آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 68145
تاریخ انتشار : 18 بهمن 1393 11:11
تعداد بازدید : 790

مزیت رقابتی فروشگاه ها با راهکار جامع صندوق فروشگاهی فناپ

شرکت فناپ عصر چهارشنبه با حضور مدیران ارشد شرکت های پرداخت، بانک ها و برخی از مدیران هلدینگ فناپ در قالب مراسمی از راهکار جامع صندوق فروشگاهی خود رونمایی کرد.

فناوران- در ابتدای این مراسم شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ توضیحاتی در خصوص فعالیت شرکت  ارایه داد و گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در سال 93 نوآوری و توسعه آن بوده است و در این مدت تلاش کرده‎ایم به آن دست پیدا کنیم.
در ادامه مراسم احمدی دبیر پروژه صندوق فروشگاهی فناپ در خصوص تاریخچه پیدایش این صندوق‎ها توضیحاتی ارایه داد و گفت: زمانی که نمونه های اولیه صندوق فروشگاهی به بازار آمد، صاحبان برخی از فروشگاه‎ها استفاده از آن را عاملی برای جلوگیری از اشتباهات مالی می‎دانستند تا بتوانند بوسیله آن فعالیت‎های مالی و محاسباتی خودشان را بدون کوچک‎ترین کسری ثبت کنند.  وی افزود: اطلاع نداشتن از اجناسی که دیرتر به فروش می روند، بی خبری از میزان فروش کالاها و عملکرد فروش، کسری موجودی کالا و در نهایت تحویل کالاها به انبار از دیگر مشکلاتی بود که متضرر شدن این فروشگاه ها را به دنبال داشت. پس از ایجاد این ساختار جدید و توسعه فناوری های نوین، پاسخگویی به بسیاری از نیازهای در حال تغییر صاحبان فروشگاه ممکن شد. صندوق هایی که علاوه بر سر و سامان دادن به فعالیت های مالی فروشگاه ها، توانستند  انبارها و فروش محصولات را کنترل کنند تا دیگر با تعدد کالاهای به فروش نرسیده و یا کسری موجودی کالا روبرو نباشد.
احمدی اضافه کرد: جذب، نگهداشت و افزایش وفاداری مشتری به عنوان یکی از عوامل ایجاد مزیت رقابتی، گامی مهم در استراتژی فروشگاهی است. این صندوق ها می توانند در رسیدن فروشگاه ها به این مزیت رقابتی نقش مهمی داشته باشند، با استفاده از صندوق های فروشگاهی می توان با ذخیره نام، آدرس، شماره تلفن مشتريان و تاريخچه خريد آنها درک مناسبي از تناوب خريد و نيازهاي هر مشتري بدست آورد که بازاريابي فردي و کم هزينه مشتری را به دنبال خواهد داشت.   وی همچنین تاکید کرد: گزارش تحلیل عملکرد و آگاهی از وضعیت فروش انواع کالاها در زمان های مختلف با کمک اطلاعات متنوع جمع آوري شده توسط نرم افزارهاي فروش، انجام تمامی عمليات فروشگاه (فروش، انبار، حسابداري) توسط سيستمی اتوماتيک و يکپارچه ، عدم کسری موجودی کالا از طریق کنترل و رديابي کليه فاکتورهاي فروش و ... از دیگر مزایای استفاده از این صندوق‎ها است.
به گفته او استفاده از این صندوق‎ها طی سال‎های گذشته به تدریج  در ایران رواج پیدا کرده و بسیاری از اصناف از راهکارهای صندوق فروشگاهی ارایه شده توسط برخی شرکت‎ها در دو حوزه نرم‎افزار  و سخت‎افزار استفاده می‎کنند.
احمدی افزود: تامین سخت افزار با کیفیت، نرم افزار به روز و پشتیبانی مناسب، از معضلات فعلی این صندوق‎ها در بازار است که دلیل آن را می‎توان در کم بودن تعدد شرکت‎هایی که توانایی ارایه همزمان تمامی خدمات را در یک راهکار جامع داشته باشند دانست.
او اضافه کرد: یکی از اولین شرکت‎هایی که راهکاری جامع را پیشنهاد داده، فناپ است؛ این شرکت در این خصوص راهکار جدید و جامعی را در نظر گرفته که با ورود تجهیزات سخت افزاری مناسب، جمع آوری و پيشنهاد نرم‎افزارهای كارآمد مرتبط، پشتیبانی و استفاده از روش‎های نوین پرداخت و سرویس‎های ارزش افزوده با ویژگی‎هایی چون تسهیلات ثبت و صدور فاکتور فروش به همراه ثبت کد اقتصادی طرفین، ثبت و صدور فاکتور خرید، اتصال به شبکه پرداخت الکترونیک، سرویس های وفاداری و باشگاه مشتریان و ... زمينه اي مناسب براي گسترش استفاده از اين صندوق ها را فراهم آورده است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :