آخرین اخبار
facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی
کد خبر : 83731
تاریخ انتشار : 29 شهریور 1394 12:6
تعداد بازدید : 1239

تشریح مصادیق جرم پیامک‌های تبلیغاتی

ارسال پیامک تبلیغ دارو، فال و طالع بینی جرم است

مدیر سامانه های همراه مركز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد، مصادیق جرم پیامک های تبلیغاتی را تشریح كرد.


خبرگزاری مهر- امیر سیاح با بیان الزام اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگان پیامك های ارزش افزوده و تبلیغاتی برای رعایت مصادیق و قوانین و مقررات مرتبط با این موضوع گفت: کارگروه ساماندهی پیامک های انبوه و تبلیغاتی، کاربرگی به ارگان های عضو کارگروه داده تا حوزه های مرتبط با موضوعات پیامکی را شناسایی و نمایندگان تام الاختیارشان را برای آموزش مقررات حوزه محتوا اعلام کنند.
وی با تاکید براینکه ارگان های مختلفی مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، پلیس فتا و بانک مرکزی عضو پنجره واحد محتوای مجازی مركز رسانه های دیجیتال هستند و در مورد رد یا تایید پیامک های مرتبط همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: خدمات دهندگان ارزش افزوده متنی در صورتیکه نسبت به محتوای پیامک هایی که از بستر خدماتی آنها ارسال می شوند شک دارند می توانند برای بررسی داشتن مجوز شرکت مربوطه از طریق پنجره واحد بررسی محتوا در مرکز رسانه های دیجیتال مراتب را پیگیری کنند. مدیر سامانه های همراه مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان مکانیزم های درنظر گرفته شده برای جریمه متخلفان گفت: محرومیت ارایه خدمات و جریمه نقدی از جمله جرایم درنظر گرفته شده برای شرکت های متخلف است؛ همچنین با ناهماهنگی بین اپراتورهای موبایل و خدمات دهندگانی که دارای سرخط پیامکی هستند برخورد خواهد شد.
وی با تاکید براینکه اپراتورهای موبایل و شرکت های ارایه دهنده خدمات پیامک باید مصادیق آیین نامه پیامک انبوه را که برای آنها ارسال شده است، جدی بگیرند گفت: مصادیقی چون علایم شیطان پرستی، تبلیغات دارویی غیرمجاز، انواع فال و طالع بینی در ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده تخلف است و از سوی دیگر پیامک هایی با محتوای غیر اسلامی ایرانی مانند رقص از مصادیق جرم محسوب می شود.
مسوول كارگروه ساماندهی پیامك های تبلیغاتی گفت: متاسفانه همچنان از بستر پیامکی همراه اول، پیامک های مربوط به فال هایی مانند فال گل، فال رنگ، فال چشم و طالع بینی ارسال می شود که اپراتور باید جلوی این تخلف را بگیرد.
وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از فعالان حوزه پیامک به سامانه بررسی محتوای پیامکی معرفی نشده اند، گفت: بزودی با شناسایی این فعالان، سامانه، اجازه ارسال پیامک های غیرمجاز را به آنها نخواهد داد. سیاح گفت: الزامی است که اپراتورهای موبایل لیستی از ارایه دهندگان خدمات محتوایی و تجمیع کنندگان محتوا که از بستر این اپراتورها برای ارایه خدمات استفاده می کنند برای دریافت مجوز به مرکز رسانه های دیجیتال معرفی کنند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :