آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 80338
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1394 10:51
تعداد بازدید : 1587

با رونمایی از سرویس آزمایشی جدید فیس‌بوک

رقابت سرویس های ویدیویی جدی تر می شود

عصر ارتباطات که با تمرکز بر انتشار متن در وبلاگ ها، سایت ها و چت روم ها آغاز شد، بعد از پشت سر گذاشتن دوره کوتاهی قدم به دنیای تصویری گذاشت.


 به اشتراک گذاری عکس نه تنها برای کاربران سرگرم کننده و جذاب شد بلکه فصل جدیدی در دنیای بازاریابی رقم زد. امروز می بینیم که اینستاگرام چطور با سرعت کسب و کارهای کوچک را رشد و توسعه می دهد. 
حالا، به نظر می رسد رقابت در دنیای دیگری آغاز شده و بسیار جدی تر از گذشته پیش می رود؛ دنیای ویدیوها. کاربران در رسانه های اجتماعی، حالا بیشتر از آنکه علاقه مند به خواندن متن های کوتاه و بلند و نوشتن در وبلاگ هایشان باشند، برای یادگیری، سرگرمی و کسب اطلاعات، ویدیو های آنلاین را نگاه می کنند. بسیاری از کمپانی ها نشست های خبری مهم خود را از طریق سرویس های پخش مستقیم، برگزار می کنند و آمار کاربران این سرویس ها هر روز افزایش پیدا می کند. 
فناوران- بعد از توییتر که با پریسکوپ این روزها در دنیای ویدیوها خوب می درخشد، فیس بوک هم حالا وارد عرصه این رقابت شده است. فیس بوک اعلام کرده به صورت آزمایشی سرویس جدیدی در این شبکه اجتماعی فعال کرده است که به کاربران امکان تماشا کردن رویدادهای زنده دنیا را می دهد. 
این بخش کهLive Event  نام دارد، برای پوشش رویدادهای زنده راه اندازی شده. در بخش جدید فیس بوک ورزشکاران، هنرمندان، سیاستمداران، نوازندگان و افراد مشهور برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان و هوادارانشان می توانند ویدیوها و برنامه های زنده ویدیویی پخش کنند.
روز پنج شنبه مدیر محصولات فیس بوک خبر داد که کاربران فیس بوک می توانند رویدادهای زنده و ویدیوهای چهره های محبوب خود را دنبال کنند، آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و یا نظراتشان را زیر ویدیوهایی که در حال پخش زنده است، منتشر کنند. 
Vadim Lavrusik اعلام کرد در حال حاضر بیش از 900 میلیون نفر از طریق سرویس Facebook Mentions با چهره های محبوب و ستاره های عرصه های مختلتف در ارتباط هستند. وی گفت: حالا ما یک راه جدید برای برقراری ارتباط این افراد به وجود آورده ایم و آن به اشتراک گذاری ویدیوهای زنده از رویدادها، برنامه ها و پشت صحنه هاست.
تعامل مستقیم کاربران با چهره های مشهور به صورت آنلاین می تواند فصل جدیدی در ارتباطات و کسب و کار به وجود بیاورد. کاربران می توانند برنامه ها را به صورت زنده تماشا کنند، یا بعد از پخش زنده آن را ببینید و با دیگران به اشتراک بگذارند، ویدیوها را روی صفحه خود منتشر کرده یا در صورت تمایل بعد از انتشار آن را حذف کنند. این امکانات با استفاده از اپلیکیشن Facebook Mention به سادگی در دسترس است.
این رونمایی جدید فیس بوک در حالی اتفاق می افتد که توییتر در حال تقویت پریسکوپ و جذب مخاطب بیشتر برای این شبکه اجتماعی است. از سوی دیگر کمپانی بزرگ کره ای Naver دست به کار ارایه سرویس به اشتراک گذاری ویدیو شده است.

  رقیبی برای پریسکوپ 
سرویس به اشتراک گذاری ویدیویی V از سوی شرکت Nevar، کمپانی توسعه دهنده لاین معرفی شد.
اپلیکیشن V که برخی آن را رقیب جدید پریسکوپ می دانند هفته گذشته برای کاربران آندرویید و iOS معرفی شد. کاربران می توانند با استفاده از این اپلیکیشن، ویدیوهای شخصی افراد مشهور را دنبال کنند. مانند پریسکوپ، کاربران در این اپلیمیشن نیز با استفاده از ایکون قلب می توانند میزان علاقه مندی خود را به هر ویدیو نشان دهند.  وب سایت رسمی اپلیکیشن V که این روزها نسخه آزمایشی اش در دسترس کاربران است (vlive.tv) فهرستی برای کاربران خود تهیه کرده است که زمان پخش برنامه های زنده ستاره های موسیقی، هنرپیشه های معروف و افراد مشهور را نشان می دهد. اپلیکیشن V بخشی به نام Chemistry Beat دارد که محبوبیت افراد را بر اساس رابطه ای که با کاربران برقرار می کنند نشان می دهد. در حال حاضر اپلیکیشن V روی اپ استور و گوگل پلی با پشتیبانی از دو زبان انگلیسی و کره ای در دسترس است.
گفتنی است کمپانی Naver یکی از برترین شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی در کره است و اپلیکیشن پیام رسان لاین یکی از محصولات و کمپانی اش یکی از کمپانی های تابعه این شرکت است.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :