آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 68442
تاریخ انتشار : 25 بهمن 1393 11:54
تعداد بازدید : 1207

رقابت رسانه های اجتماعی بر سرجذابیت

رقابت بین شبکه های اجتماعی داغ است. با توجه به افزایش توجه کاربران به استفاده از شبکه های اجتماعی، هر کدام از این شبکه ها به دنبال راهکارهای خلاقانه ای برای جذب کاربران هستند. با وجود این رقابت سخت حالا کدام یک از شبکه های اجتماعی، بیشترین کشش را در جذب جوانان دارند؟ کدام شبکه اجتماعی یا سرویس های ارتباطی، بیشتر مخاطبان شان خانم ها هستند و یا کدام یک از شبکه های اجتماعی برای افراد با گروه سنی بالا جذاب است؟ Bussines Insider در اینفوگرافی که به تازگی منتشر کرده آمار جالبی در پاسخ این سوال ها ارایه کرده است و زومیت این اینفوگرافی را به فارسی ترجمه کرده است. Bussines Insider با کمک هزاران منبع معتبر و با یک تیم تحقیقاتی، آمارهای بلندبالایی را منتشر کرده است که نشان می دهد امروز کدام شبکه های اجتماعی برای کدام کاربران جذاب تر هستند.


  فیس بوک؛ جذب کننده نوجوانان و خانم ها
بر اساس رای گیری انجام شده در رابطه با رشد شبکه های اجتماعی در کشور آمریکا که در سال 2013 برگزار شد، فیس بوک بیشتر برای خانم ها جذاب است تا آقایان. در واقع تعداد کاربران خانم در  فیس بوک 10 درصد بیشتر از آقایان است. از سوی دیگر تقریبا، نیمی از کاربران نوجوان فیس بوک می گویند که بیشتر از سال گذشته به این شبکه اجتماعی بها می دهند. همچنین فیس بوک در میزان استفاده روزانه کاربران نوجوان، رتبه اول را در بین سایر شبکه های اجتماعی دارد.

  اینستاگرام برای جوانان مهم تر است
اینستاگرام بین کاربران جوان، از اهمیت بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر برخوردار است. نوجوانان آمریکایی، اینستاگرام را «مهمترین» شبکه اجتماعی می دانند. بدین ترتیب، فیس بوک و توییتر در این زمینه، بازی را به اینستاگرام واگذار می کنند. این آمار که بر اساس نظرسنجی پایپر جافری که دو بار در سال در بین نوجوانان انجام می شود به دست آمده، نشان می دهد که 83 درصد از نوجوانان ثروتمند آمریکایی، در اینستاگرام عضویت دارند. 

  لینکدین محبوب بزرگسالان
در بین کاربران بزرگسال آمریکا، لینکدین از توییتر محبوب تر است. بر اساس گزارش ها، لینکداین مخصوصا در رده سنی 30 تا 49 سال که به عنوان سال های مهم در پیشرفت شغلی محسوب می شود، محبوب تر است. جای تعجب نیست که مخاطبان این شبکه را اغلب افرادی با تحصیلات آکادمیک  تشکیل می دهند.
   توییتر، جامعه مردسالار
توییتر که تا امروز  به عنوان یک شبکه معتدل در جذب مساوی مخاطبین خانم و آقا محسوب می شد، اکنون بیشتر مورد پسند مردان است تا خانم ها. بر اساس گزارش Pew ، حدود 22 درصد از مردان  و 15 درصد از زنان از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

  یوتیوب و مخاطبان 18 تا 34 ساله 
بر اساس گزارش Nielsen، تقریبا بیش از نیمی از کاربران آمریکایی در رده سنی 18 تا 34 سال، در بازه
 زمانی دسامبر 2013 تا فوریه 2014 (حدود 3 ماه) از یوتیوب استفاده کرده اند. 
این شبکه رتبه اول را در زمینه پخش محتوای دیجیتالی دارد و به این ترتیب در رتبه ای بالاتر از هرگونه شبکه دیجیتالی یا تلویزیونی همانند فیس بوک یا شبکه تلویزیونی ESPN قرار می گیرد. 

  اسنپ چت، شبکه جوان
اسنپ چت جوانترین مخاطبان را در بین شبکه های اجتماعی دارد. بر اساس آمار، از هر 10 نفر با میانگین سنی18 تا 24 سال، بیش از  6 نفر عضو اسنپ چت هستند. 
بنابراین این شبکه گوی رقابت را از آمار 28 درصدی جوانان در اینستاگرام می رباید و به عنوان جوانترین شبکه اجتماعی 
شناخته می شود.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :