شخصی تان، وارد کردن اطلاعاتی در مورد رشته تحصیلی ، سوابق کاری با ذکر مقطع زمانی و سمت، دوره های آموزشی و مهارت های شماست. تاریخچه ای که برای ثبتش، شاید توفیق اجباری پیدا کنید یک یا دو دهه از زندگی کاری خود را با تمام پستی، بلندی هایش مرور کنید و تجربه ها، نقاط ضعف و قوت خود را به یاد بیاورید.
     فکر کنید
    فکر کنید از حضور در لینکدین چه هدفی دارید. نتیجه به شما کمک می کند قدم های بعدی را حساب شده و موثر بردارید. شاید کسب و کاری هر چند کوچک دارید که می خواهید گسترش دهید، شاید صاحب فنی و هنری هستید که می خواهید به صورت حرفه ای ادامه اش دهید، یا حتی محصولی دارید که می خواهید برایش بازاریابی کنید. خوب فکر کنید هدف تان چیست.
     رابطه دارها
    مهم ترین چیزی که در این شبکه به شما کمک می کند، برقراری ارتباط درست با افرادی مرتبط با هدف شماست. گروه های مختلف را بررسی کنید و عضو گروه هایی شوید که فکر می کنید می توانند در راستای هدف تان به شما کمک کنند. فعالیت در این گروه ها نه تنها راهکاری است برای معرفی شما به افرادی است که ممکن است به حرفه، محصول و خدمت شما نیاز داشته باشند، بلکه فرصتی برای استفاده از تجربه دیگران در حوزه کاری و مورد علاقه شماست.
     دوست شوید
    تعداد دوستان شما در هیچ کدام از شبکه های اجتماعی نشانه حرفه ای بودن شما نیست. اما در لینکدین هر چقدر افراد مرتبط با شغل و مهارت خود را پیدا کنید و با آنها وارد ارتباط شوید، می تواند بر حرفه ای شدن شما اثرگذار باشد. اما فراموش نکنید باید با آنها «وارد ارتباط» شوید. یعنی تنها اضافه کردن نام آنها به لیست دوستان تان کافی نیست. آنها را دنبال کنید و هر جا لازم است برای شان نظر و یادداشت بگذارید، خود را معرفی کنید و اگر می شناسید شان مهارت هایشان را تایید کنید.
     اجازه دهید درباره کار حرف بزنیم
    از انتشار مطلب شخصی در لینکدین پرهیز کنید. شبکه های اجتماعی دیگری هستند که می توانند میزبان خوبی برای دل نوشته های شما باشند. اجازه دهید در لینکدین فقط درباره کار حرف بزنیم. در ضمن، لینکدین، توییتر یا فیس بوک نیست که دوستان تان در آن تحمل دیدن بیش از ده پست در روز را هم داشته باشند. سعی کنید تابع مثل «کم گوی و گزیده گوی» باشید.
     عجله نکنید
    درست است که شما وارد لینکدین شدید تا حرفه یا محصول خود را به دیگران معرفی کنید و ارتباطات تجاری یا شغلی با دیگران برقرار کنید، اما عجول نباشید. اجازه بدهید دیگران با شما کمی آشنا شوند، ارتباط تان رنگ بگیرد، بعد شروع به ارایه پیشنهادات خود به دیگران کنید.
     فکر کنید بعد بله بگویید
    البته که منتظر پیشنهادات کاری و تجاری هستید. اما ذوق زده نشوید. درخواست هایتان را بررسی کنید و اگر واقعا می خواهید وارد ارتباط تجاری یا شغلی شوید به درخواست ها پاسخ مثبت دهید. بله بله گفتن و بعد از آن ناپدید شدن شما و پشت گوش انداختن کارها و احیانا منصرف شدن تان، چهره بدی از شما به نمایش می گذارد که باعث می شود دیگر کسی روی شما حساب نکند.
     نان چه کسانی در روغن است
    حالا که تا اینجا آمدیم شاید دوست داشته باشید بدانید مهارت های برتر سال ۲۰۱۴ در لینکدین چه بوده است. حدود یک ماه پیش لینکدین فهرستی از مهارت های برتر کاربرانش را که برای پروژه های مختلف استخدام شدند منتشر کرد. در این فهرست مهارت هایی مانند: تجزیه و تحلیل آماری داده ها، یک پارچه سازی نرم افزاری،  ذخیره سازی در سیستم ها و مدیریت، امنیت داده و شبکه،  بازاریابی و مدیریت موتورهای جستجو، ایده پردازی کسب و کار، توسعه سیستم های موبایلی، معماری وب و توسعه چارچوب های پشتیبانی از خدمات اینترنتی، طراحی الگوریتم و زبان های برنامه نویسیRuby ،Python  و  Perlبه چشم می خورد. اگر صاحب چنین مهارت هایی هستید، بدانید که در لینکدین نون تان در روغن است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :