آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 74706
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1394 12:3
تعداد بازدید : 1478

اتحاد رسانه های بزرگ جهان و فیس بوک برای تحول اطلاع رسانی

ده رسانه بزرگ جهان از آمریکا، آلمان و انگلیس با فیس بوک به توافقی رسیده اند که می تواند جریان اطلاع رسانی را دگرگون کند.

دویچه وله- هفته گذشته خبری منتشر شد که حاکی از همکاری بزرگ ترین شبکه اجتماعی با چندین رسانه خبری در آمریکا، آلمان و انگلیس در اجرای پروژه ای است که به آنها امکان می دهد کل محتوای مقالات، ویدیوها و گالری های عکس خود را از طریق اپلیکیشن فیس بوک روی تلفن های هوشمند منتشر کنند. در چارچوب همکاری جدید رسانه ای میان فیس بوک و سایت های خبری، کاربر نیازی به ترک کردن صفحه فیس بوک برای خواندن یا تماشای خبرها نخواهد داشت. به این ترتیب کاربران فیس بوک از این به بعد می توانند با خیال راحت تر، وقت بیشتری را در این شبکه اجتماعی بگذارند و نیازی نیست برای خواندن خبرها و مقالات به سایت های دیگر سرک بکشند. 
رسانه هایی که با فیس بوک به توافق رسیده اند از این پس از طریق اپلیکیشن فیس بوک روی گوشی های هوشمند و تبلت ها قادر خواهند بود تمامی محتوای مقالات، گالری های عکس یا ویدیوهای خود را در اختیار کاربران بگذارند.
تا پیش از این روال به این صورت بود که روی فیس بوک تنها لینکی از مقالات یا گالری های عکس پست می شد و کاربر با کلیک روی آن، به سایت خبری مورد نظر ارجاع داده می شد. اما حالا در چارچوب همکاری جدید رسانه ای میان فیس بوک و سایت های خبری، کاربر نیازی به ترک کردن صفحه فیس بوک برای خواندن یا تماشای خبرها نخواهد داشت.
این پروژه که «Instant Articles» نام دارد توانسته در آلمان توجه دو سایت پربیننده و محبوب خبری اشپیگل آنلاین و Bild.de را به خود جلب کند. اشپیگل آنلاین و «Bild.de» از پیوستن به این پروژه و آزمایش آن ابراز خرسندی کرده اند. به گفته سردبیر «Bild.de» آنها قصد دارند تا در همکاری با فیس بوک محتوای خبری تولید شده را «سریع تر، راحت تر و بدون دردسرتر و هیجان انگیزتر» در اختیار کاربران قرار دهند. سایت های خبری نیویورک تایمز، نشنال جئوگرافیک و بازفید از آمریکا و سایت بی بی سی و روزنامه گاردین از انگلیس نیز اعضای دیگر این پروژه را تشکیل می دهند.
فیس بوک امکان تبلیغ را نیز در اختیار این رسانه های خبری گذاشته است، به این صورت که اگر این رسانه ها خود اجرای فروش تبلیغات را در اختیار بگیرند، درآمد حاصل از آن نیز به طور کامل نصیب خودشان می شود. در مقابل اگر تبلیغات آنلاین از طریق شبکه تبلیغاتی خود فیس بوک اداره شود، این شرکت ۷۰ درصد درآمد را در اختیار رسانه ها می گذارد.
به گفته جاستین اوسوفسکی، رییس همکاری های رسانه ای فیس بوک، اگر کاربری در حال حاضر از طریق اپلیکیشن فیس بوک روی یک لینک خبری کلیک کند، پدیدار شدن محتوای خبر چندین ثانیه طول می کشد، در حالی که با استفاده از روش جدید سرعت بالا آمدن مطلب خبری ده برابر بیشتر می شود.

رسانه هایی که با فیس بوک به توافق رسیده اند از این پس از طریق اپلیکیشن فیس بوک روی گوشی های هوشمند و تبلت ها قادر خواهند بود تمامی محتوای مقالات، گالری های عکس یا ویدیوهای خود را در اختیار کاربران بگذارند


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :