fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 8452
    تاریخ انتشار : 3 خرداد 1391 8:55
    تعداد بازدید : 431

    58 درصد مشتریان «بانکداری همراه» ، نگران امنیت اطلاعات

    یک نظرسنجی نشان داده است نگرانی های امنیتی و ترس از احتمال افشای اطلاعات عاملی بر سر راه تقویت بانکداری همراه (Mobile Banking)، به شمار می رود. ۵۸ درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی، سرویس های بانکداری همراه را قابل اعتماد نمی دانند.

    بانکداری نیوز-  شرکت اینفوسیس (Infosys)، یکی از بزرگترین تامین کنندگان خدمات فناوری اطلاعات و مشاوره ای در سطح جهان، در نظرسنجی اخیر خود به این نتیجه رسیده است که مشتریان بانکداری همراه (Mobile Banking)، سهولت و راحتی کار با این سرویس ها را می پسندند، اگر چه نگرانی های امنیتی و ترس از احتمال افشای اطلاعات عاملی بر سر راه تقویت این شاخه بانکداری الکترونیکی به شمار می رود.طبق نظرسنجی اخیر شرکت اینفوسیس، سرعت پایین و نبود اعتماد در فضای مجازی، دو دلیل عمده کاربران برای استفاده نکردن از سرویس های بانکداری همراه به شمار می رود.
    26 درصد افراد نیز به دلیل مواجه شدن با چالش های کم اهمیت تر دیگری از قبیل فونت های ریز و مسائل مربوط به رابط کاربری، بانکداری همراه را مشقت بار قلمداد می کنند. با این حال مردم ترجیح می دهند امور بانکی خود را به وسیله رایانه های خود و نه از طریق ایستادن در صف های شعبات بانکی سر و سامان دهند.
    بر اساس این گزارش، اکثر قریب به اتفاق کاربران آمریکایی (94 درصد) می گویند انجام امور بانکی با استفاده از تلفن های همراه، آسان است.77 درصد نیز آن را در دسترس می دانند. با این حال کمتر از نیمی از افراد یعنی فقط 42 درصد، سرویس های بانکداری همراه را قابل اعتماد می دانند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :