fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 74287
    تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1394 11:30
    تعداد بازدید : 1229

    شما در فیس بوک چه تیپی هستید؟

    فیس بوک به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی که این روزها مورد استفاده صدها میلیون نفر در سراسر دنیا قرار می گیرد، منبع خوبی برای جامعه شناسان است. منبعی از هزاران نوع شخصیت، واکنش، ضعف و قوت انسانی، اخلاقیات گوناگون و هزاران نکته کوچک و بزرگ که می تواند به پژوهش های جامعه شناسان کمک کند. هر کدام از صدها میلیون نفری که در فیس بوک حضور دارند، شخصیت ها و تیپ های متفاوتی دارند. آخرین گزارشی که به تازگی در این زمینه منتشر شده است به شکل اینفوگرافی به زبان طنز در سایت www.makeuseof.com بوده که ZoomIT آن را به فارسی ترجمه کرده است. این گزارش توصیف 8 دسته کاربر است که در فیس بوک وجود دارد. ما اینجا به توصیف 6 دسته کاربر پرداختیم. فکر می کنید شما در کدام دسته قرار بگیرید؟ صفحه فیس بوک شما نشان دهنده شخصیت شماست؛ آنچه منتشر می کنید، آنچه لایک می کنید، آنچه بازنشر می کنید و نظراتی که زیر پست دیگران می گذارید. حتی عکس پرفایل و کاور فیس بوک شما نشان دهنده شخصیت و تیپ شماست. در حقیقت عادات شما در استافده از این شبکه اجتماعی بیش از آنجه تصور می کنید، درباره شخصیت شما به دیگران اطلاعات می دهد.

    پدران کهن سال

    رده سنی این گروه در فیس بوک بین 55 تا 65 سال است. فعالیت مورد علاقه شان کامنت گذاشتن زیر پست فرزندانشان است و آمار نشان می دهد میزان رشد علاقه مندی آنها به شبکه اجتماعی به صورت متوسط 26 درصد است.

    نوجوانان

    این کاربران، کسانی هستند که فکر می کنند عکس یعنی سلفی. کاربران عادی فیس بوک به صورت متوسط روزانه 14 لایک در فیس بوک می زنند اما تعداد لایک های نوجوانان از این تعداد خیلی بیشتر است. نوجوانان فیس بوکی در هر دو دقیقه 565 هزار و 413 لایک می زنند. فعالیت مورد علاقه این تیپ فیس بوک، لایک زدن و کامنت نوشتن برای هر نوع پست فیس بوکی است. می دانید پر کامنت ترین پست فیس بوک که سال 2012 در گینس ثبت شد چند کامنت داشت؟ یک میلیون و هزار و 291 کامنت. احتمالا نوجوانان در این میان نقش پررنگی داشتند.

    اشتراک گذار

    این کاربر از صبح تا شب و از شب تا صبح همه چیر را به اشتراک می گذارد. آنها به واسطه این دایم به اشتراک گذاشتن، دوستان کمی دارند. فعالیت مورد علاقه آنها Check In کردن است؛ در خانه، در اتاق های خانه، در سوپر مارکت محله، ترافیک، و هر جای دیگری که باشند.

    مبلغ برند

    دنبال کننده گان این دسته کاربران، کارمندانشان هستند. فعالیت مورد علاقه این کاربران کار است. آنها فقط کار می کنند، از کار می نویسند، دنبال مطالب مرتبط با کارشان می گردند و خبری از معاشرت و شبکه سازی که فلسفه شبکه های اجتماعی است، نیست. آمار نشان می دهد تعداد کمی از کاربران به این صفحات جذب می شوند. اغلب پست های این کاربران درباره محصولات معرفی شده، محصولاتی که در آینده معرفی می شود و برنامه های آتی برند است.

    کاربر پنهان کار

    این کاربران همه اطلاعات خود را از صفحه عمومی فیس بوکشان پنهان می کنند. فعالیت مورد علاقه این کاربران اختراع نام خانوادگی غیر واقعی برای پنهان کردن کامل پروفایل است. این کاربران هیچ گاه درخواست های دوستی را قبول نمی کنند. هر چند آمار نشان می دهد 13 میلیون از کاربران فیس بوک چیزی درباره تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک نمی دانند یا از آن استفاده نمی کنند اما این تیپ کاربر فیس بوکی، یعنی کاربران پنهان کار کم نیست.
     
     خوره بازی

    این کاربران محور اصلی ارتباطات شان با دوستان فیس بوکی شان، بازی است. بدون بازی های فیس بوکی فیس بوک برای آنها معنی ندارد. آمارها نشان می دهند بیش از 250 میلیون کاربر فیس بوک برای بازی کردن در این شبکه اجتماعی پول پرداخت می کنند. یعنی از هر چهار کاربر فیس بوک، یک نفر در دسته خوره بازی می گنجد. فعالیت مورد علاقه این کاربران این است که هر وقت از فارمویل خسته می شوند کندی کراش بازی کنند و هر وقت از کندی راش خسته شدند، فارمیل بازی کنند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :