آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 75348
تاریخ انتشار : 6 خرداد 1394 10:57
تعداد بازدید : 5904

تلویزیون‌های پرفروش در بازار ایران

گران قیمت ها روی دست فروشندگان مانده اند

اگر چه در بازار خرید و فروش تلویزیون به دلیل رقابت شدید شرکت های تولیدکننده شاهد عرضه محصولات جدید در فواصل زمانی کوتاه هستیم؛ اما گویا بازار کشش پذیرش چنین محصولاتی را نداشته و تلویزیون های تازه وارد در بازار ایران مخاطبان زیادی ندارند.


فناوران- به گفته فعالان بازار، در حال حاضر بیشترین تقاضا در بازار تلویزیون به ترتیب مربوط به ال ای دی ها،هوشمندها و همچنین سه بعدی هاست . اما سه بعدی های هوشمند قدیمی اقبال بلندتری در بازار دارند تا جدیدها. همچنین نمونه های منحنی در حال حاضر کمترین میزان تقاضا را در بازار دارند.
محمد فخری یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری در این زمینه می گوید: در شرایط فعلی میزان تقاضا از بازار تلویزیون نسبت به دو ماه قبل افزایش یافته است؛ اما این افزایش قیمت مربوط به نمونه های میان قیمت است و تلویزیون هایی با قیمت گران تر از 4 میلیون تومان در بازار مشتری های کمی دارند.
وی می افزاید: در سال های قبل تلاش های بسیاری برای حذف ال سی دی و ال ای دی های معمولی از بازار شده است که حالا شاهد نتایج تلاش ها هستیم. زیرا دیگر مانند سابق ال سی دی و ال ای دی های معمولی مخاطب ندارند. 
به گفته این فعال بازار، با ورود نمونه های نسل جدید که اکثرا صفحه نمایش بزرگ با سایز بالاتر از 50 اینچ دارند،تقاضا و توجه خریداران به سمت سایزهای بزرگ تر جلب شده است.
در نتیجه نمونه های 36 تا 42 اینچی که سابق بر این فروش بالایی در بازار داشتند جای خود را به نمونه هایی با سایز بالاتر از سایز 47 اینچ داده اند. وی می افزاید: اما این رشد تقاضا برای تلویزیون های سایز بزرگ به معنی رشد تقاضا برای نمونه های جدید نیست؛ بلکه در حال حاضر در بازار تلویزون های هوشمند با میانگین قیمت 2 تا 4 میلیون تومان بیشترین میزان فروش را دارند.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که نمونه های جدید تلویزیونهای هوشمند با برندهای گوناگون و البته با سایز های بزرگ وارد شده اند می گوید: تقاضای محدود برای تلویزیون های جدید در حدی است که این نوع تلویزیون ها به صورت سفارشی یا در حجم محدود وارد بازار می شوند.
به گفته فعالان بازار حتی جشنواره های فروش ویژه به رشد تقاضا برای گران قیمت های جدید منجر نشده است و این تلویزیون ها مخاطب خاص خود را دارند.
کارشناسان نیز می گویند: در شرایط فعلی و با توجه به این موضوع که خریداران برای رفع نیاز اقدام به خرید می کنند گران قیمت ها فروش چندانی در بازار ندارند. آنها در مورد وضعیت تقاضا در بازار نیز می گویند: به نظر می رسد طی ماه های تیر و مرداد که فصل استراحت و اوقات فراغت است بازار تلویزیون رونق بیشتری بگیرد. اما باز هم پیش بینی رشد فروش مروبط به نمونه های میان قیمت است نه گران قیمت ها.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :