fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 69881
    تاریخ انتشار : 10 اسفند 1393 11:26
    تعداد بازدید : 868

    شرکت نرم‌افزاری طرفه نگار تندیس طلایی گرفت

    118 بنگاه اقتصادی تندیس طلایی حمایت از مصرف کنندگان را دریافت کردند

    چهاردهمین همایش سالانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان دیروز با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در سالن همایش‎های صدا و سیما برگزار شد.

    فناوران- نهم اسفند در تقویم کشورمان، به نام روز ملی حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان نامگذاری شده و هر سال به همین مناسبت، همایشی در این روز برگزار می شود.
    در این همایش ضمن ارزیابی واحدهای اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان، با اهدای لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، از واحدهای برتر تقدیر شد که شرکت طرفه نگار یکی از شرکت‎های فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز جزو آنها بود.
     جلب رضایت مصرف کننده نیازمند ارتقا کیفی کالاست
    محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش با بیان اینکه رعایت استانداردهای علمی در جلب مشتری مداری نقش اساسی دارد، گفت: جلب رضایت مصرف کننده نیاز مستمر به ارتقا کیفی کالا دارد.وی اظهار داشت: خدمات پس از فروش یک اصل است و اگر تولیدکنندگان به سلایق مشتریان توجه کنند، هرگونه نارضایتی احتمالی قابل رفع است.وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت کالا و خدمات از برنامه‎‎ای رقابتی به شمار می‎آید، ضمن آنکه برای رقابت باید خلاقیت و ابتکار داشت و کالاهای خود را مطابق استانداردهای بین المللی و میل مصرف کننده تولید و عرضه کرد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس اضافه کرد: با بهبود کیفیت می توان قیمت ها را هم پایین آورد ضمن آنکه بنگاه های اقتصادی باید به حقوق مصرف کنند ه توجه کنند.
     فقط 118 بنگاه اقتصادی تندیس گرفتند
    در همین حال سیدمحمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: طی سال های اخیر علیرغم حوزه گسترده بنگاه های اقتصادی، اما حاضران در فرآیند ارزیابی رعایت حقوق مصرف کننده اندک هستند، به نحوی که از حداقل ۱۰۰۰ بنگاه اقتصادی موجود در کشور که در ۲۰ استان خدمات ارایه می کنند و امکان حضور در پروسه ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کننده را دارند، تنها ۳۵۹ بنگاه اقتصادی در فرآیند ارزیابی شرکت کرده اند که از میان آنها، ۱۱۸ بنگاه موفق به دریافت گواهینامه و تندیس خواهند شد.وی افزود: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از هم جدا نیستند و خود تولیدکنندگان به لحاظ تامین مواد اولیه، خود مصرف کننده به شمار می روند؛ بنابراین به نظر می رسد که همه افراد جامعه از خدمات حمایت از حقوق مصرف کننده برخوردار هستند.نوابی با انتقاد از برخی فروشندگان کالا در بازار که عنوان می کنند کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر کالایی خراب بود، باید پس گرفته شود، در غیر این صورت مصرف کننده ناچار به خرید کالا است و بنابراین باید مصرف کننده را از ناچاری خرید کالا خارج کرده و حق انتخاب داشته باشد، ضمن اینکه در مقابل کالایی که خریداری می کند، قیمتی که می‎پردازد، حق انتخاب باید داشته باشد.همچنین جعفری، رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده نیز گفت: امروز که اقتصاد در رکود به سر می برد، رعایت حقوق مصرف کننده کار سختی است و امید می رود که تمامی واحدهای تولیدی از حامیان حقوق مصرف کننده درس گرفته و راه آنها را در پیش خواهد گرفت.وی افزود: تعامل بیشتر تولید و مصرف و بازار می تواند شرایط توسعه اقتصادی ایران را فراهم کند.
     طرفه نگار تندیس طلایی کسب کرد
    گروه شرکت های طرفه نگار نگار  به عنوان  تنها مجموعه در صنعت نرم افزار کشور  هم برای هفتمین  سال متوالی  مفتخر به دريافت گواهينامه وتنديس  طلايي از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.این همایش با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارایه‎دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‎کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‎کنندگان به استفاده از کالاهای تولید  داخلی و ارایه دهندگان خدمات به مصرف کنندگان  برگزار شد.
     افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارایه دهندگان خدمات در جهت ارایه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارایه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‎کنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد از دیگر اهداف این همایش بود. 
    همچنین در این مراسم ملی، اصل مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف‎کننده به عنوان بزرگترین رکن رقابت مدنظر بوده و یکی از اهداف برگزاری آن تفکیک، شناسایی و تشویق واحدهای تولیدی است که محصولات آنها در مقایسه با سایر تولیدکنندگان از کیفیت و خدمات بسيار والاتري برخوردار است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :