fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 72894
    تاریخ انتشار : 25 فروردین 1394 11:7
    تعداد بازدید : 1070

    قهر بیمه‌ها با نوآوری پایان می‌یابد؟

    صنعت بیمه همچنان با فناورهای نوین بیگانه است

    صنعت بیمه کشور به گفته و اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی یکی از اضلاع مهم و اثر گذار مثلث بازار مالی کشور می‎تواند باشد. اما به گفته همان کارشناسان، تا به حال این صنعت نتوانسته آنطور که باید در این زمینه نقش بازی کند. صنعت بیمه کشور بی رمق‎تر از گذشته در حال سپری کردن روزگار است.

    منصور اولی
    در جدیدترین اقدام هم که مصلحت اندیشی جای قانون را گرفت و با پا در میانی ریس کل بیمه مرکزی، با وجود تاکید قانون، نرخ بیمه شخص ثالث با وجود افزایش نرخ دیه افزایش نیافت. اما مسئله مهم دیگری که در صنعت بیمه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. استفاده از فناوری‎های نوین در این صنعت است. در اصل باید گفت این صنعت نیاز به نو شدن دارد و حالا که تجربه حق بیمه شخص ثالث نشان داد بیمه‎ها از رییس کل بیمه مرکزی حرف شنویی دارند، شاید بد نباشد محمد امین، این اعتبار خود را در راه انداختن بیمه الکترونیکی به کار گیرد، شاید تبدیل به باقیات الصالحاتی برای او شود. حق بیمه شخص ثالث افزایش نیافت و بنابراین بیمه‎گذاران برای دریافت الحاقیه‎ای که تعهدات کامل را برای پرداخت دیه کامل پوشش می‎دهد نباید مبلغی می‎پرداختند. هر چند در صورت نیاز به پرداخت مبلغ اضافی هم انتظار اینکه این فرآیند بدون نیاز به مراجعه حضوری مدیریت شود زیاد عجیب و غریب نبود، اما بیگانگی بیمه‎های کشور با فناروی‎های نو تا جایی پیش رفت که با وجود نیاز نداشتن به پرداخت مبلغ هم از مردم خواسته شد به صورت حضوری مراجعه کنند‍! در این بین بعد از روزها، برخی بیمه‎ها از جمله کارآفرین و البرز، اعلام کردند نیاز به مراجعه حضوری نیست. اعلامی که از سوی این شرکت‎ها نوعی خدمت و تسهیلات جدید برای مشتریان محسوب شد و با کلی آب و تاب در بوق و کرنا کردند. توجه به ذوق زدگی صنعت بیمه برای نیاز بودن به مراجعه حضوری برای کاری که منطقا هم نیاز به مراجعه نداشت نشان از دوری این صنعت از فناوری‎های نو در مدیریت دارد. به هر حال همه بیمه‎ها می‎توانستند با یک بخش نامه ساده اعلام کنند، همه بیمه نامه‎های کامل شخص ثالث تعهد کامل را بر اساس آخرین نرخ بیمه پوشش می‎دهند. اما قضیه به  همین جا ختم نمی‎شود. در سال‎های اخیر با وجود وارد شدن خدمات متنوع الکترونیکی به عرصه بانکی کشور و در حالی که بسیاری از شرکت‎های بیمه وابسته به بانک‎ها هستند هیچ حرکت مهمی در جهت بیمه الکترونیکی انجام نشده است. این ادعا شاید برای مخاطب امروز غیر قابل باور باشد اما باید بداند و باور کند که در حال حاضر به هیچ وجه و با هیچ روشی نمی‎توان از طریق پرداخت‎های الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی بیمه، یک بیمه نامه خرید. این موضوع باید مورد توجه مسئولان صنعت بیمه کشور قرار بگیرد. برای اعتبار صنعتی که خودش را یکی از اضلاع اثر گذار بازار مالی کشور می‎داند این عقب ماندگی در استفاده از امکانات نوین و این حد از ناتوانی در ارایه خدمات نوین اصلا مناسب نیست. باید بنشینیم و ببینیم صنعت بیمه کی از خواب   بیدار می‎شود؟


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :