آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 68429
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1393 11:29
تعداد بازدید : 802

پایان ضرب‌الاجل سیم‌کارت‌های فاقد کد ملی

سیم کارت چه مشترکانی از امروز قطع می شود

برای ثبت کد ملی مشترکان تلفن همراه در بانک اطلاعاتی اپراتورهای تلفن همراه دو روز پیش به پایان رسید و به نظر می رسد از امروز باید شاهد عواقب بی توجهی برخی از مشترکان نسبت به اخطارهای چندباره اپراتورهای تلفن همراه برای ثبت کد ملی آن ها باشیم.

فناوران چند هفته پیش با انتشار گزارشی نسبت به ابهامات این طرح سوالاتی مطرح کرده بود که اکنون و با توجه به همه گیر بودن این موضوع همراه اول پاسخ برخی از این ابهامات را به خبرگزاری فارس داده است. 
بر این اساس مشترکان همراه اول باید کد ملی خود را به شماره 8980 و مشترکان ایرانسل باید کد ملی را به شماره 272 ارسال کنند. برخی مشترکان اعلام می کنند که به دفعات پیامک های مبنی بر درخواست ارسال کد ملی از طرف اپراتور برایشان ارسال شده، آنها چند بار کد ملی خود را در پاسخ به این پیامک اعلام کرده اند، اما بار دیگر پیامک درخواست ارسال کد ملی برایشان ارسال شده است. در این باره همراه اول گفته است که اگر پس از ارسال کد ملی توسط مشترک، از طرف سیستم پیامک تایید ارسال و دریافت کد ملی با موفقیت دریافت شد، به معنی ثبت کد ملی در پرونده اپراتور است و دیگر نیاز به ارسال کد ملی توسط مشترک نیست. این اپراتور همچنین در پاسخ به سوال ملاک اپراتور برای تایید هویت مالک سیم کارت چیست؟ گفته است که دیتابیسی از کد ملی، نام و نام خانوادگی دارندگان سیم کارت در اختیار اپراتورها قرار داده شده که برای تایید هویت دارنده سیم کارت کافی است کدملی، نام و نام خانوادگی با هم مطابقت داشته باشد.
این اپراتور همچنین درمورد اینکه برخی سیم کارت ها که سند مالکیت دست به دست گشته است و برای مثال برخی افرادی از سیم کارتی استفاده می کنند که به کد ملی و نام دیگری ثبت شده علام کرده: اگر در سند سیم کارت، کدملی و نام و نام خانوادگی مالک مطابقت داشته باشد، صرف نظر از اینکه مالک یا شخص دیگری از سیم کارت استفاده می کند، سیم کارت 
قطع نمی شود.
به این ترتیب اکنون و با توجه به اینکه همچنان سیم کارت های بسیاری در دست مشترکان قرار دارد که به نام خودشان نیست و از کسی خریداری کرده اند که اکنون به وی دسترسی ندارند، باید منتظر قطع خطوط شان طی امروز و فردا باشند.
تا پیش از این از طریق پیامک می شد اطلاعات هویتی را در سامانه اپراتورها ثبت کرد اما با قطع خطوط، تنها راه وصل مجدد سیم کارت ها مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورهاست.
کسانیکه سیم کارت شان قطع می شود و مالک هستند، تنها کافی است به دفاتر امور مشترکان مراجعه کرده و اطلاعات شان را به شکل حضوری در سامانه ثبت کنند.
خبرگزاری تسنیم آورده است که اگر جزو آن دسته از مشترکانی هستید که سیم کارت تان به نام فرد دیگری است، برای وصل مجدد خط خود باید همراه با مالک اصلی به دفاتر مراجعه و سند را به نام خود بزنید. امور مشترکان ایرانسل تغییر مالکیت به شکل رایگان انجام می دهد اما همراه اول 950 تومان طلب می کند.
از طرف دیگر برخی امور مشترکان معتقدند که بعد از اولتیماتوم وزارت ارتباطات مبنی بر قطع خطوط، سیم کارت ها می سوزد و برای وصل مجدد باید سیم کارت جدیدی تقاضا کنید. لذا برای این امر نیز، مشترکان ایرانسل باید دو هزار تومان و همراه اولی ها شش هزار تومان بپردازند تا سیم کارتی جدید تحویل بگیرند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :